  • 1. Data: 2011-05-10 07:27:56
    Temat: Przegrzewanie sie zintegrowanej grafiki na plycie Gigabyte GA-880GMA
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Witam,

    mam taki komputer:
    1. plyta Gigabyte GA-880GMA-UD2H, rev. 2.1 (zintegrowany Radeon HD 4250).
    2. proc Athlon II X2 260, 3.2 GHz, BOX
    3. RAM Kingston HyperX 2X2GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM Blue version

    Komputer ma problemy z przegrzewaniem się, najpierw myślałem, że to proc
    - wymieniłem nawet wentylator na Arctic Cooling Alpine 64, ale to nie
    to. Zacząłem puszczać 3D Marka 06 - i trafiony zatopiony, komputer nie
    przeżywa nigdy 2 przebiegów pod rząd, a najczęściej pada już po
    pierwszym. Objaw: zwis i czarny ekran, wyłączenie i włączenie nic nie
    daje (nie włącza się), trzeba poczekać kilka/kilkanaście minut aż
    ostygnie i wtedy działa. Zrobiłem 'load fail safe defaults' w BIOSie i
    efekt taki sam. Temperatura procka nawet w największym stresie, po
    godzinie puszczania OCCT nigdy nie przekracza 50 stopni i komputer
    spokojnie to przeżywa.

    Pytanie: czy mój wniosek, że przegrzewa się zintegrowana grafa jest w/g
    Was poprawny?
    Czy ktoś miał podobne problemy z tą płytą?
    Czy jest to jakaś wada konstrukcyjna czy raczej przypadłość mojego
    uszkodzonego egzemplarza?

  • 2. Data: 2011-05-10 07:34:19
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-10 09:27, omega_fan wrote:
> [...]
    > Was poprawny?
    > Czy ktoś miał podobne problemy z tą płytą?
    > Czy jest to jakaś wada konstrukcyjna czy raczej przypadłość mojego

    Wszystko zależy jaką masz obudowę i chłodzenie w niej. W obudowach
    microATX bez odpowiedniego ułożenia kabli i dobrego przepływu powietrza
    w całej obudowie (nawiew + odciąg) sporo płyt ulegnie przegrzaniu.

  • 3. Data: 2011-05-10 08:34:46
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Wszystko zależy jaką masz obudowę i chłodzenie w niej. W obudowach
    > microATX bez odpowiedniego ułożenia kabli i dobrego przepływu powietrza
    > w całej obudowie (nawiew + odciąg) sporo płyt ulegnie przegrzaniu.

    Obudowa tower, żadne micro czy mini ATX, dodatkowo stoi otwarta (czy
    otwarta czy zamknięta akurat nie ma różnicy). Zasilacz 350W Chieftec z
    wentylatorem 12 cm, wyciągający powietrze i wentyl na procu.

  • 4. Data: 2011-05-10 08:52:57
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    omega_fan pisze:

> [...]
    > Was poprawny?
    > Czy ktoś miał podobne problemy z tą płytą?
    > Czy jest to jakaś wada konstrukcyjna czy raczej przypadłość mojego

    Tak. Zazwyczaj zintegrowane Intel GMA i nVidia GeForce mają tendencje do
    nadmiernego przegrzewania się. Zintegrowane ATI sprawuje sie dobrze.
    Zadbaj o chłodzenie czipsetu płyty.

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2011-05-10 10:53:30
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 05/10/2011 10:52 AM, OMSON wrote:

    > Tak. Zazwyczaj zintegrowane Intel GMA i nVidia GeForce mają tendencje do
    > nadmiernego przegrzewania się. Zintegrowane ATI sprawuje sie dobrze.
    > Zadbaj o chłodzenie czipsetu płyty.

    No właśnie to AMD czyli ATI i nie sprawuje się dobrze.