  • 31. Data: 2016-11-28 17:41:13
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    J.F. pisze tak:
    >Widzicie sytuację pesymistycznie. W ten sposób, że za złączem jest
    >prądożerca idealny ;)

    No wiesz - cholera wie co jest, a co bedzie czy co moze byc.

    Jak juz mowa o tablecie z pradem rzedu 1.5A, to pewnie jakas sprytna
    przetwornica, bo 1 ohm to dzis sporo kabli ma :-)
    I kto wie, ile ta przetwornica pociagnie w razie potrzeby :-)

    > Ale to i tak lepiej niz 2 styki szeregowo.

    >Niewiara w koreańskich naukowców mnie naprawdę martwi. Przecież to
    >pojdzie do produkcji w pierdylionach sztuk.

    W chinskim wykonaniu :-)
    A koreanczyk tylko marzy, zeby po 3 latach telefon sie zepsul :-)

    No i apetyt rosnie w miare jedzenia - dzis taki tablet ma osobne
    zlacze zasilania, w przyszlosci moze nie miec :-)

    J.

  • 32. Data: 2016-11-28 23:24:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-11-28 o 17:12, re pisze:

    > Spaliło się coś ? Może masz lepszy kabelek Type-C i temu Ci inaczej ładuje

    Mi jeszcze nie.

    http://www.theverge.com/2016/2/4/10916264/usb-c-russ
    ian-roulette-power-cords

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 33. Data: 2016-11-28 23:37:25
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-11-28 o 15:27, PiteR pisze:

    > Widziałeś kiedyś takie gniazdko wtyczkę stopione? Bo ja nie. To jest
    > samo chroniący się układ. Dopóki z 5v. To nie jest źródło prądowe 5A.
    > Najwyżej prąd spadnie i ładowanie się wydłuży.

    Proszę Cię bardzo:

    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-34377
    45/Cheap-cables-KILLING-laptops-Calls-Amazon-ban-USB
    -C-cables-Google-engineer-fries-machine.html

    http://www.theverge.com/2016/2/4/10916264/usb-c-russ
    ian-roulette-power-cords

    A jeśli uznasz, że to negatywny marketing, to poczytaj komentarze
    użytkowników pod zablokowaną przykładową aukcją:

    https://www.amazon.com/AmazonBasics-Apple-Certified-
    Lightning-Cable/dp/B00FA4Y66U?ie=UTF8&dpID=31yMYG8ki
    oL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_

    Takich przypadków w sieci jest mnóstwo opisanych.

    > A rezystancja 8 styków będzie mniesza niż 2. Niema rezstancji nie ma
    > ciepła ;)

    Gorzej gdy chata od tego ciepła się zajmie :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 34. Data: 2016-11-28 23:42:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-11-28 o 16:21, atm pisze:

    > Ogolnie zaczyna sie gdybanie :)
    > Jest juz troche telefonow z tym złączem na rynku, czy w sieci pojawiło
    > się więcej/zdecydowanie więcej płaczu związanego z
    > usmażeniem/uszkodzeniem portu usb-c?

    A szukałeś w sieci? Amazon z tego powodu zaczął banować aukcje
    niecertyfikowanych kabli USB-C. Nawet (ponoć) certyfikowane usmażyły
    sprzęt. Oto przykład zablokowanej aukcji:

    https://www.amazon.com/AmazonBasics-Apple-Certified-
    Lightning-Cable/dp/B00FA4Y66U?ie=UTF8&dpID=31yMYG8ki
    oL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_

    Komentarze użytkowników są cenne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2016-11-29 09:49:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Proszę Cię bardzo:
    >http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3437
    745/Cheap-cables-KILLING-laptops-Calls-Amazon-ban-US
    B-C-cables-Google-engineer-fries-machine.html

    Z tym, ze ... tabloid, wszelkie szczegoly moga klamac, ale co on
    wlasciwie zrobil ?
    podlaczyl Chromebook przez analizator Twinkie do ladowarki iPad
    Charger ... to wymaga dwoch kabli.
    I jesli nastapilo natychmiastowe uszkodzenie, to raczej napiecie bylo
    za wysokie.

    >http://www.theverge.com/2016/2/4/10916264/usb-c-rus
    sian-roulette-power-cords

    A tu o ile rozumiem podlaczono Nexus 6P do portu USB w Macbook Air.
    Nexus pociagnal za duzo pradu i macbook nie wydolil.

    Zauwaz, ze zaden z tych przypadkow nie opisuje spalonej
    wtyczki/gniazda.
    Jak sie domyslam - w tym drugim przypadku zawiodla sygnalizacja, ze
    zwyklego portu USB Nexus nie powinien brac tyle pradu.
    Ale ... czy kabel ma cos z tym wspolnego ?
    Poza tym o ile sie orientuje, to port USB powienien miec ogranicznik
    pradu. I to Mac sie powinien zabezpieczyc.
    Wiekszosc komputerow ponoc nie ma, ale bezpieczniki jakies maja.
    Ktorych wymiana moze byc kosztowna :-)

    Natomiast ... Nexusa chyba testowali z dobrym kablem i dobra ladowarka
    i styki mu sie nie wypalaly :-)

    J.

  • 36. Data: 2016-11-29 10:21:10
    Od: atm <...@v...pl>

    > Natomiast ... Nexusa chyba testowali z dobrym kablem i dobra ladowarka i
    > styki mu sie nie wypalaly :-)
    >

    > J.

    Tu jest wiecej, przejrzalem tylko pobieznie jako ze kwestia USB-C przez
    pewien czas nie bedzie mnie dotyczyla.
    Np taki fragment "That's what probably happened to Dieter Bohn, who
    connected those exact two devices together with one of the very first
    cables that Leung had warned against: an Orzly cable that used a 10k ohm
    resistor instead of the 56k ohm resistor that the USB spec demands.
    (These resistors don't actually meter the flow of electricity, they just
    tell the phone how much energy is safe to pull. Orzly has already
    revised their cables to use the right resistor.)"
    https://www.cnet.com/news/usb-type-c-cable-problems/

    Jesli producenci z taka swoboda podchodza to standardow i wymogow to nie
    dziwota, ze cos moze sie spalic.

  • 37. Data: 2016-11-29 18:29:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2016 11:13:27 +0100, ALEX MR <k...@s...us> wrote:
    > A jaką sprawność ma to łącze?

    Mam na myśli wtyk na magnes (łatwo czepialny) a nie ładowanie
    indukcyjne.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2016-11-29 18:32:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 583c1ca0$0$641$6...@n...neostrada.pl

    > Glowna zaleta - mozna wtyczke wsadzic dowolna strona.

    Rozpoznanie (zazwyczaj podświadome) trwa ułamek sekundy -- powiedzmy,
    że jedną sekundę. Dziennie pięć sekund, rocznie 1825 -- pół godziny,
    przez sto lat mamy z tego ponad 50 godzin... Niby dużo, lecz co to
    jest w zestawieniu z kosztami odzyskania tychże 50 godzin? Choćby
    w zestawieniu z tymi postami? Choćby z czytaniem tych postów?

    > Tu po pierwsze mamy mozliwosc podniesienia napiecia juz
    > w standardzie - czyli ryzyko upalenia spadnie, bo wszyscy
    > beda kompatybilni.

    IMO należało pomyśleć o wyższym napięciu od razu -- budując
    telefony, nie dopiero teraz.

    > A ze stykow wiecej, to moze i te 5A wydola.

    Ale jakim kosztem? Ile z tego ładowania wydziela się ciepła?

    > Tylko ze ... ten kabelek w wersji podstawowej to gruby,
    > bo drutow tam ilosc niezliczona. To na grubsze druty
    > zasilania miejsca juz nie starczy :-)

    Bardzo często druty są wykonywane nie ze srebra, ;) nie
    z miedzi, lecz z jakiegoś stopu -- miedzi, aluminium,
    żelaza... ;) Nawet nie można tego lutować...

  • 39. Data: 2016-11-29 18:34:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2016 11:36:25 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > MicroUSB ma oficjalny limit rzędu 10tyś i jest to najwyższa wartość
    ze

    Podaj przyklad gniazdae10k, ostatnio kupowałem kilka gniazd smd i
    producent jawnie w dokumentacji 1500 włożeń

    --
    Marek

  • 40. Data: 2016-11-29 18:34:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2016 13:56:44 +0100, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > W trzyletnim telefonie codziennie ładowanym plus często podłączanym
    do
    > czegoś, gniazdo działa jak nowe.

    To musi być iphone.

    --