  • 1. Data: 2010-11-28 22:24:29
    Temat: Mata/lustro/soczewka na szybę
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Kilka razy mnie to intrygowało, ale dzisiaj zauważyłem to któryś raz z
    rzędu.

    przeźroczysta nalepka na szybę, która wydaje się działać jako
    lustro/soczewka ?

    Czy ktoś z Was może mi przybliżyć co to i po co się to coś stosuje?

    GB

  • 2. Data: 2010-11-28 22:31:39
    Temat: Re: Mata/lustro/soczewka na szybę
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-28 22:24, Grzegorz Brycki pisze:
> [...]
    > lustro/soczewka ?
    >
    > Czy ktoś z Was może mi przybliżyć co to i po co się to coś stosuje?

    Soczewka (zdaje mi się że Fresnela).
    Przyklejona do pionowej tylnej szyby pozwala oglądać przez nią pod
    bardzo szerokim kątem - ułatwia parkowanie i pozwala przy cofaniu
    obserwować martwą przestrzeń poniżej linii okna.

  • 3. Data: 2010-11-28 22:33:28
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > lustro/soczewka ?
    >
    > Czy ktoś z Was może mi przybliżyć co to i po co się to coś stosuje?

    Soczewka Fresnela. Poprawia widoczność z tyłu, działając jak obiektyw
    szerokokątny (a wręcz jak rybie oko).
    Dobra rzecz w kombiakach, ale głównie w tych, z tylną szybą niemal w
    pionie (np. stare Volvo).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2010-11-28 22:36:12
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lustro/soczewka ?
    >
    > Czy ktoś z Was może mi przybliżyć co to i po co się to coś stosuje?

    na tylną szybe - tak?

    Jest to coś, co pozwala widzieć całą przestrzeń za samochodem patrząć w
    jeden punkt na szybie. Przydaje sie jak często wozisz pasażerów z tyłu i po
    prostu zasłaniają Ci część szyby.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2010-11-28 23:05:59
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Soczewka (zdaje mi się że Fresnela).
    > Przyklejona do pionowej tylnej szyby pozwala oglądać przez nią pod
    > bardzo szerokim kątem - ułatwia parkowanie i pozwala przy cofaniu
    > obserwować martwą przestrzeń poniżej linii okna.

    A jak przez taka soczewke widac? Moze jakies fotki...

    Zastanawia mnie czy siedzac dajmy na to w wiekszym dostawczaku, mamy do szyby
    lekko 2m to cos zobaczymy na tyle wyraznie by nie wp...c sie w np slupek
    parkingowy? Bo tak slabo ufam temu patentowi. Kamery cofania sa teraz za
    naprawde przystepne pieniadze.

  • 6. Data: 2010-11-28 23:17:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-28 23:05, Papkin pisze:

    > A jak przez taka soczewke widac? Moze jakies fotki...

    Trochę jest w internecie - zapytaj google-images o car rear wide lens.

    > Zastanawia mnie czy siedzac dajmy na to w wiekszym dostawczaku, mamy do
    > szyby lekko 2m to cos zobaczymy na tyle wyraznie by nie wp...c sie w np
    > slupek parkingowy?

    Jeździłem Mondeo kombi z takim wynalazkiem i było dobrze widać, a tam do
    szyby też był kawałek drogi.
    Tyle że trzeba odwrócić głowę do tyłu, bo we wstecznym lusterku już
    wszystko jest za małe.

    Na 2cm do zderzaka nie dojedziesz, bo tam pełnych 180 stopni
    widzialności nie ma, ale po prostu jak cofasz to widzisz co tam się z
    tyłu dzieje.

    > Bo tak slabo ufam temu patentowi. Kamery cofania sa
    > teraz za naprawde przystepne pieniadze.

    Taka soczewka jest jednak dużo tańsza, nie mówiąc o łatwości montażu.

  • 7. Data: 2010-11-30 18:47:47
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > Zastanawia mnie czy siedzac dajmy na to w wiekszym dostawczaku, mamy do
    > szyby lekko 2m to cos zobaczymy na tyle wyraznie by nie wp...c sie w np
    > slupek
    Miałem w Transicie, bardzo pomocne było.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)