  • 161. Data: 2011-12-19 17:32:53
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 16:32, to wrote:
    > begin Andrzej Lawa

    > Piłeś -- nie pisz.

    Niestety, musieliśmy skorzystać z rady z twojej sygnaturki, inaczej nie
    da się w tej dyskusji uczestniczyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 162. Data: 2011-12-19 17:33:10
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-19 17:24, kamil pisze:

    > Podejrzewam, że na podstawie umów sporządzonych przez prawników
    > znających przepisy nieco lepiej, od PMSowych wyszukiwaczy paragrafów z
    > wikipedii. ;-)

    LOL! Od Ciebie na pewno.

    A.

  • 163. Data: 2011-12-19 17:33:20
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Artur M. Piwko

    > Co nie zmienia faktu, że zdanie "w miejscu publicznym może Cie filmować
    > kto chce bez Twojej zgody" jest prawdą.

    Tylko do pewnego stopnia. Samo filmowanie jako takie, nie jest
    zabronione, ale robią to w pewien określony sposób (np. uporczywie mimo
    protestów) już tak.

  • 164. Data: 2011-12-19 17:33:56
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 16:33, Arek wrote:

    > LOL! Od Ciebie na pewno.

    No to wyciągnij przepis, zaskarż, a za odszkodowanie kup sobie Veyrona.
    Chętnie poczytam.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 165. Data: 2011-12-19 17:35:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-19 17:21, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Filmowani są tak samo, a nawet gorzej, bo w sytuacji, która stawia ich w
    > złym świetle.

    ROTFL - szczególnie mnie ubawiłeś z tym "w złym świetle".

    > Dodatkowo samo filmowanie jest czynnikiem stresowym i może
    > doprowadzić do podjęcia niewłaściwej decyzji o przyjęciu bądź nie
    > mandatu.

    No pewnie. Przecież są biedni i uciśnieni. Do tego pewnie nic nie
    zrobili.

    > Twarz jest zamazywana przed emisją, ale to nie ma żadnego
    > umocowania w prawie.

    Z całą pewnością :) Widzę, że wiedza na tej samej poziomie co
    kwestia paszportowe w latach 80/90.

    > Sprawdzając do absurdu -- jak Ci zamarzą twarz
    > Tuska, to na postawie filmu nie poznasz kto to?

    "Pod koniec listopada proces syna znanego dziennikarza motoryzacyjnego
    Włodzimierza Zientarskiego (69 l.), Macieja Z. (38 l.), oskarżonego o
    nieumyślne spowodowanie wypadku samochodowego, w którym zginął nasz
    redakcyjny kolega Jarosław Zabiega (+30 l.), znów się nie rozpoczął.
    Sędzia na czas nie dostał opinii jednego z biegłych o stanie zdrowia
    oskarżonego. Dzięki temu Maciej Z. zamiast stawić się na sali rozpraw,
    może spokojnie robić świąteczne zakupy."

    > Może dla sieroty po PRL-u z mentalnością niewolnika.
    ^^

    LOL - z prawnego punktu widzenia ich zgoda na filmowanie jest
    nieistotna.

    Mam wrażenie, że ten wąż spowodował spore podduszenie, które
    skutkuje taki tekstami jak ten podkreślony.

  • 166. Data: 2011-12-19 17:35:38
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-19 17:26, to pisze:
    > begin kamil

    > Nie bredź. Za dane wykroczenie jest przewidziana konkretna kara. Nie jest
    > nią uporczywe filmowanie ani przymusowy występ w TVN Turbo.

    To sformułowanie:
    "Może dla sieroty po PRL-u z mentalnością niewolnika."

    Jest na tyle trafne, że więcej pisać nie musisz. A kamil i tak niczego
    nie zrozumie, taki po prostu już jest.

    A.

  • 167. Data: 2011-12-19 17:39:02
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > no to pokaż mi w programie jeden "WIZERUNEK". Nie ma twarzy, nie ma
    > głosu, nie ma tablic i innych oznaczeń na autach i to jest sedno sprawy.
    > NIE MA TAM WIZERUNKU Znajdz lepsze artukuły, bo te wskazują tylko na to,
    > ze TVN (czy dowolna inna stacja) może emitować to co emituje bez zgody
    > filmowanego.

    Tylko jakoś te osoby są często rozpoznawane. Znajdź podstawę prawną, że
    jak "nie ma twarzy i tablicy" to i nie ma wizerunku.

  • 168. Data: 2011-12-19 17:40:13
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-12-19 17:21, kamil pisze:

    > "Bronisław W. z Kozidup Dolnych jest oskarzony o molestowanie swoich
    > córek. 15-latka jest obecnie przesłuchiwana, 12-latka trafiła do
    > placówki zastępczej".
    >

    > Myślę, że wszyscy mieszkańcy Kozidup Dolnych i całej okolicy wiedzą, o
    > którego Bronisława W. może chodzić.

    Załóżmy, że to Ty jesteś tym Bronisławem W. Jesteś niewinny a media już
    wydały wyrok. Jak się będziesz czuł? Tracisz pracę, znajomi i sąsiedzi
    krzywo się na Ciebie patrzą. Potem opublikują sprostowanie i co z tego?

    Dlatego Państwo próbuje, na przekór takim skrzywionym mentalnie istotom
    jak Ty, bronić takiego szarego Kowalskiego.

    A.

  • 169. Data: 2011-12-19 17:41:01
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 16:35, Arek wrote:

    > To sformułowanie:
    > "Może dla sieroty po PRL-u z mentalnością niewolnika."
    >
    > Jest na tyle trafne, że więcej pisać nie musisz. A kamil i tak niczego
    > nie zrozumie, taki po prostu już jest.

    Fakt, nie zwykłem walczyć z rzeczywistością, szkoda mojego czasu i życia.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 170. Data: 2011-12-19 17:42:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 16:40, Arek wrote:

> [...]
    >
    > Dlatego Państwo próbuje, na przekór takim skrzywionym mentalnie istotom
    > jak Ty, bronić takiego szarego Kowalskiego.

    Wydawało mi się, że rozmawiamy tu o państwie, które pozwala nagrywać
    ludzi w obecności służb porządkowych, ale popraw mnie jeśli coś mnie
    ominęło w tej monotonnej debacie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil