  • 11. Data: 2011-12-01 10:57:02
    Temat: Re: Urząd skarbowy, zakup samochodu i podatek według książeczki skarbowego
    Od: s2k <s...@d...pl>

    > Secundo: w druku PCC jest rubryka, w którą możesz wpisać uzasadnienie,
    > dlaczego cena rynkowa wg. ciebie jest niższa od standardowej. I tam
    > wpisujesz problemy występujące w momencie zakupu. Pamiętaj, że rynkowa
    > wartość wg. eurotaxu dotyczy pojazdów (teoretycznie) w pełni sprawnych.

    Czy ja jestem rzeczoznawca? Równie dobrze mogłem zapłacić 1800 i za 2
    dni zapchać go na złom. Samochód w cenie samych części rozrządu do
    dobrego samochodu. Palił na 3 gary więc nawet nie czułem że ślizga się
    sprzęgło. Nie ściągałem przy sprzedającym pokrywy zaworów bo przecież to
    był by cyrk przy samochodzie za taką kwotę, a tam mazisty klej. Ciekł
    olej ale skąd mogłem wiedzieć skąd? Że tłumik głośno chodzi dopiero
    uświadomił mnie Pan przy przeglądzie itd itp

    masz druk pcc-3

    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=druk%20pcc-3&s
    ource=web&cd=1&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.tr
    ader.pl%2Fpl%2Fgazety%2FPCC3_v1.pdf&ei=bE3XTuD0GcOF-
    wb_74SxDg&usg=AFQjCNGlqVTtiXZIrgUmX-fqnK9FamhrpQ&sig
    2=lf40MATui-hyTx7dwqN25g&cad=rja

    Gdzie jest wymienione przez Ciebie pole?!
    Dwa, urzędnik mnie nie poinformował że mam gdzie kol wiek wpisać że
    samochód jest poobijany, jego dach jest zmatowiały od stania pod drzewem
    a fotele porozrywane, wręcz miał mnie głęboko w dupie.

    Dwa obok pola 25 jest napisane "umowa sprzedaży" i wpisałem tam kwotę z
    umowy sprzedaży.

  • 12. Data: 2011-12-01 11:00:28
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    > powinno wystarczyć udokumentowanie stanu zakupionego auta, bo przecież
    > nie ma obowiązku zbierania rachunków na naprawy (można też samemu
    > naprawiać).

    Obowiązku nie ma, tak samo jak nie ma obowiązku wiązania butów żeby się
    nie potknąć, ale zawsze lepiej to zrobić.

  • 13. Data: 2011-12-01 11:02:31
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <> napisał w wiadomości ...

    > Primo: podatek jest od WARTOŚCI RYNKOWEJ a nie ceny zakupu.

    właściwe primo: podatek jest do CENY ZAKUPU tyle, że cena zakupu
    ma mieścić się w widełkach transakcyjnych cen rynkowych, określanych
    w urzędach za pomocą publikacji Eurotax lub Infoexpert

    > Secundo: w druku PCC jest rubryka, w którą możesz wpisać uzasadnienie,

    rubryka sama z siebie nic nie załatwia, powinno to być również opisane
    w umowie kupna-sprzedaży lub opinii rzeczoznawcy, ewentualnie udokumentowane
    rachunkami lub fakturami za naprawy

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 14. Data: 2011-12-01 11:07:17
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > A wartość rynkowa USZKODZONEGO samochodu jest niższa.

    Zasadnicze pytanie czy w umowie jest chociaż wzmianka o tym,
    że pojazd był uszkodzony i co było uszkodzone? Przecież nie
    jest zabroniona sprzedaż przedmiotu uszkodzonego, ale jeśli
    nikt nic o tym nie wspomina to skąd urzędnik ma wiedzieć że
    auto było niesprawne? Wydaje mi się że jednak standardowym
    założeniem jest to, że auto jest sprawne :-)

  • 15. Data: 2011-12-01 11:10:59
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > a tam mazisty klej. Ciekł olej ale skąd mogłem wiedzieć
    > skąd? Że tłumik głośno chodzi dopiero uświadomił mnie Pan

    Auto które nie pali na wszystkie gary uważasz za sprawne?
    Wystarczyło w umowie wpisać że np. uszkodzony silnik, do
    kapitalego remontu. Zawsze to lepszy materiał wyjściowy w
    urzędzie niż goła umowa, z której niestety wynika że fura
    jest sprawna i ma wartość rynkową taką a taką :-). Chyba że
    zawarłeś tam podobną klauzulę, tylko teraz o niej nie
    napisałeś...

  • 16. Data: 2011-12-01 11:11:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "s2k" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Mija trzeci tydzień a oni się nie odzywają, przecież przez 3 tygodnie
    >od zakupu musiałem zrobić różne rzeczy
    >świece/kable/sprzęgło/płyny/uszkodzenia. Kupiłem samochód, który nie
    >był sprawny, z powodu na brak wiedzy obsługi i zaniechania serwisowe
    >(np palil tylko na 3 cylindry) Na co liczy urząd skarbowy, czy oni po
    >prostu lecą w kulki i liczą na głupie społeczeństwo? Czy jestem
    >bandytą za to że podałem faktyczną kwotę zakupu, nie godząc się na
    >ich książeczki?

    Podatek jest nie od ceny, a od wartosci - taka oficjalny zapis.
    Ale czemu wartosc ma byc 6000, jesli obie strony strony uzgodnily
    wartosc 1600 ...
    z urzednikami po urzedniczemu - zbieraj rachunki, zrob kserokopie
    jesli niewyrazne, potem wez z ASO kosztorys na takie prace, i wypisz:
    -wartosc wykonanych prac: 5800,
    - w tym koszt czesci w/g rachunkow: 900,
    - robocizna wlasna: 4900,
    -wartosc w/g wyceny rzeczoznawcy w chwili ogledzin: 6000,
    -koszt doprowadzenia do tego stanu: 5800,
    -rzeczywista wartosc pojazdu w chwili sprzedazy: 200
    -podatek do zwrotu: 32 zl

    :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-12-01 11:16:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "s2k" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Przecież ja nie zapomniałem zapłacić, ani ich nie oszukałem więc
    >czemu za 4,5 roku?!

    Bo maja 5 lat na kontrole i sciagnecie zaleglych naleznosci :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-12-01 11:37:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2011 10:19, masti pisze:

    > pan w okienku to sobie możę. PCC3 to *deklaracja* i ma ją po prostu przyjąć.
    > Nie ma prawa żadać od Ciebie zmiany wpisanej wartości.

    To zasadniczo nie są żądania tylko rady - i w sumie zamiast się
    awanturować na te "żądania" lepiej się ich posłuchać lub od razu
    uzupełnić w deklaracji uwagi o listę problemów obniżających wartość
    nabytego pojazdu. Zawsze to oszczędność nerwów i fatygi - inaczej
    prędzej czy później dostaniesz wezwanie i będziesz musiał wyjaśniać
    niezgodność podatku z oszacowaną wartością.

    Ode mnie raz w okienku nie "zażądali" a potem musiałem lecieć na
    wyjaśnienie, bo okazało się, że zapomniałem dopisać rocznik pojazdu...

    Nie traktuj to jako bezprawne żądanie tylko jako radę osoby siedzącej w
    systemie i znającej jego haczyki.

  • 19. Data: 2011-12-01 11:39:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2011 10:40, s2k pisze:

    > Jakie awantury?Powiedziałem że zakupiłem za 1800 na to Pan, powiedział
    > że w książce 6000 i zapytał czy wpisujemy, kazał zapisać numer telefonu.

    Awanturę robisz tu na grupie. Ewentualnie histerię, lament lub fochy -
    co wolisz ;)

    Pan ciebie uprzedził, że się nie zgadza podana wartość z normalną
    wartością rynkową - więc skoro w deklaracji nie opisałeś, dlaczego taka
    nietypowo niska wartość, to będą ciebie pewnie wzywać na wyjaśnienie.

  • 20. Data: 2011-12-01 11:40:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2011 10:41, M1SLQ pisze:

    > A wartość rynkowa USZKODZONEGO samochodu jest niższa.

    Tak, ale inicjator wątku nie wpisał tego detalu w formularzu bo pomylił
    cenę z wartością i nie zrozumiał uwag urzędnika.