  • 11. Data: 2009-07-11 16:14:16
    Temat: Re: USA vs Japonia
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 15:42:34 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Dlugo ... w zasadzie to byla kwestia checi.
    > Tirpitz skonczyl jako artleria nadbrzezna
    >
    > Pancerniki to slepa droga od 1940 bylo to jasne

    Jak świadczył los ostatnich czterech, miały swoje zastosowania jeszcze
    długo po wojnie.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 12. Data: 2009-07-11 16:14:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 16:22:12 +0200, PlaMa napisał(a):

    > A montowano na nich maszty gsm?

    Masztów było pod dostatkiem, czort wie co na nich wieszali ;)

  • 13. Data: 2009-07-11 16:17:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 18:14:54 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Masztów było pod dostatkiem, czort wie co na nich wieszali ;)

    Zbuntowanych marynarzy i tych co nie trzymali sie tematyki grupy... ;-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 14. Data: 2009-07-11 18:31:59
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Jak świadczył los ostatnich czterech, miały swoje zastosowania jeszcze
    > długo po wojnie.

    Chyba jako muzeum :) Pancerniki zostaly jako klasa okretow zniszone
    przez samoloty. Zauwaz ze Yamato, Tirpitz, Bismarck zostaly zniszczone
    lotnictwem

  • 15. Data: 2009-07-11 18:59:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009 20:31:59 +0200, Jan Strybyszewski wrote:

    >Chyba jako muzeum :) Pancerniki zostaly jako klasa okretow zniszone
    >przez samoloty. Zauwaz ze Yamato, Tirpitz, Bismarck zostaly zniszczone
    >lotnictwem

    Po czym minelo 50 lat i zostaly odkurzone i wdrozone do walki.
    Bo przeciwnik juz nie ma lotnictwa.

    A co ciekawe - okazalo sie ze dzis mozliwosci zaatakowania takiego
    pancernika sa dosc ograniczone. Ciezkiej artylerii juz nie ma, rakiety
    przeciwokretowe sa za slabe.

    J.

  • 16. Data: 2009-07-11 19:14:34
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    J.F. pisze:

    > Po czym minelo 50 lat i zostaly odkurzone i wdrozone do walki.
    > Bo przeciwnik juz nie ma lotnictwa.

    Phiii.... a w afryce latały w 1940 dwupłaty ale czy na podstawie tego
    mozna mowic o nich dobre samoloty

    > A co ciekawe - okazalo sie ze dzis mozliwosci zaatakowania takiego
    > pancernika sa dosc ograniczone. Ciezkiej artylerii juz nie ma, rakiety
    > przeciwokretowe sa za slabe.

    Bez przesady. Kazda duza raketa powietrze ziemia sobie poradzi.

  • 17. Data: 2009-07-11 20:42:26
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Andrzej Libiszewski ni au koto ha itsumo tanosii

    To prawda, ale przełomem był Kuantan.

    --
    ALEX Przekliniak, Mobilizacja to wojna i innego wytłumaczenia dla niej nie
    ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

  • 18. Data: 2009-07-12 10:56:39
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 21:14:34 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Phiii.... a w afryce latały w 1940 dwupłaty ale czy na podstawie tego
    > mozna mowic o nich dobre samoloty

    Ale na podstawie twoich "argumentów" można się zorientować że nie masz
    pojęcia o temacie :)

    > Bez przesady. Kazda duza raketa powietrze ziemia sobie poradzi.

    Taka jak na przykład? Bo pociski przeciwokrętowe na pancernik to za słabe
    są...

  • 19. Data: 2009-07-12 11:07:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 20:31:59 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Chyba jako muzeum :)

    Tak, jako muzeum. Muzemum uzbrojone w najnowszą elektronikę, pociski
    manewrujące "tomahawk" i ciężką artylerię zdolną, dzięki bezzałogowym
    samolotom używanym do naprowadzania, do wsparcia oddziałów naziemnych i
    niszczenia celów odległych o kilkadziesiąt kilometrów od wybrzeża za ułamek
    ceny ataku lotniczego, artylerię zdolną dodatkowo w jednostce czasu
    dostarczyć dużo więcej materiału wybuchowego w zadane miejsce. Muzeum
    dzięki pancerzowi i aktywnej obronie odporne na prawie wszystkie pociski
    przeciwokrętowe w rodzaju harpoona itp.

    Faktycznie, nic tylko zwiedzać.

    > Pancerniki zostaly jako klasa okretow zniszone
    > przez samoloty. Zauwaz ze Yamato, Tirpitz, Bismarck zostaly zniszczone
    > lotnictwem

    Tak, Yamato w samotnej podróży bez wsparcia, Tirpitz nieruchomy na
    kotwicowisku, a Bismarck nie zatonął w wyniku obrażeń od ataków lotniczych
    tylko w wyniku ostrzału artyleryjskiego pancerników King George V i Rodney,
    oraz torped z ciężkiego krążownika Dorsetshire.

    Może nie zauważyłeś, ale po wojnie pancerniki nie były wykorzystywane
    samodzielnie tylko jako część większych grup floty, ze wsparciem lotniczym
    i tak dalej.

  • 20. Data: 2009-07-12 17:46:25
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Ale na podstawie twoich "argumentów" można się zorientować że nie masz
    > pojęcia o temacie :)

    No sprawdziles jakie strucle rozwalily Tirpitza.. czy to dowod na ich
    "najlepszosc", szkoda ze nie masz pojecia i o tym tez

    > Taka jak na przykład? Bo pociski przeciwokrętowe na pancernik to za słabe
    > są...

    Ze niby ktore Harpoon ? Exocet ? Jakby nie mozna bylo uzyc innych jak
    Tomahawk