  • 41. Data: 2011-05-14 10:54:46
    Temat: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: artnow <a...@l...home.pl>

    W dniu 2011-05-14 08:25, Shrek pisze:
    > Należy również dodać, że większość (nie tak znowu przytłaczającą)
    > wypadków z udziałem rowerzystów spowodowali jednak inni uczestnicy ruchu.

    Dla przykładu w Łodzi:
    959 Wypadków z udziałem rowerzystów, a tylko 33% z ich winy.

    --
    pozdrawiam

    artnow

  • 42. Data: 2011-05-14 11:01:26
    Od: artnow <a...@l...home.pl>

    W dniu 2011-05-13 22:56, Adam Szewczak pisze:
    > Tego jakos nie bardzo rozumiem, do konca. W sensie nie mozna
    > zajechac rowerzyscie drogi.
    >
    > Rowerzysta jadący na wprost ma pierwszeństwo przed pojazdem
    > skręcającym.
    >
    > Innymi słowy, jeśli rowerzysta i samochód poruszają się po
    > równoległych do siebie drogach, a w pewnym momencie samochód będzie
    > chciał skręcić, przecinając drogę rowerzysty, to wtedy MUSI on ustąpić
    > pierwszeństwa rowerzyście.

    A co tu rozumieć?
    Tu masz wytłumaczone obrazkowo:
    http://bit.ly/mR9DPA
    http://bit.ly/iXG1eU

    Artur Nowacki
    GG:9855
    Skype: artur_nowacki
    http://www.artnow.com.pl/

  • 43. Data: 2011-05-14 11:01:56
    Od: artnow <a...@l...home.pl>

    W dniu 2011-05-14 02:47, BQB pisze:
    > Kierujący rowerem może wyprzedzać inne
    > niż rower powoli jadące pojazdy z ich prawej
    > strony.
    >
    > Co znaczy powoli?

    To znaczy wolniej niż rower.

    Artur Nowacki
    GG:9855
    Skype: artur_nowacki
    http://www.artnow.com.pl/

  • 44. Data: 2011-05-14 11:03:21
    Od: artnow <a...@l...home.pl>

    W dniu 2011-05-14 08:24, Big Jack pisze:

    > "Dotychczas wolno było z prawe strony wyprzedzać tylko stojące pojazdy"
    > Rozczuliłem się tym zdaniem :D

    OK chodzi Ci o to, ze wtedy to nie jest wyprzedzanie, tylko omijanie?
    80% i tak tego nie rozróżnia.

    Artur Nowacki
    GG:9855
    Skype: artur_nowacki
    http://www.artnow.com.pl/

  • 45. Data: 2011-05-14 11:30:36
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    Witam
    > To, ze rowerzysci i piesi olewaja przepisy wynika nie z ich
    > nieznajomosci, ale raczej anonimowosci (brak tablic ;) ) i poczucia
    > calkowitej bezkarnosci.

    Ojj, ale to wlasnie piesi, rowerzysci i motocyklisci ponosza najciezsze
    konsekwencje kolizji z samochodem.
    To, ze ma poczucie bezkarnosci i "prawa" czy "pierwszenstwa" nie zwolni go z
    wielomiesiecznej rehabilitacji
    (w najlepszym wypadku...hmm wypadku) po próbie udowadniania swych... praw.
    Jak to bylo? "Cmentarze sa pelne tych, co mieli pierwszenstwo przejazdu"
    A duza czesc potracen pieszych odbywa sie na pasach. Z wlasnych obserwacji -
    bo nie rozgladnie sie, nie przystanie, nie oceni, czy auto ma szanse
    zahamowac...
    Traktuja pasy jako przedluzenie chodnika bedac de facto goscmi na drodze:)
    Nie dbajac o wlasne wszak interesy - zdrowie, zycie...

    Pzdr
    MH

  • 46. Data: 2011-05-14 11:48:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ciekawe kiedy rowerzyści, podobnie jak inni uczestnicy dróg będą
    > _musieli_ znać przepisy.

    Niekoniecznie, moze wystarczylaby 1 godzina fizyki z wzoroami na energie
    i moment pedu, porownanie mas roweru i samochodu i jasne przedstawienie
    kto jest Sprite, a kto pragnienie;-)
    Moze jakis film albo pokaz z manekinem co sie dzieje w czasie zderzenia
    z rowerzysta.
    Choc z drugiej strony czesc rowerzystow jest niereformowalna i ma te
    sama tendencje co zboczency - musza paradowac, chwalic sie swoimi
    dewiacjami i za wszelka cene narzucac innym swoje poglady. Przyklad:
    jazda po drodze pelnej samochodow obok... sciezki rowerowej. Ale na
    takich nie pomoze ani przemawianie do rozsadku, ani obowiazek zdania
    egzaminu. Natura jednak jest brutalna i nie przedluza gatunku ani
    wspomnianych zboczencow, ani opisanych rowerzystow.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 47. Data: 2011-05-14 12:10:47
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *artnow* napisał(-a):

    > OK chodzi Ci o to, ze wtedy to nie jest wyprzedzanie, tylko omijanie?
    > 80% i tak tego nie rozróżnia.

    Dokładnie o to mi chodzi. Ale problem jest głębszy, bo jeśli będzie
    wolno tylko wyprzedzać, to niech któryś kolarz spróbuje omijać korek...
    wypisz, wymaluj
    http://www.zajawkowo.pl/film/6385/korek-jest-dla-wsz
    ystkich---czyli-sposob-na-motocykliste/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 48. Data: 2011-05-14 12:55:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-05-2011 08:20, Shrek pisze:

    > Nie. Jestem jednym z tych co mają rower i wkurza mnie jak ktoś używa
    > niskolatających kwantyfikatorów imputując mi różne dziwne zachowania. Co

    No tak "żadna tam solidarność"...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 49. Data: 2011-05-14 13:01:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-05-2011 11:48, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > egzaminu. Natura jednak jest brutalna i nie przedluza gatunku ani
    > wspomnianych zboczencow, ani opisanych rowerzystow.

    Tu winna jest również policja, totalnie olewają tego typu zachowania -
    przecież nie postraszą rowerzysty punkcikami...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 50. Data: 2011-05-14 13:20:43
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-14 12:55, DoQ pisze:

    > No tak "żadna tam solidarność"...

    A co ma solidarność do tego, że ty twierdzisz, że ja nie znam
    przepisów... bo mam rower.

    BTW masz w domu akwarium? ;)

    Shrek.