  • 1. Data: 2011-02-20 10:13:16
    Temat: Uruchamianie problem
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Witam. Od pięciu lat mam już komputer i przez cały ten czas komputer działał
    bez zarzutu. Od niedawna przy próbie uruchomienia (przyciskiem zasilania)
    komputer startuje po czym się wyłancza. Włancza się dopiero przy trzeciej,
    czwartej próbie uruchomienia. Czy przyczyną tego stanu rzeczy może być
    zasilacz, płyta główna, przycisk włanczania czy może jeszcze coś innego? Jak
    myślicie? Jak rozwiązać ten problem?

    --
    k.p

  • 2. Data: 2011-02-20 11:28:56
    Temat: Re: Uruchamianie problem
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.02.2011 11:13, krzysztof posłuszny pisze:
> [...]
    rzeczy może być zasilacz, płyta główna, przycisk włanczania czy może jeszcze coś

    Najczęściej powodem jest wyschnięcie lub spuchnięcie konden-
    satorów elektrolitycznych na płycie głównej lub w zasilaczu.

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=elektrolit

    Oglądnij przede wszystkim płytę, a potem ewentualnie otwórz
    zasilacz, oczywiście przy zachowaniu wszelkich środków
    ostrożności. Nie zaszkodzi na pewno też przy okazji dokład-
    nie wyczyścić wnętrze komputera i zasilacza i wyczyścić,
    spryskać jakimś preparatem Kontakt i na nowo docisnąć wszy-
    stkie wtyczki i złącza.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2011-02-20 22:44:43
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > bez zarzutu. Od niedawna przy próbie uruchomienia (przyciskiem zasilania)
    > komputer startuje po czym się wyłancza. Włancza się dopiero przy trzeciej,

    _włącza_

    > czwartej próbie uruchomienia. Czy przyczyną tego stanu rzeczy może być
    > zasilacz, płyta główna, przycisk włanczania czy może jeszcze coś innego?
    > Jak myślicie? Jak rozwiązać ten problem?

    Wygląda mi to na zasilacz. Mogą też być spuchnięte kondensatory na płycie
    lub/i w zasilaczu lub/i zimne luty płyty lub zasilacza. 5 latemu zaczęto na
    nieszczęście stosować dyrektywę ROHS (brak ołowiu który jest niby szkodliwy
    dla środowiska) więc często na oko płyta może mieć kondensatory całe ale
    niestety dostała przerw na lutach albo co gorsza przerw pod chipsetem.
    Pozostaje reballing niestety albo nowa płyta. Zasilacz łatwiej naprawić.

  • 4. Data: 2011-02-21 07:30:35
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

> [...]
    > kondensatory całe ale niestety dostała przerw na lutach albo co gorsza
    > przerw pod chipsetem. Pozostaje reballing niestety albo nowa płyta.

    Stawiam na zasilacz, a konkretnie suche kondensatory w przetwornicy
    standby. Jeżeli ten zasilacz to Modecom Feel to 95% szans,że trafiłem

  • 5. Data: 2011-02-21 10:30:49
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i mam nadzieję że to będzie tylko
    zasilacz...