  • 21. Data: 2011-12-01 11:48:51
    Temat: Re: Urząd skarbowy, zakup samochodu i podatek według książeczki skarbowego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2011 10:57, s2k pisze:

    > Czy ja jestem rzeczoznawca?

    A co to obchodzi mnie czy urząd? Jak nie jesteś i nie potrafisz wycenić,
    to zatrudnij certyfikowanego rzeczoznawcę.

    [ciach]

    > masz druk pcc-3
    >
    > http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=druk%20pcc-3&s
    ource=web&cd=1&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.tr
    ader.pl%2Fpl%2Fgazety%2FPCC3_v1.pdf&ei=bE3XTuD0GcOF-
    wb_74SxDg&usg=AFQjCNGlqVTtiXZIrgUmX-fqnK9FamhrpQ&sig
    2=lf40MATui-hyTx7dwqN25g&cad=rja

    > Gdzie jest wymienione przez Ciebie pole?!

    Pole 24. Wpisujesz, czego dotyczyła umowa i opisujesz istotne dla
    wartości cechy przedmiotu umowy. Ja tak zrobiłem przy zakupie za 3
    tysiące pojazdu z eurotaksową wartością 6 tysięcy i wymieniłem pokrótce
    jego najgrubsze wady.

    > Dwa, urzędnik mnie nie poinformował że mam gdzie kol wiek wpisać że
    > samochód jest poobijany, jego dach jest zmatowiały od stania pod drzewem
    > a fotele porozrywane, wręcz miał mnie głęboko w dupie.

    Urzędnik nie ma takiego obowiązku. Zasadniczo już samo wspomnienie o
    innej wartości w eurotaxie to jest pozaprotokolarna uprzejmość - równie
    dobrze mógłby tylko przyjąć, a za rok mogliby ci zrobić ogólną kontrolę
    skarbową.

    > Dwa obok pola 25 jest napisane "umowa sprzedaży" i wpisałem tam kwotę z
    > umowy sprzedaży.

    No beton... Podstawą opodatkowania nie jest kwota z umowy sprzedaży!
    Postawą jest obiektywna wartość rynkowa. Doczytaj ustawę!

  • 22. Data: 2011-12-01 11:58:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2011 11:02, Tadeusz pisze:

    > właściwe primo: podatek jest do CENY ZAKUPU tyle, że cena zakupu
    > ma mieścić się w widełkach transakcyjnych cen rynkowych, określanych
    > w urzędach za pomocą publikacji Eurotax lub Infoexpert

    Kłamiesz.

    W ustawie wyraźnie jest napisane, że podstawą opodatkowania jest wartość
    rynkowa.

    Dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd?

    > rubryka sama z siebie nic nie załatwia, powinno to być również opisane
    > w umowie kupna-sprzedaży lub opinii rzeczoznawcy, ewentualnie
    > udokumentowane rachunkami lub fakturami za naprawy

    Załatwia o tyle, że urząd widzi, dlaczego podatnik uważa że wartość
    rynkowa jest niższa niż "normalna". W przypadku kontroli mogą wymagać
    dodatkowego udokumentowania tych "obniżeń wartości", ale przy takich
    uwagach w opisie na formularzu ryzyko kontroli zmniejsza się do błędu
    statystycznego.

  • 23. Data: 2011-12-01 15:01:21
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Nie wiem, na ile to moze sie przydac, ale zrob dokumentacje
    fotograficzno-filmowa uszkodzen samochodu. Jak sie przyczepia bedziesz
    mogl sie tym podeprzec - na ile skutecznie - niewiadomo.
    Hmm, jest szansa, zeby sprzedajacy napisal Ci jakies oswiadczenie o
    stanie samochodu? Wolno podpisac aneks do umowy po tych 2-3
    tygodniach?

    Piotr

  • 24. Data: 2011-12-01 15:09:24
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-12-01 11:00, PesTYcyD pisze:

    > Obowiązku nie ma, tak samo jak nie ma obowiązku wiązania butów żeby się
    > nie potknąć, ale zawsze lepiej to zrobić.

    Co za analogia... co innego, że coś się może wydarzyć,
    a co innego, że komuś się coś może wydawać.

    To Urząd Skarbowy powinien Ci udowodnić, że go oszukałeś,
    a nie Ty go, że tego nie zrobiłeś. Nie ma też obowiązku
    wpisywania w umowie sprzedaży, że pojazd jest uszkodzony.
    Natomiast o tym, że był uszkodzony może świadczyć choćby... cena.

    Jak Ci udowodnią, że np. z rachunku zniknęło Ci 6 tysięcy,
    a na umowie masz "tylko" 1800 zł... to może coś by mogli
    z tego wymyślić. Jednak traktowanie kogoś na starcie
    od razu jako winnego nie jest w ogóle zgodne z prawem, co
    nie znaczy, że nie jest stosowane.

    Inna sprawa, że autor wątku mógłby po prostu wpisać to co trzeba
    w rubrykę w PCC i nie byłoby problemu, a tak będzie się teraz
    trząsł po nocach w oczekiwaniu na telefon z US. ;)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 25. Data: 2011-12-01 15:12:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 01 Dec 2011 15:09:24 +0100, Rychu napisał(a):

    > To Urząd Skarbowy powinien Ci udowodnić, że go oszukałeś,
    > a nie Ty go, że tego nie zrobiłeś. Nie ma też obowiązku

    I to robi - eurotaxem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

  • 26. Data: 2011-12-01 15:15:12
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "s2k" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >lecą w kulki i liczą na głupie społeczeństwo? Czy jestem bandytą za to że
    >podałem faktyczną kwotę zakupu, nie godząc się na ich książeczki?

    Pozbieraj rachunki na wszystkie naprawy i części, możesz też robić zdjęcia
    uszkodzeń (jeśli są widoczne) - jeżeli będziesz mógł udokumentować, że
    wartość była niższa niż przeciętna, to odpuszczą.
    Przy zakupie domu za 180 tys. który wg US był wart ponad 300 pokazałem
    zdjęcia (grzyb na ścianach, chwasty pod podłogą itp.) oraz rachunki na ponad
    50 tys. - odpuścili.

    --
    Yogi(n)

  • 27. Data: 2011-12-01 15:26:30
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > wpisywania w umowie sprzedaży, że pojazd jest uszkodzony.
    > Natomiast o tym, że był uszkodzony może świadczyć

    Czyżby? ;-)
    Nie jestem miłośnikiem fiskusa, ale akurat tutaj to chyba
    nie masz racji. Gdyby było jak piszesz to 95% aut z drugiej
    ręki (prywatnych) byłoby sprzedawane za ćwierć obecnej ceny
    rynkowej (oczywiście na papierze). Reszta kasy bez kwitu
    ;-). W takiej transakcji żadnej ze stron nie zależy na
    wysokiej kwocie wpisanej w umowie :-)

    > Jak Ci udowodnią, że np. z rachunku zniknęło Ci 6 tysięcy,
    > a na umowie masz "tylko" 1800 zł... to może coś by mogli
    > z tego wymyślić.

    A gdyby zniknęło 8 tys? Bo wypłacił jeszcze na telewizor
    przy okazji :-). To US przyjąłby założenie że auto było
    droższe niż cena rynkowa?

    > Jednak traktowanie kogoś na starcie
    > od razu jako winnego nie jest w ogóle zgodne z prawem, co
    > nie znaczy, że nie jest stosowane.

    Ale nikt nikogo nie traktuje jak winnego w tej sytuacji.

  • 28. Data: 2011-12-01 15:26:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2011 15:09, Rychu pisze:

    > Jak Ci udowodnią, że np. z rachunku zniknęło Ci 6 tysięcy,
    > a na umowie masz "tylko" 1800 zł... to może coś by mogli
    > z tego wymyślić. Jednak traktowanie kogoś na starcie

    Sorry winnetou, ale w przypadku fiskusa to urząd wydaje decyzję
    administracyjną, a ty możesz się ewentualnie dopiero bronić.

  • 29. Data: 2011-12-01 15:41:08
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 1 Dec 2011 15:26:30 +0100, "Robert_J"
    <d...@g...pl> wrote:

    >;-). W takiej transakcji żadnej ze stron nie zależy na
    >wysokiej kwocie wpisanej w umowie :-)

    mylisz się. W razie sporu i odstąpienia od umowy kupujący może mieć
    problem z odzyskaniem zapłaconej ceny, więc może mu nie zależeć na
    zaniżeniu ceny w umowie.

  • 30. Data: 2011-12-01 16:17:43
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJTO>

    ciach...

> [...]
    >
    > Zamiast więc robić awantury trzeba było spokojnie zapoznać się z
    > przepisami i stosownie wypełnić formularz.

    Tak się zastanawiam czy jest możliwe złożenie korekty deklaracji PCC, w
    której zawarto by te brakujące informacje odnośnie stanu pojazdu? Skoro
    np dla PIT się da to może i tutaj też? I czy taka korekta może
    "rozbiegać" się z zapisami umowy k-s? (że w umowie brak informacji o
    uszkodzeniach a na druku PCC takie informacje już są)?

    --
    Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329**