  • 121. Data: 2010-09-28 15:33:59
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 13:22:03 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Czyli ze 2-3 razy więcej niż u nas.
    > Porównaj to teraz z kosztami życia.
    > Efekt masz tu:
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80277,84132
    00,Brytyjski_portal__Polska_czwarta_w_rankingu_jakos
    ci.html

    Caly ten ranking to, za przeproszeniem, o kant dupy rozbic.
    Zapunktowalismy, bo mamy wiecej slonca wolnych dni. taa.
    Najbardziej rozwalilo mnie porownanie ze benzyna jest drozsza w UK niz w
    Polsce. Jest drozsza.. dla polaka myslacego w kategoriach polskich zarobkow.
    Benzyna w PL kosztuje 4,50PLN, a UK ciut powyzej *1* funta.
    Teoretycznie drozej. Praktycznie - brytyjczyk zarabiajacy 1000 funtow na
    litr paliwa przeznaczy 1/1000 zarobkow, podczas gdy polak juz 1/250
    Wiec gdzie, a raczej dla kogo to paliwo jest drozsze.. dla anglika, ktory
    kupi 1000 litrow za wyplate, czy dla polaka, ktory kupi ich tylko 250?
    W ogole to demonizowanie kosztow zycia w anglii jest smieszne - mam dane z
    pierwszej reki, bo moj brat mieszka tam od trzech lat. I przy *angielskich*
    zarobkach koszty zycia sa o wiele, wiele mniejsze niz polsce, pomimo ze
    pozornie wiele rzeczy kosztuje wiecej w przeliczeniu na zlotowki
    Ale i to sie zmienia - ja np wole jakies ubrania, jeansy, kupowac np w
    londynie - nawet po przeliczeniu na zlotowki wychodzi sporo taniej niz u nas
    w "markowych" sklepach.

    --
    Mark

  • 122. Data: 2010-09-28 15:34:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:

    > Chyba w Twojej matematyce. 1000-1300 funtów razy kurs średni =~ 4700-6000

    No właśnie.
    U nas też mało kto pracuje za minimalną stawkę, zwłaszcza na stanowiskach
    fizycznych.
    Za 10 zł na godzinę, to nawet Ukraińca do strzyżenia trawy ciężko znaleźć.

  • 123. Data: 2010-09-28 15:34:47
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Nie - po prostu ryzykiem sfinansowałeś sobie te przyjemności.
    > A to raz się opłaci a raz nie, wydasz tyle samo na 10 letni pojazd, co na
    > nową Dacię, a będziesz jeździł wypierdzonym 10 latkiem, a przyjemności
    > żadnych nie zaznasz.

    Przyjemnosc z jazdy Dacia... Mhm, przy tym Kia to prawie jak jakis N-grupowy
    potwor. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 124. Data: 2010-09-28 15:34:52
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-28 12:56, Andrzej Lawa pisze:

    > Koszmar to o jest ogólna bezmyślność ludzi oraz pazerność decydentów
    > (zarówno polityków jak i współpracujących z nimi korporacji).
    >
    > Stary samochód nie oznacza złego samochodu. Często odwrotnie. Kupowanie
    > nowego samochodu co 4-5 lat z ekologią nie ma nic wspólnego - więcej
    > energii się zużyje a zanieczyszczeń wygeneruje, niż to jest warte. Co z
    > tego, że _teoretycznie_ nowszy samochód może spalić kilka % mniej paliwa
    > i ma ledwo mierzalnie "lepsze" spaliny", jak przez te kilka lat starszy
    > samochód by nie wygenerował większej ilości spalin, niż poszło na
> [...]
    [...]

    Co innego kupować 15 letnie truchło co 2-3 lata, a co innego nowy co 8lat.

    Kupowanie nowego co 4-5lat? Za dużo naczytałeś się ogłoszeń handlarzy o
    dziadku co kupił nowe a4,a6,passata, pojeździł 4 lata do kościoła i
    teraz sprzedaje, bo na zachodzie podobno to tak robią.

    A.

  • 125. Data: 2010-09-28 15:35:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Problemem nie jest rocznik samochodu a stan techniczny. Koniec i kropka.

    Zgadza się.
    A szansa że stan techniczny auto 10 letniego jest zły, albo bardzo zły, jest
    kosmicznie większa niż dla auta kilkuletniego, o nowym nie wspominając.

  • 126. Data: 2010-09-28 15:35:33
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 15:10, Cavallino pisze:

    > Bardzo dobre porównanie.

    Wiem, ze dobre.
    A ze biedaki nie beda mialy sie w co ubrac to kogo to... wazne zaby na
    ulicy pokazywali sie tylko ci ladnie ubrani :P

    > A podatki i zapory wymyśliłeś Ty sam.

    Alez skad, wyczytalem to w artykule, ktory Ty tutaj wrzuciles i z ktorym
    chyba sie utozsamiasz.

    > No i?
    > Coś Ci z tego tytułu kazałem z nim robić?

    Wydawalo mi sie, ze pisales cos o usuwaniu takich samochodow z ulic...

    > Tak.
    > Zamordysta jesteś.

    Bo jestem za swobodnym rozporzadzaniem swoja wlasnoscia?

    --
    Karolek

  • 127. Data: 2010-09-28 15:36:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > /ciach/
    >
    > Jeżeli wartość zarobków będziesz przeliczał na kilogramy kartofli, to
    > będziesz miał rację. Pamiętaj jednak, że w tym wątku powinniśmy przeliczać
    > na nowe samochody.

    Ale co przeliczać?
    Bo da się tylko to co zostaje.
    Czyli u nas niewiele.

    > W 100% zgoda. Zawsze jednak należy pracować nad tym, aby było jak
    > najlepiej.

    Dokładnie.
    Zasyfianie dróg złomem na pewno nas do Niemiec nie przybliża, tylko oddala.

  • 128. Data: 2010-09-28 15:37:12
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > dziadku co kupił nowe a4,a6,passata, pojeździł 4 lata do kościoła i teraz
    > sprzedaje, bo na zachodzie podobno to tak robią.

    Za duzo naczytales sie propagandowego pierdzenia, jak to zachod cierpi za
    czasow kryzysu, a Polska jest tygrysem europy.

    Robia tak.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 129. Data: 2010-09-28 15:37:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No i kupują. I co w tym złego?

    Nic, dopóki ta część nie jest tak olbrzymia jak u nas.
    Wtedy dzieje się tak jak widać, stajemy się śmietniskiem Europy.

  • 130. Data: 2010-09-28 15:38:56
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-28 14:11, kamil pisze:

    > Chyba troche sie rozminelismy. Posiadanie nowego samochodu nie jest
    > trendy samo w sobie. Mam za to wrazenie, ze modne tu jest jezdzic starym
    > i dorabianie do tego ideologii o zlych korporacjach, zgnilym zachodzie i
    > bogowie wiedza czym jeszcze.

    Kupowanie tzw. okazji jest tym samym powodowane co późniejsze dorabianie
    ideologii. Może kiedyś samochód przestanie być czymś niezwykłym i ludzie
    zaczną kupować samochody a nie przystanki z niemiec.

    > I przez zydow.

    O żydokomunie nie zapominaj.

    A.