  • 1. Data: 2010-03-07 23:56:54
    Temat: USB na PCI
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    4World KONTROLER PCI USB 2.0 5 PORTÓW (4 1) CHIPSET VIA

    Kosztuje to 15 złotych. Czy to prawda, że takie coś jest
    nic nie warte i trzeba zainwestować aż w chipsety NECa?

    http://www.skapiec.pl/site/cat/92/comp/612699

    A jeśli to nieprawda, że takie coś jest beznadziejnie złe, to
    czy daje pełną szybkość USB 2.0 480 Mb/s -- czy da ze 35 MB/s
    z podpiętego HDD? I czy da stosownie dużo prądu?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-03-08 08:57:03
    Temat: Re: USB na PCI
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > 4World KONTROLER PCI USB 2.0 5 PORTÓW (4 1) CHIPSET VIA
    >
    > Kosztuje to 15 złotych. Czy to prawda, że takie coś jest
    > nic nie warte i trzeba zainwestować aż w chipsety NECa?

    możesz zainwestować w NECa za 15zł
    http://www.allegro.pl/item947911011_kp9_kontroler_pc
    i_5_portow_usb_nec_japan.html

    orcio

  • 3. Data: 2010-03-08 09:13:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "orcio" <o...@N...pl> napisał w wiadomości grup
    > możesz zainwestować w NECa za 15zł
    > http://www.allegro.pl/item947911011_kp9_kontroler_pc
    i_5_portow_usb_nec_japan.html

    Akurat kontrolery na układzie nec nie są takie rewelacyjne. Mają słaby transfer.

  • 4. Data: 2010-03-08 09:42:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" hn2f3t$ghs$...@n...task.gda.pl

    i_5_portow_usb_nec_japan.html

    > Akurat kontrolery na układzie nec nie są takie rewelacyjne. Mają słaby transfer.

    A VIA mają lepszy? Mnie potrzebne to do pełnej szybkości USB 2.0 -- 480 Mb/s,
    czyli dla HDD jakieś 33 MB/s do 20 MB/s. Mam USB 1.1 z 1 MB/s i to dla mnie za mało.
    Inwestowanie w jedenastoletni komputer z podpaloną:) płytą główną i kilkuletnim
    dyskiem
    wielkości 80 GB jest nieco nieopłacalne. :) Mam jeszcze dwa inne stacjonarne z USB
    1.1.

    Może warto zainwestować w USB+SATA? Kosztuje to około 66 złotych.
    A może warto zainwestować od razu w USB3?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2010-03-08 11:09:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn2h1b$k73$...@i...gazeta.pl...
    > A VIA mają lepszy?

    Z via podobno są duże problemy.

    Mnie potrzebne to do pełnej szybkości USB 2.0 -- 480 Mb/s,
    > czyli dla HDD jakieś 33 MB/s do 20 MB/s. Mam USB 1.1 z 1 MB/s i to dla mnie za
    > mało.

    Mam kontroler LogiLink'a na NEC i transfery z dysku średnio 2 MB/s. Ten sam dysk
    podpięty pod płytę główną do 32-35 MB/s (średnio 27 MB/s). Czasami widać, że na
    dodatkowym kontrolerze brakuje mocy.
    http://www.logilink.org/cmsfiles/modules/i-sell2u/sh
    owproduct.htm?isu_zeigeartikel=PC0041

    Nie wiem dlaczego takie małe transfery. :(

  • 6. Data: 2010-03-08 11:32:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn2h1b$k73$...@i...gazeta.pl...

    > "qwerty" hn2f3t$ghs$...@n...task.gda.pl

    Teraz to w ogóle cyrki. Podłączyłem do innego usb na karcie i mam transfer ~20
    MB/s, a gdy z powrotem na poprzednie USB mam 7 MB/s.

  • 7. Data: 2010-03-08 13:24:03
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in message
    > A jeśli to nieprawda, że takie coś jest beznadziejnie złe, to
    > czy daje pełną szybkość USB 2.0 480 Mb/s -- czy da ze 35 MB/s
    > z podpiętego HDD? I czy da stosownie dużo prądu?

    ze dwa lata temu wsadzalem takie kontrolery w kilka kompow
    via z samym usb byla ok, ale potrafila po dluzszym czasie uzywania
    hdd czy pendrive obnizyc transfery do poziomu usb 1.1 i pomagalo
    tylko odpiecie i podpiecie ponowne urzadzenia

    mialem tez combo (usb+fw) z via i jest to kompletna porazka

    najmniej problemow sprawily mi jakies karty na necu z trzema portami
    usb - dwa na sledziu i jeden w srodku, o nich nic zlego nie moge
    powiedziec, ale jakos ich teraz nie widze nigdzie, producentem
    byl belkin

    http://www.bigoffers.co.uk/product.php?cat=0&sub=1&c
    at_title=Quid+Shop&product=BELKIN-01062&prod_title=B
    ELKIN++USB+2.0++CARD+PROVIDES+3+ADDITIONAL+PORTS+2+E
    XT

    co do transferow nie jestem pewien, ale na bank nie odbiegaly od
    tego co miala do zaoferowania plyta glowna

  • 8. Data: 2010-03-08 15:54:19
    Od: RyAn <r...@k...pl>

> [...]
    > czy daje pełną szybkość USB 2.0 480 Mb/s -- czy da ze 35 MB/s
    > z podpiętego HDD? I czy da stosownie dużo prądu?

    Kupiłem i zainstalowałem kiedyś takie VIA - same problemy.
    Znikało , pojawiało sie , urywało transfery przy większych plikach lub
    większej ich ilości.
    Poszperałem na angielskojęzycznych grupach i dowiedziałem się, że
    problem leży
    w wybraniu karty produkowanej we właściwej wiosce w Chinach.
    Rada była zawsze taka sama - " wyrzuć przez okno, kup na NEC'u,
    zainstaluj i zapomnij"

    --
    pozdrawiam
    RyAn

  • 9. Data: 2010-03-08 18:39:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" hn2ltd$khu$...@n...task.gda.pl

    > Mam kontroler LogiLink'a na NEC i transfery z dysku średnio 2 MB/s. Ten sam dysk

    To fatalnie. Lepiej kupic nową płytę, RAMki (mam na jednym 256, na drugim 128+64;
    potrzebują choćby do Opery [niemydlanej] 1 GB) i CPU... Z USB, SATA itd...

  • 10. Data: 2010-03-08 18:40:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" hn2n7c$pla$...@n...task.gda.pl

    > Teraz to w ogóle cyrki. Podłączyłem do innego usb na karcie i mam transfer ~20
    > MB/s, a gdy z powrotem na poprzednie USB mam 7 MB/s.

    To nadal za mało.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'