  • 21. Data: 2011-05-10 12:51:08
    Temat: Re: UWAGA: pendrive 15GB zamiast 16GB
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2011 12:56:40 +0200, Szyk napisał(a):

    > Pojawiły się tu głosy, że niby ja się nie znam na jednostkach. Ale to
    > nie prawda! Na moim pendrive pisze 16GB (a nie 16GiB) i tak pisało w
    > ofercie i tym się zasugerowałem. Bo mnie uczyli że 1GB to jest 2^30
    > czyli 1024*1024*1024=1073741824 batów! A oni na stronce na czerwono
    > twierdzą że 1GB to niby 1000000000 bajtów!

    Złóż reklamację do twórców układu SI i przedrostków tam stosowanych, może
    ci chociaż powspółczują.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przedrostek_SI

    > Tak przy okazji: A oddać pendriva nie mogę, bo już minęło za dużo czasu
    > (ponad 10 dni)...

    Czyżbyś kupował przez internet z dostawą do domu? :P

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

  • 22. Data: 2011-05-10 12:51:48
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2011 13:21:01 +0200, PesTYcyD napisał(a):

    > 10 dni to tylko przy zakupach na odległość. Towar możesz oddać za
    > niezgodność z umową

    Nie, nie może.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

  • 23. Data: 2011-05-10 13:16:56
    Od: z <z...@g...pl>

    Rafał Łukawski pisze:

    > A co z resztą świata? Ameryka, Afryka, Azja, Australia? ;)

    Co tam reszta świata. Ważne żeby urzędasy unijne miały co robić. :-)

  • 24. Data: 2011-05-10 13:23:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomaszek" <t...@o...pl> wrote in message

    > Przyzwyczailiśmy się żyć w kłamstwie to i spowszedniało ono i mało kogo
    > już dziwi. Tu się znalazł taki jeden, który o tym nie wiedział;)

    Czy któryś z producentów dysków oferując pojemność
    obiecuje, że dotyczy ona pojemności użytkowej?

    > Czyste płyty DVD mają napisane na okładkach: 4.7GB, a możesz nagrać
    > 4445MB, na dysku twardym o pojemności 250GB nie założysz pięciu partycji
    > po 50GB, bo nie starczy miejsca.... itd. itp.

    No ale gdzie tu widzisz oszustwo? Z punktu widzenia producenta dysku
    produkt ma pojemność X, a jesli jakiś procent z tego X zużyjesz na
    informacje
    o tablicy partycji, FAT i inne tego typu administracyjne rzeczy to na dane
    Ci
    zostanie mniej niż X. To chyba logiczne? Równie dobrze możesz używać
    dysku niesformatowanego pod żaden znany system plików i używać sektor
    po sektorze - wtedy będziesz miał obiecaną przez producenta pojemność.

  • 25. Data: 2011-05-10 13:26:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > A może by tak jakaś dyrektywa unijna która kazałaby na opakowaniu jasno i
    > wyraźnie napisać ile na tym się danych zmieści. :-)

    To ile się danych zmieści zależy od tego jak sobie takiego pena
    sformatujesz.

  • 26. Data: 2011-05-10 13:28:06
    Od: Dedektyf <p...@g...pl>

> [...]
    > czyli 1024*1024*1024=1073741824 batów! A oni na stronce na czerwono
    > twierdzą że 1GB to niby 1000000000 bajtów!

    No to teraz stary wyciagaj bebechy z kompa bo masz tam jeszcze kilka
    oszukanych elementów - to już zbiorowe oszustwo, zmowa i .. zamknąć
    stadiony

  • 27. Data: 2011-05-10 13:45:00
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 10-05-11 12:56, Szyk pisze:
    > Bo mnie uczyli że 1GB to jest 2^30
    > czyli 1024*1024*1024=1073741824 batów! A oni na stronce na czerwono
    > twierdzą że 1GB to niby 1000000000 bajtów!

    Problem, z którym Kolega tak się boryka znany jest co najmniej od ćwierć
    wieku. 1G to 10^9 i taką miarę stosuje się w odniesieniu do pamięci
    zewnętrznych (przynajmniej gdy dyski twarde przekroczyły pojemność 20MB).
    f.

  • 28. Data: 2011-05-10 14:56:12
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 10 May 2011 15:45:00 +0200, Piotr Fonon napisał(a):
    /.../
> [...]
    > wieku. 1G to 10^9 i taką miarę stosuje się w odniesieniu do pamięci
    > zewnętrznych (przynajmniej gdy dyski twarde przekroczyły pojemność

    Nie "stosuję się" tylko stosują oni.

  • 29. Data: 2011-05-10 21:40:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" i...@p...onet.pl

> [...]

    tablicy partycji, FAT i inne tego typu
    > administracyjne rzeczy to na dane Ci zostanie mniej niż X. To chyba logiczne?

    Pszemol -- drwisz, czy jesteś śpiący? Ile można wycisnąć z płyt,
    gdy się zrezygnuje z części nadmiarowości potrzebnej do korekcji
    błędów -- można znaleźć tu i ówdzie w necie. (strasznie dużo)
    Uważasz, że dyski (HDD) nie mają nic do korekcji błędów? :)

    Faktyczne pojemności są (posiłkując się językiem słowików PWN)
    zajebiście duże w porównaniu z pojemnościami ,,marketingowymi''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2011-05-10 22:25:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" iqbdsb$j50$...@i...gazeta.pl

    > Co tam reszta świata. Ważne żeby urzędasy unijne miały co robić. :-)

    Niech robią przysiady. Im raczej nie o to chodzi, aby mieli
    co robić, lecz o to im chodzi, aby oni mieli co jeść. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'