  • 131. Data: 2010-09-28 15:40:05
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: TheStachoo <...@...3>

    Witam,

    > Zwróć uwagę że auto nie jest artykułem pierwszej potrzeby :-).

    Nie zgadzam się. Jeżeli masz do pracy 25km w jedną stronę i nie masz
    możliwości dojechania w sensowym czasie innym środkiem lokomocji to jest
    to artykuł pierwszej potrzeby.

    --
    TheStachoo

  • 132. Data: 2010-09-28 15:40:54
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 11:33:32 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Eksperci oceniają szansę na zmianę tego stanu rzeczy na 50 lat.
    > Koszmar jakiś.
    > Przecież sytuacja się pogorszyła drastycznie przez ostatnie kilka lat.
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8433599,Polska_p
    otrzebuje_pol_wieku__by_wymienic_stare_auta.html

    Jeżeli sugerujesz, że ograniczenie importu używanych samochodów do Polski
    spowoduje spadek średniego wieku samochodu, to się mylisz.

    Teraz sprowadzamy z zachodu samochody 7-8 letnie (UPRASZCZAM!). Złomujemy
    ~20-latki, ale tylko dlatego, że mamy możliwość relatywnie tanio wymienić
    takiego 20-latka na 7-latka. Jeżeli przestaniemy sprowadzać kolejne używki,
    to te, które już są będą się starzeć coraz bardziej, i wciąż będą
    eksploatowane, bo nie będzie się dało ich wymienić na nic nowszego.

    --
    Yakhub

  • 133. Data: 2010-09-28 15:41:44
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > No właśnie.
    > U nas też mało kto pracuje za minimalną stawkę, zwłaszcza na stanowiskach
    > fizycznych.

    To ciekawe dlaczego lobby pracodawców tak płacze przy podnoszeniu płacy
    minimalnej. Gro rynku opłacane jest płacą minimalna tylko po to żeby na
    reszcie składek oszczędzić.

  • 134. Data: 2010-09-28 15:42:13
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-28 13:55, bratPit[pr] pisze:

    otrzebuje_pol_wieku__by_wymienic_stare_auta.html

    > ale bełkot, jak Polacy zaczną zarabiać na poziomie cywilizowanym to nikt
    > nie będzie się bawił w używane auta tylko każdy pójdzie do salonu po nowe,

    To się nie zmieni. Teraz polak musi jeździć audi, bmw, mercedesem czy co
    tam jest na modzie w danym rejonie. Gdy tymczasem są auta na jego
    kieszeń, ale to przecież wiocha. Będzie zarabiał więcej, będzie go stać
    na nowe vw, to będzie sprowadzał coś innego.

    To nie jest kwestia zamożności, tylko srania powyżej wysokości własnej dupy.

    A.

  • 135. Data: 2010-09-28 15:42:25
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:40, Yakhub pisze:
> [...]
    > to te, które już są będą się starzeć coraz bardziej, i wciąż będą
    > eksploatowane, bo nie będzie się dało ich wymienić na nic nowszego.

    Dokładnie, gdyby nie import na naszych drogach poldki, 125 i 126p nadal
    by były częstymi bywalcami.

    --
    krzysiek82

  • 136. Data: 2010-09-28 15:42:58
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 12:21:24 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Zawsze i koniecznie musimy naśladować najgorszych w danej dziedzinie?
    > Śmiało, możemy jeszcze do Kuby się porównać.

    Ale wiesz, że obecna sytuacja motoryzacyjna na Kubie to właśnie efekt
    (między innymi) zamknięcia dopływu samochodów na rynek? Myślisz, że
    kubański taksówkarz, jeżdżący 50-letnim złomem łatanym drutem nie
    wymieniłby go chętnie na sprowadzonego z USA w miarę sprawnego 15-latka za
    100USD?

    --
    Yakhub

  • 137. Data: 2010-09-28 15:43:19
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-09-28 15:35, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Zgadza się.
    > A szansa że stan techniczny auto 10 letniego jest zły, albo bardzo zły,
    > jest kosmicznie większa niż dla auta kilkuletniego, o nowym nie
    > wspominając.

    Chętnie bym zobaczył taką statystykę - przekonał się jaki faktycznie
    procent samochód uzywanych ma usterki.

    Prostą starą kontrukcję łatwo doprowadzić do poprawnego stanu (części są
    tanie) a kontrukcja nieskomplikowana.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 138. Data: 2010-09-28 15:43:20
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:42, Arek (G) pisze:
    > To nie jest kwestia zamożności, tylko srania powyżej wysokości własnej
    > dupy.

    Może i są takie przypadki ale ja sądzę, że jednak marginalne.

    --
    krzysiek82

  • 139. Data: 2010-09-28 15:44:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Wydawalo mi sie, ze pisales cos o usuwaniu takich samochodow z ulic...

    W tym wątku?
    Zacytuj może.

    > Bo jestem za swobodnym rozporzadzaniem swoja wlasnoscia?

    Jasne, rozkaz "złomuj ceeda" to niewątpliwy przykład swobody.
    Ale tej wg Kaczyńskiego czy Ziobry, narzucanej wg jego widzimisię.

  • 140. Data: 2010-09-28 15:44:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-28 14:53, Cavallino pisze:

    > A mogłeś włożyć kilka razy tyle, przy odrobinie pecha

    Myślę, że skoro kolega liczy się z wyłożeniem kolejnych 8000 w wypadku pecha
    polegającego na kradzieży auta, to to samo dotyczy przypadku awarii tak poważnej
    że nieopłacalnej w naprawie. Ot, rachunek prawdopodobieństwa.