  • 11. Data: 2009-08-14 09:34:17
    Temat: Re: W Anglii chc? zabroniae u?ywania photoshopa (w reklamie)
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    janek wrote:
    > parlamentarzysta debil ma za debili wszystkich pozostalych..
    > pewnie wg tych bezmozgow Harry Potter tez nielegalnie lata na miotle...

    Większość ludności jest niestety na poziomie gazety Fakt. W dodatku
    jesteśmy bombardowani obrazami reklam, gdzie wszystko jest
    nieskazitelne. Biel jeszcze bielsza, oczy tak niebieskie. Cera 60
    letniej gwiazdy estrady wygląda na zdjęciach jak pupcia niemowlaka.
    Reklamy kosmetyków oszukują, bo przekonują, że po zastosowaniu preparatu
    60 latka będzie miała bardziej gładką cerę niż jej 12 letnia wnuczka.
    Zresztą reklama często korzysta z "photoshopowania" do oszukiwania
    klientów. Te wspaniałe puste plaże, na miejscu okazuje się, że nie można
    tam wcisnąć szpilki, a na zdjęciu tak cudownie, bo wymazano z plaży
    wszystkich turystów. Piękny widok z hotelu na morze zasłania jakaś
    blaszana szopa, usunięta w programie graficznym. Kup sobie w Mcdonaldzie
    hamburgera i przystaw do zdjęcia reklamującego. Trzeba skończyć z tymi
    oszustwami. Bo to są oszustwa.

    wer

  • 12. Data: 2009-08-14 10:20:20
    Temat: Re: W Anglii chcą zabronić używania photoshopa (w reklamie)
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-14 11:34:17 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

> [...]
    > Reklamy kosmetyków oszukują, bo przekonują, że po zastosowaniu preparatu
    > 60 latka będzie miała bardziej gładką cerę niż jej 12 letnia wnuczka.

    Tak, tak. I niech zabronią jeszcze używania make-upu na sesjach. Bo
    samym tym już można nieźle okłamać oglądającego. I żadnych sztuczek ze
    światłem! I niech wszystkie zdjęcia robią najostrzejszymi obiektywami
    makro!

> [...]
    > klientów. Te wspaniałe puste plaże, na miejscu okazuje się, że nie można
    > tam wcisnąć szpilki, a na zdjęciu tak cudownie, bo wymazano z plaży

    Hmmm, musisz mi koniecznie powiedzieć jak się robi w Szopie z
    zatłoczonej plaży pustą.

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-08-14 11:10:50
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <h61v1q$ek2$1@inews.gazeta.pl>,
    "m0w" <c...@g...pl> wrote:

    > http://futomaki.pl/2009/08/13/wielka-afera-o-photosh
    opa/

    E, jakis hoax znowu...

    TA

  • 14. Data: 2009-08-14 13:16:34
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > Hmmm, musisz mi koniecznie powiedzieć jak się robi w Szopie z zatłoczonej
    > plaży pustą.

    Trochę wycinania, copy, paste z innej pustej plaży.
    Potem podkolorowujesz, żeby piasek był złoty i cód miód malina do folderu :)

  • 15. Data: 2009-08-14 14:36:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-14 15:16:34 +0200, "m0w" <c...@g...pl> said:

    > Trochę wycinania, copy, paste z innej pustej plaży.
    > Potem podkolorowujesz, żeby piasek był złoty i cód miód malina do folderu :)

    Żeby to było takie trywialne...

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-08-14 16:25:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Aug 2009, b...@n...pl wrote:

    > Większość ludności jest niestety na poziomie gazety Fakt.

    No a co z tą delegalizacją mioteł? ;)

    > W dodatku
    > jesteśmy bombardowani obrazami reklam, gdzie wszystko jest
    > nieskazitelne. Biel jeszcze bielsza

    Ja wyłącznie w sprawi formalnej.
    Proszę o wykluczenie przykładów, ktore (pewnie wbrew intencji
    autora) kładą całą argumentację :]

    Tak, biel niektórych rzeczy *może byc* - i co śmieszniejsze
    *bywa* "bielsza niż biały" (przynajmniej w świetle słonecznym :P),
    i akurat w tym przypadku trudno coś zarzucić reklamie, no
    chyba że masz na myśli że na wydruku reklamy zastosowano gęściejsze
    lub skuteczniejsze luminofory niż na wyrobie...
    (spotkał się ktoś z czymś takim, znaczy z użyciem "iluminowanej"
    farby, dającej "ponad 100% bieli" *w druku*?)

> [...]
    > 60 latka będzie miała bardziej gładką cerę niż jej 12 letnia wnuczka.
    > Zresztą reklama często korzysta z "photoshopowania" do oszukiwania

    Ale w tym zakresie trzeba zastosować *prawo* do egzekwowania tego
    co pokazuje reklama - i w .pl (nie tylko w .pl) z tym jest kłopot.

    Przypomnę, że w .de zarząd firmy produkującej materiały budowlane
    miał okazję się napocić, kiedy sąd nakazał przeprowadzenie próby
    "tak jak na reklamie" (na ich szczęście klej malarki rzeczywiście
    utrzymał 75-kilogramowego mężczyznę, wiszącego na szczotce
    malarskiej, przyklejonej tym właśnie klejem z reklamy do sufitu!)

    Nieporozumieniem jest zakazywanie "fotoszopowania" - to nakaz
    "dotrzymania jakości" stanowiłby skuteczną zaporę przeciw
    obiecywaniu gruszek na wierzbie i innych takich.

    > Bo to są oszustwa.

    Zgoda.
    Tylko metoda jest zła - potrzeba jest skuteczny, szybki i prosty
    sposób wyegzekwowania "zgodności z umową".

    Żeby nie było, takie właśnie prawo *JEST* - tylko z egzekucją
    krucho. No może z tym że prawo istnieje pewną wątpliwość wzbudza
    powołanie się przez ustawodawcę w art.4.3 ustawy "konsumenckiej"
    pojęciem "towar", mogłoby się przydać jawnie wymienienie
    również "zapewnień wobec usługi".

    Jak hotelarz prezentujący widok plaży "z okien hotelu" zwróciłby
    wszystkim gościom poniesione koszty do momentu wyniesienia
    blaszaka z widoku :P, to zamiast "zakazu szopowania" sam
    na to wpadłby, że ów "shop" był złym, bardzo złym pomysłem :]

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-08-14 17:39:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    de Fresz napisal:
    > Żeby to było takie trywialne...

    A nie jest to juz przypadkiem wstawione do PS-a?
    Poprzez nakladanie wielu zdjec i usuwanie z nich osob?
    O ile pamiec mnie nie myli, to prezentowano juz takie
    demo z bezludna uliczka.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2009-08-14 18:15:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    de Fresz wrote:

> [...]
    > samym tym już można nieźle okłamać oglądającego. I żadnych sztuczek ze
    > światłem! I niech wszystkie zdjęcia robią najostrzejszymi obiektywami

    przesadzasz ale faktem jest że doszliśmy do momentu gdy owszustwo jest
    legalne.

  • 19. Data: 2009-08-14 21:21:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > makro!

    > Hmmm, musisz mi koniecznie powiedzieć jak się robi w Szopie z

    Nie wiem jak w szopie, ale generalnie robi się to tak, że wykonujesz
    kilka (czy ile tam chcesz) takich samych ujęć, a następnie program
    składa je w jedno odrzucając kolory pikseli znajdujące się daleko od
    średniego koloru z pozostałych zdjęć (czyli w ten sposób usuwa wszystkie
    obiekty które się poruszały).

    Z plażą o tyle ciężko że turysta może leżeć godzinami w jednym miejscu,
    ale do ogołocenia ulicy z pieszych i samochodów nadaje się to bardzo ładnie.

  • 20. Data: 2009-08-15 12:50:53
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kokos wrote:

    > tu jest mowa o reklamie, a nie o zdjeciach w galeriach

    Od kiedy to reklamę to ktoś bierze na poważnie? :)

    d.