  • Date: Thu, 30 Sep 2010 13:31:04 +0200
    From: PaPi <...@...3>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W Polsce królują złomy
    <4ca1c312$0$22805$65785112@news.neostrada.pl> <i7sg6b$rn6$1@news.onet.pl>
    <4ca1c4ec$0$21003$65785112@news.neostrada.pl> <i7sgog$t92$1@news.onet.pl>
    <i7shoe$klr$1@inews.gazeta.pl> <i7sodm$lt2$1@news.onet.pl>
    <i7sopj$fhv$1@inews.gazeta.pl> <4ca32a7c$1@news.home.net.pl>
    <i7vad7$2ah$1@inews.gazeta.pl> <4ca33481$1@news.home.net.pl>
    <i7vdpi$eom$1@inews.gazeta.pl> <4ca45fd9$1@news.home.net.pl>
    <i81oa2$14i$1@inews.gazeta.pl> <4ca46925$1@news.home.net.pl>
    <i81q29$6pt$1@inews.gazeta.pl> <4ca4709f$1@news.home.net.pl>
    <i81rt0$d2j$1@inews.gazeta.pl>

    > Dobra, wygrales, jestes swietny. Nie mam czasu na roztrzasanie trzech
    > zlotych.

    Ale masz czas by pisac o tym, ze w Polsce pieluchy sa o polowe drozsze ?

    > Co ty bredzisz o gwrancjach? Niemiec kupuje aparat i ma gwarancje
    > sklepu, w ktorym go zamowil. Nie interesuje go, co z tym w polsce zrobisz.

    To nie jest gwarancja sklepu ile rekojmia.
    Podobnie dziala to w Polsce. Tyle tylko, ze jak sklep sie zwinie to nie
    masz nic.
    W wyszukiwarce WYRAZNIE zaznaczona masz gwarancje EU z najnizsza cena
    711 euro.

    > Widzisz kolego - dales sie wpuscic w maliny jak dzieciak. W Niemczech
    > nie obowiazuje zadna stawka minimalna.

    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/447618,strach_
    przed_tanim_polakiem_niemcy_chca_placy_minimalnej_dl
    a_pracownikow_tymczasowych.html,2

    "Jednak zdaniem wielu Niemców przepisy o branżowych stawkach minimalnych
    to za mało, by zabezpieczyć się przed płacowym dumpingiem. Obawiają się,
    że będą one masowo obchodzone. Jednym ze sposobów mogłaby na przykład
    stać się praca tymczasowa, którą świadczy dziś w Niemczech około 700
    tysięcy osób. Mogą oni dziś liczyć na 7,60 euro za godzinę w Niemczech
    zachodnich i 6,40 na wschodzie kraju. "

    > Taki z Ciebie ekspert, jak ze mnie baletnica. :)

    To nie Ty pisales o "zdaje mi sie 1500 euro" ?

    > Podaj moze jakies konkretne dane? Czy tez moze okaze sie, ze sprzedano
    > siedem sztuk?

    http://media.wp.pl/kat,1022939,wid,10957442,wiadomos
    c.html?ticaid=1afa5

    "Gdyby nie dopłata w Niemczech dla kupujących nowe samochody, w salonie
    polskiego dealera pozostałoby co piąte niesprzedane auto. Na razie
    obroty autosalonów zapewniają właśnie sąsiedzi zza Odry, którzy
    wyliczyli że za samochody w Polsce zapłacą mniej niż u siebie."

    "Mamy dużo klientów z Niemiec - mówi Tomasz Lorek z firmy M&M Cars w
    Katowicach, dealera m.in. opla. To około 20 proc. kupujących.

    Niemcy kupują w Polsce z kilku powodów. Korzystny kurs euro czyni auto
    sporo tańszym. Jeszcze w lipcu i sierpniu za jedno euro dostawali 3 zł
    60 gr. Dziś o złotówkę więcej.

    Poza tym do końca marca za Odrą wypłacany jest dodatek ekologiczny w
    wysokości 1-2,5 tys. euro w zależności od marki, jeśli wymieni się
    samochód starszy na nowszy, spełniający wyśrubowane normy emisji spalin. "

    http://www.tvs.pl/informacje/9324/
    http://archiwum.polityka.pl/art/ale-jazda,423779.htm

    > 4.7zl, cale 15-20gr drozej, niz w Polsce. Ile niemiec za srednia krajowa
    > litrow kupi? :)

    A czy ta benzyne, ktora kupi to kupi inna niz ta sprzedawana w Polsce ?