  • 1. Data: 2010-11-28 22:59:30
    Temat: Vredestein Hi-trac vs. Uniroyal RainExpert
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow.
    Temat troche nie na czasie mam dylemat ktore z w/w opon zakupic. Obie z nich
    maja dobre opinie (Uniroyal dosc malo jednak pozytwne).
    Mieszkam w UK, zimy tutaj nie sa dosc ostre, za to prawie ciagle pada
    deszcz. Gdyby jeszcze ktos z Grupowiczow podzielil sie opinia jak te opony
    sie sprawuja w warunkach wczesno-zimowych moze to pomoglo by mi podjac
    decyzje zakupu.
    Rozmiar 195/60/15, Honda Accord styl jazdy raczej spokojny.
    Dziekuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-11-29 01:32:34
    Temat: Re: Vredestein Hi-trac vs. Uniroyal RainExpert
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2010-11-28 22:59, Krzysztof wrote:
> [...]
    > deszcz. Gdyby jeszcze ktos z Grupowiczow podzielil sie opinia jak te opony
    > sie sprawuja w warunkach wczesno-zimowych moze to pomoglo by mi podjac

    Drugi rok jeżdżę na Rainexpertach i na mokrym zachowywały się bardzo
    dobrze niezależnie od temperatury otoczenia. Natomiast wczoraj w
    Warszawie nareszcie spadło sporo śniegu i ślizgałem się niesamowicie
    (znacznie bardziej niż kiedyś w takiej sytuacji na starych Pirelli
    P6000). Pilnie zamieniłem więc na zimówki (GY UG7+).

    Piotr

  • 3. Data: 2010-11-29 01:51:14
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Temat troche nie na czasie mam dylemat ktore z w/w opon zakupic. Obie z
    > nich maja dobre opinie (Uniroyal dosc malo jednak pozytwne).

    Mam Uniroyal RainExpert, styl jazdy emerycki wiec trudno wydawac opinie, są
    to opony które spełniają moje wymagania, nie mam zastrzeżeń.

    Wczoraj jezdziłem po śniegu i są śliskie. Ale nie bardziej śliskie od GY
    Excellence. Zobaczymy jak pójdą w bardziej kopym śniegu:)

  • 4. Data: 2010-11-29 02:34:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Uncle Pete

> [...]
    > (znacznie bardziej niż kiedyś w takiej sytuacji na starych Pirelli
    > P6000). Pilnie zamieniłem więc na zimówki (GY UG7+).

    To w sumie ciekawe, bo podobne miałem wrażenia z jazdy na GY HydraGrip
    czyli też oponach deszczowych. Wydawałoby się, że takie opony mają
    bardziej miękką mieszankę, a nawet jakieś szczątkowe lamelki, a okazuje
    się, że jazda po śniegu jest praktycznie niemożliwa, dużo trudniejsza niż
    na typowych letnich oponach.

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-11-29 11:30:14
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > bardziej miękką mieszankę, a nawet jakieś szczątkowe lamelki, a okazuje
    > się, że jazda po śniegu jest praktycznie niemożliwa, dużo trudniejsza niż

    IMHO opony deszczowe to nie tyle bardziej miękka mieszanka, ile
    specyficzny bardzo głęboki rysunek protektora. W sumie też raczej
    powinien trochę poprawiać zachowywanie się opony na śniegu, ale nie
    poprawia. W ogóle słyszałem taką opinię, że kiedyś opony letnie były
    bardziej uniwersalne, teraz jest wyraźny podział właściwości na letnie
    (łącznie z deszczowymi) i zimowymi (czyli M+S).

    Piotr

  • 6. Data: 2010-11-30 17:39:54
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

> [...]
    > Temat troche nie na czasie mam dylemat ktore z w/w opon zakupic. Obie z
    > nich maja dobre opinie (Uniroyal dosc malo jednak pozytwne).

    Ostatnie 2 dni w kopnym sniegu jezdze na Uniroyal RainExpert i moge je
    polecic. Zastanawiam sie w ogole czy zimowki zakladac.

    daje się na nich jeździć...