  • 31. Data: 2011-05-14 08:20:03
    Temat: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-14 00:25, DoQ pisze:

    > Tia. Jesteś jednym z wielu co ma chyba subskrypcję słowa "ROWER" w
    > usenecie, bo zjawiasz się natychmiast gdy ktoś je puści w eter.

    Nie. Jestem jednym z tych co mają rower i wkurza mnie jak ktoś używa
    niskolatających kwantyfikatorów imputując mi różne dziwne zachowania. Co
    widzisz diwnego w tym, że na tematy okołorowerowe wypowiadają się ludzie
    używający na codzień rowerów? A kto miałby się wypowiadać? Lotnicy?

    > Podobnie jak większość społeczeństwa zna się na awiacji i energetyce
    > jądrowej.

    I kierowców na PoRD.

    > Ziew... Bartosz jeździ na rowerze i jakoś kuma o co chodzi, bez tej
    > durnej solidarnośći dwukołowej (anaologicznie do motocyklistów).

    Żadna tam solidarność. A teraz napisz jakim cudem doszedłeś, że kierowcy
    _muszą_ znać PoRD? Nie znają i widać to choćby na bezkolizyjnych
    skrętach - zmienia się czerwona strzałka na żółtą, potem zieloną, a
    kierownik najpierw czai się przed torami tramwajowymi, potem przed drugą
    jezdnią, a na końcu przed przejściem? Jak to wyjaśnisz jak nie tym, że
    nie ma pojęcia o tym, trójkolorowe strzałki oznaczają przejazd bezkolizyjny?

    Shrek.

  • 32. Data: 2011-05-14 08:21:19
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-14 00:44, to pisze:
    > begin Shrek

    > Rowerzyści w przytłaczającej większości znają jedynie własną odmóżdżoną
    > interpretację kilku wybranych przepisów. Duża część z nich zachowuje się
    > na ulicy jak w małpy w zoo na przykład sądząc, że machnięcie górną
    > kończyną daje im pierwszeństwo w kierunku, w który postanowili właśnie
    > jechać. Przy czym im droższe gatki i rower tym większy głupek, zazwyczaj.

    Równoważniki argumentów, w dodatku z wycieczkami osobistymi.

    EOT.

    Shrek.

  • 33. Data: 2011-05-14 08:23:02
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-14 00:29, DoQ pisze:

    > Karta rowerowa, zapoznanie się z PoRD w szkole podstawowej/gimanzjum i
    > zdanie egzaminu? To chyba nie jest takie skomplikowane?

    Nie jest i co więcej tak to chyba wygląda. A potem większość rowerzystów
    robi prawko na motory i samochody.

    Shrek.

  • 34. Data: 2011-05-14 08:24:44
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *artnow* napisał(-a):

    > Już za kilka dni w życie wchodzą nowe przepisy dające nowe prawa dla
    > rowerzystów.
    >
    > Ze szczegółami proponuję zapoznać się tutaj:
    > http://bit.ly/jxUst4

    "Dotychczas wolno było z prawe strony wyprzedzać tylko stojące pojazdy"
    Rozczuliłem się tym zdaniem :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 35. Data: 2011-05-14 08:25:40
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-13 23:22, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

    > Okazuje się, że w 2007 roku piesi spowodowali 6912 wypadków w których
    > zginęło 1105 osób a 5946 osób zostało rannych.
    > Dla porównania, rowerzyści w 2007 roku spowodowali 2299 wypadków w
    > których zginęły 243 osoby a 2139 zostało rannych.

    Należy również dodać, że większość (nie tak znowu przytłaczającą)
    wypadków z udziałem rowerzystów spowodowali jednak inni uczestnicy ruchu.

    Shrek.

  • 36. Data: 2011-05-14 09:02:38
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    J.F. pisze:

    > A nie ma "wychowania komunikacyjnego" jeszcze w podstawowce ?

    Chyba jest, ale odświeżenie informacji na zaliczenie chyba by nie było
    głupie. Szczególnie w bardziej kumatym wieku.

    Seco

  • 37. Data: 2011-05-14 09:09:19
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    DoQ pisze:

    > O widzisz, dwukołowiec z pedałami a mądrze gadasz... :)

    Panie, normalnie wypas :-)

    Seco

  • 38. Data: 2011-05-14 10:31:01
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    to pisze:
> [...]
    > kończyną daje im pierwszeństwo w kierunku, w który postanowili właśnie
    > jechać. Przy czym im droższe gatki i rower tym większy głupek, zazwyczaj.

    Forma Twojej wypowiedzi, epitety, generalizowanie skłaniają do sądu, że
    jesteś zwyczajnie uprzedzony do rowersów.

    Domyślam się, że zwracasz uwagę wyłącznie na tych, którzy coś
    przeskrobią, nie zauważasz masy rowerzystów jadących zgodnie z
    przepisami. I stąd takie opinie wygłaszasz.

    Ale aby wydawać sądy, wypada się tematowi przyjrzeć, a nie rzucać ogólniki.

    Z moich obserwacji wynika, że zdecydowana większość kierowców,
    motocyklistów, pieszych i rowerzystów to normalni, uprzejmi użytkownicy
    dróg. Ale wśród nich zdarzają się niestety debile i stąd negatywne
    opinie o ww grupach.

    Seco

  • 39. Data: 2011-05-14 10:47:50
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-14 10:31, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

> [...]
    > motocyklistów, pieszych i rowerzystów to normalni, uprzejmi użytkownicy
    > dróg. Ale wśród nich zdarzają się niestety debile i stąd negatywne

    Otóż to.

    Shrek.

  • 40. Data: 2011-05-14 10:50:59
    Od: artnow <a...@l...home.pl>

    W dniu 2011-05-13 23:49, cbnet pisze:
    > Kiedyś, w czasach PRL-u, kartę rowerową otrzymywało się
    > w podstawówce po zaliczeniu stosownego kursu oraz egzaminu
    > na zajęciach w szkole.
    >
    > Tak więc byłby to powrót do tego co już funkcjonowało dawniej.

    To, ze dawniej, to nie znaczy, ze było złe.

    artnow