  • 31. Data: 2024-07-27 23:39:45
    Temat: Re: Von der Leyen zapowiedziała wyjątki
    Od: spider <s...@w...pl>

    On 21.07.2024 14:19, _Master_ wrote:

    > A jaki kraj jest Twoim ideałem?

    Ja bym się wyprowadził do Finlandii, gdyby nie ten klimat :)

  • 32. Data: 2024-07-31 17:01:13
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 23.07.2024 o 18:05, J.F pisze:
    > No nie, ale widzisz - w Polsce miało starczyc na 500 lat, a jak zaszła
    > potrzeba, to zabrakło.

    STOP MANIPULACJOM

    Węgiel jest ale przez PODATKI zrobił się DROGI.
    Firmy prywatne sprowadzały ruski TAŃSZY.

    Cena węgla przez KOOORWY brukselskie jest ustalona arbitralnie a nawet
    spekulacyjnie przez ETS.
    Nie ma NIC wspólnego z realnymi jego kosztami wydobycia i transportu.

    Drugi powód to arbitralne decyzje utrudniające wydobycie.

    W Bogdance z powodów "ekologicznych nie pozwolono na DRUGI szyb
    wydobywczy. Wydobycie byłoby szybsze czyli znowu tańszy jak go brakowało.

    Sam Tusk potwierdził że chciałby nadwyżki węgla spalać i prąd przesyłać
    na Ukrainę bez ETS.

    Z ETS się to nie opłaca

  • 33. Data: 2024-07-31 17:04:38
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Może wymyślą sposób, aby skrócić ten proces?

    Albo pokażą swoją OBŁUDĘ usprawiedliwiając niemieckie ekologiczne paliwo
    syntetyczne dzięki któremu PLANETA NIE SPŁONIE ;-)

  • 34. Data: 2024-07-31 17:13:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Jul 2024 17:01:13 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    > Firmy prywatne sprowadzały ruski TAŃSZY.
    >
    > Cena węgla przez KOOORWY brukselskie jest ustalona arbitralnie a nawet

    STOP MANIPULACJOM - ETS płacą emitenci CO2 a nie węgla.
    Czyli np elektrownia płaci. Niezależnie od tego, czy węgiel polski,
    czy ruski spala.

    > Nie ma NIC wspólnego z realnymi jego kosztami wydobycia i transportu.

    Coś tam jednak ma. Zagraniczny jednak tanszy, i ETS nic tu nie mają.

    > Drugi powód to arbitralne decyzje utrudniające wydobycie.
    >
    > W Bogdance z powodów "ekologicznych nie pozwolono na DRUGI szyb
    > wydobywczy. Wydobycie byłoby szybsze czyli znowu tańszy jak go brakowało.

    Tańszy jak brakowało, a potem klęska urodzaju, bo węgla za dużo :-)

    Ale jeśli tylko szybsze wydobycie ... to na krócej starczy :-)

    A Bogdanka z jakiej głębokości węgiel kopie?
    Bo może dobrze, że nie pozwolili, bo istotnie szkody w środowisku
    byłyby znaczne.

    > Sam Tusk potwierdził że chciałby nadwyżki węgla spalać i prąd przesyłać
    > na Ukrainę bez ETS.
    > Z ETS się to nie opłaca

    Trzeba rurke z dymem pociągnąc na Ukrainę, i tam wypuszczać :-)

    J.

  • 35. Data: 2024-08-05 16:34:34

    Wed, 31 Jul 2024 17:01:13 +0200, w <v8djjo$9vr$3@news.chmurka.net>, _Master_
    <...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Nie ma NIC wspólnego z realnymi jego kosztami wydobycia i transportu.
    > Drugi powód to arbitralne decyzje utrudniające wydobycie.

    Mniej patoprawackich memów dla ułomnych, a więcej szkoły.