  • 41. Data: 2016-11-29 18:42:03
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2016 20:46:18 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:
    > Czy zaglądałeś do wtyczki USB-C? Czy widziałeś jakiej wielkości są
    > niej styki zasilające? Wcale nie wyglądają na większe niż w
    microUSB.

    Problem nie w tym, że są małe ale w tym, że jak są małe i brudne to
    wtedy się grzeją.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2016-11-29 19:03:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Glowna zaleta - mozna wtyczke wsadzic dowolna strona.

    Rozpoznanie (zazwyczaj podświadome) trwa ułamek sekundy -- powiedzmy,
    że jedną sekundę. Dziennie pięć sekund, rocznie 1825 -- pół godziny,
    przez sto lat mamy z tego ponad 50 godzin... Niby dużo, lecz co to
    jest w zestawieniu z kosztami odzyskania tychże 50 godzin? Choćby
    w zestawieniu z tymi postami? Choćby z czytaniem tych postów?
    ---
    Jakie to ma znaczenie jak można po prostu nie mieć tego problemu ?
    Powiedzmy, że od urodzenia. Nawet jeśli ktoś stary jest.

    > Tu po pierwsze mamy mozliwosc podniesienia napiecia juz
    > w standardzie - czyli ryzyko upalenia spadnie, bo wszyscy
    > beda kompatybilni.

    IMO należało pomyśleć o wyższym napięciu od razu -- budując
    telefony, nie dopiero teraz.
    ---
    Przecież USB zostało opublikowanie w 1998 roku, jak jeszcze nie było używane
    do ładowania trelefonów. Były rozwiązania własne producentów bez użycia USB.
    Wykorzystanie USB wymagało zrealizowania tego tak by zapewnić zgodność z
    wszystkimi istniejącymi urządzeniami.

    > A ze stykow wiecej, to moze i te 5A wydola.

    Ale jakim kosztem? Ile z tego ładowania wydziela się ciepła?
    ---
    Jakie to ma znaczenie ?

    > Tylko ze ... ten kabelek w wersji podstawowej to gruby,
    > bo drutow tam ilosc niezliczona. To na grubsze druty
    > zasilania miejsca juz nie starczy :-)

    Bardzo często druty są wykonywane nie ze srebra, ;) nie
    z miedzi, lecz z jakiegoś stopu -- miedzi, aluminium,
    żelaza... ;) Nawet nie można tego lutować...
    ---
    Jakie to ma znaczenie ?

  • 43. Data: 2016-11-29 19:21:17
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-11-29 o 09:49, J.F. pisze:

    > Zauwaz, ze zaden z tych przypadkow nie opisuje spalonej wtyczki/gniazda.

    Pod opisem zablokowanej aukcji jest kilka zdjęć zrobionych przez
    kupujących, którzy prezentują spalone wtyczki.

    > Jak sie domyslam - w tym drugim przypadku zawiodla sygnalizacja, ze
    > zwyklego portu USB Nexus nie powinien brac tyle pradu.
    > Ale ... czy kabel ma cos z tym wspolnego ?

    Nie w tym rzecz. Piszę ogólnie o nowym standardzie USB-C czyli złącza,
    kable oryginalne i nie oryginalne, negocjacje - być może nieudane. Przy
    microUSB ciężko doszukać się takich fajerwerków.

    > Natomiast ... Nexusa chyba testowali z dobrym kablem i dobra ladowarka i
    > styki mu sie nie wypalaly :-)

    No i teraz kupisz sobie oryginalną lub "oryginalną" ładowarkę do auta z
    oryginalnym lub "oryginalnym" kablem no i podróż może okazać się gorącą
    przygodą :-) A być może wszystko będzie oryginalne bez cudzysłowu ale
    jakiś styk się zanieczyści to przy takich prądach otrzymasz łuk
    elektryczny niemalże jak w spawarce :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 44. Data: 2016-11-29 20:52:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

> [...]

    kable oryginalne i nie oryginalne, negocjacje - być może nieudane. Przy
    microUSB ciężko doszukać się takich fajerwerków.
    Przecież ta negocjacja jest w Power Delivery, czyli każdym nowym USB a nie
    tylko Type-C.

> [...]

    przygodą :-) A być może wszystko będzie oryginalne bez cudzysłowu ale
    jakiś styk się zanieczyści to przy takich prądach otrzymasz łuk
    Już nie fantazjuj bo za niedługo "wyhodujesz" w samochodzie jakąś supernovą.

  • 45. Data: 2016-11-30 00:43:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "re" o1kftn$pnu$...@m...internetia.pl

> [...]
    > ---
    > Przecież USB zostało opublikowanie w 1998 roku, jak
    > jeszcze nie było używane do ładowania trelefonów.

    Należało przewidzieć ładowanie telefonów.

    > Ale jakim kosztem? Ile z tego ładowania wydziela się ciepła?
    > ---
    > Jakie to ma znaczenie ?

    Zbyt wysoka temperatura jest szkodliwa.

> [...]
    > z miedzi, lecz z jakiegoś stopu -- miedzi, aluminium,
    > żelaza... ;) Nawet nie można tego lutować...

    Aluminium i żelazo mają wyższą rezystancję właściwą niż
    miedź czy srebro. Nadal tłumaczyć?...

  • 46. Data: 2016-11-30 01:59:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-11-29 o 20:52, re pisze:

    > ---
    > Przecież ta negocjacja jest w Power Delivery, czyli każdym nowym USB a
    > nie tylko Type-C.

    Ale przecież to typ USB-C lubi spłonąć z jakiegoś względu a nie
    poprzednie wersje USB. Nie sądzisz, że ma to związek z prądem?

    > Już nie fantazjuj bo za niedługo "wyhodujesz" w samochodzie jakąś
    > supernovą.

    Zablokowane aukcje Amazona dla kabli USB-C zgodnie z linkiem do
    wyjaśnienia jakie Ci przesłałem świadczą o tym iż to niebezpieczny
    standard. Nigdy nie zyskasz gwarancji iż kupując jakiś kabel będzie on
    oryginalny - cokolwiek to znaczy. Nigdy też nie uzyskasz pewności, że w
    dostarczonym kablu z telefonem złącze nie zostanie zanieczyszczone osadem.

    Dlatego właśnie uważam, że igraszki z wysokimi prądami ładowania to nie
    przelewki.

    Po drugie - dlaczego uważasz, że zakup kabla do auta i konsekwencje tego
    to fantazja? Właśnie borykam się z tym problemem. Używam Yanosika w
    aucie i potrzebuję ok. 20cm kabla USB-C do telefonu jaki właśnie kupiłem
    (Nexus 6p). Szczerze mówiąc, po raz pierwszy bardzo obawiam się iż
    sfajczę telefon używając go w aucie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 47. Data: 2016-11-30 13:24:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale przecież to typ USB-C lubi spłonąć z jakiegoś względu a nie
    >poprzednie wersje USB. Nie sądzisz, że ma to związek z prądem?

    Z opisu zdarzenia ... jakie gniazdo ma ten Macbook Air ?
    USB-C, czy zwykle USB ?
    Bo imo - przeciazenie bylo na starym USB.

    >Dlatego właśnie uważam, że igraszki z wysokimi prądami ładowania to
    >nie przelewki.

    Ale te wysokie prady sa juz faktem/koniecznoscia.

    Myslisz, ze bezpieczniej podnosic napiecie dla niektorych urzadzen ?

> [...]
    >właśnie kupiłem (Nexus 6p). Szczerze mówiąc, po raz pierwszy bardzo
    >obawiam się iż sfajczę telefon używając go w aucie.

    A zasilacz/gniazdo USB masz gdzie ?
    Bo jesli dobrze zrozumialem ten artykul, to raczej spalisz
    auto/zasilacz.
    Z tym, ze po przepaleniu zasilacza, moze on dac 14V z auta, a wtedy
    kto wie czy Nexus przetrwa :-)

    Najtanszy chinski kabel - on na pewno duzego pradu nie przepusci :-)

    J.

  • 48. Data: 2016-11-30 13:31:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Marek"

> [...]
    ---
    >Przecież ta negocjacja jest w Power Delivery, czyli każdym nowym USB

    Ale nie w kazdym taka tragiczna w skutkach.

    No coz, to jest odwieczny dylemat - jedne firmy chca ambitnych
    kabelkow i chca sprzedawac do nich uklady scalone po 3$ sztuka,
    inne firmy chca zaspokoic klienta, ktory 2$ ma ochote zaplacic za caly
    kabelek z marza handlowa i VAT.

    J.

  • 49. Data: 2016-11-30 13:37:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 583c1ca0$0$641$6...@n...neostrada.pl

    >Rozpoznanie (zazwyczaj podświadome) trwa ułamek sekundy -- powiedzmy,
    >że jedną sekundę. Dziennie pięć sekund, rocznie 1825 -- pół godziny,

    Dluzej. Nie wchodzi, trzeba sprobowac jeszcze raz, spojrzec, obrocic,
    znow sprobowac.

    >przez sto lat mamy z tego ponad 50 godzin... Niby dużo, lecz co to
    >jest w zestawieniu z kosztami odzyskania tychże 50 godzin? Choćby
    >w zestawieniu z tymi postami? Choćby z czytaniem tych postów?

    Ale posty to przyjemnosc, a Ty chcesz zostawic utrudnienie, przez
    ktore jest mniej czasu na przyjemnosci :-)

    >IMO należało pomyśleć o wyższym napięciu od razu -- budując
    >telefony, nie dopiero teraz.

    Napiecie bylo dobre ... na pierwsze telefony.
    A ze wtyczke i tak robil producent, to i napiecie mogl wybrac
    dowolnie.
    I dopiero Chinczycy ze swoim wymogiem przejscia na uUSB zmienili.
    Ale napiecie nadal bylo dobre.

    >Ale jakim kosztem? Ile z tego ładowania wydziela się ciepła?

    Malo, bo wtyczka nawet nie parzy :-)

    >Bardzo często druty są wykonywane nie ze srebra, ;) nie
    >z miedzi, lecz z jakiegoś stopu -- miedzi, aluminium,
    >żelaza... ;) Nawet nie można tego lutować...

    Mozna mozna, bo to zelazo pomiedziowane :-)

    J.

  • 50. Data: 2016-11-30 17:28:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > Przecież USB zostało opublikowanie w 1998 roku, jak
    > jeszcze nie było używane do ładowania trelefonów.

    Należało przewidzieć ładowanie telefonów.
    I czemu nie przewidziałeś ?

    > Ale jakim kosztem? Ile z tego ładowania wydziela się ciepła?
    > ---
    > Jakie to ma znaczenie ?

    Zbyt wysoka temperatura jest szkodliwa.
    ---
    Słońce ma większą.

> [...]
    > ---
    > Jakie to ma znaczenie ?

    Aluminium i żelazo mają wyższą rezystancję właściwą niż
    Przecież Ci kabla nie zrobią z litego srebra bo by kosztował fortunę. Na
    dodatek srebro szybko czernieje i właśnie powierzchniowo może nie
    przewodzić. Co chcesz tłumaczyć ?