  • 1. Data: 2009-07-10 18:09:44
    Temat: USA vs Japonia
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    czasami mi glupieje opsluk i wypluwa line 3 too long
    i tak mnie nie przekonacie bym używał czegoś innego
    p47 ni au koto ha itsumo tanosii

    > Złudzeniami?? - to wtedy imperium i Royal Navy nie było??

    Teoretycznie była. Znacznie potężniejszą była flota amerykańska. I nie
    chodzi o liczbę okrętów. Chodzi o potęgę gospodarki. Amerykanie byli w
    stanie odtworzyć dowolne straty w marynarce. Czego ich przeciwnicy już nie
    potrafili. I dlatego Midway było taką klęską Japończyków, nie dlatego że
    stracili 4 lotniskowce. Dlatego że już nie potrafili tego odrobić.

    --
    ALEX Przekliniak, Mobilizacja to wojna i innego wytłumaczenia dla niej nie
    ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

  • 2. Data: 2009-07-10 18:59:48
    Temat: Re: USA vs Japonia
    Od: "Chris" <chris94@WYTNIJ_TOpoczta.fm>

    W artykule news:h3805c$lcn$2@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): ALEX Przekliniak z adresu <k...@s...us> napisał(a):

> [...]

    Nie wiem skad się tutaj wzięła ta dsykusja, ale nazwa "pancernik
    kieszonkowy" wcale nie była pogardliwa!
    Niemcy w okresie międzywojennym opanowali technologię produkcji nowych
    gatunków stali pancernych, które umożliwiły im budowanie okretów o
    wyporności mieszczącej się w ograniczeniach Traktatu Wersalskiego, a
    dysponujących siłą ognia oraz odpornościa na ogień przeciwnika,
    odpowiadającą dotychczasowym pancernikom.
    Stąd właśnie nazwa "kieszonkowy pancernik".

  • 3. Data: 2009-07-11 07:54:27
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Chris ni au koto ha itsumo tanosii

    > Nie wiem skad się tutaj wzięła ta dsykusja, ale nazwa "pancernik
    > kieszonkowy" wcale nie była pogardliwa!

    Jak najbardziej była.

> [...]
    > odpowiadającą dotychczasowym pancernikom.
    > Stąd właśnie nazwa "kieszonkowy pancernik".

    A inni to zapewne przespali ten okres i budowali okręty w starej
    technologii? A skoro były takie fajne to po co Niemcy budowali "Bismarcka"
    czy "Titpitza"? Poczytaj może jak długo polowali Brytyjczycy na "Bismarcka"
    i jak gorączkowo szukali godnego dla niego przeciwnika. Aby nie skończył jak
    "Hood".

  • 4. Data: 2009-07-11 11:09:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 20:59:48 +0200, Chris napisał(a):

> [...]
    > odpowiadającą dotychczasowym pancernikom.
    > Stąd właśnie nazwa "kieszonkowy pancernik".

    Uważasz że ciężki krążownik z 6 działami 280mm i pancerzem 25mm zasługuje
    na miano jakiegokolwiek pancernika, kieszonkowego lub nie?

    Ani to salwy burtowej pancernika nie miało, ani jego odporności. Zresztą te
    nowe gatunki stali to też bujda.

  • 5. Data: 2009-07-11 11:27:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ALEX Przekliniak" napisał:

    > A inni to zapewne przespali ten okres i budowali okręty w starej
    > technologii? A skoro były takie fajne to po co Niemcy budowali
    > "Bismarcka" czy "Titpitza"?

    "Tirpitza".
    Niemcy nie budowali okrętów z myślą o powtórce z Bitwy Jutlandzkiej z Home
    Fleet. Ich położenie geopolityczne determinowało użycie silnych i szybkich
    jednostek nawodnych jako "raiderów", mających szybkimi wypadami niszczyć
    konwoje północnoatlantyckie lub (jak "Admiral Scheer") grasować na morzach
    południowych.
    A "Tirpitz"? W zasadzie stanowił bardziej broń taktyczną, czając się w
    fiordzie i wiążąc tym znaczną część sił Home Fleet. I skończył tak jak
    skończył ;-)

    > Poczytaj może jak długo polowali Brytyjczycy na "Bismarcka" i jak
    > gorączkowo szukali godnego dla niego przeciwnika. Aby nie skończył
    > jak "Hood".

    Bo zabrali się do tego od dupy strony. Jak znaleźć godnego przeciwnika dla
    najpotężniejszego nawet pancernika pokazali Japończycy na przykładzie
    "Prince of Wales".

    JoteR

  • 6. Data: 2009-07-11 13:12:40
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    JoteR ni au koto ha itsumo tanosii

> [...]
    > wypadami niszczyć konwoje północnoatlantyckie lub (jak "Admiral
    > Scheer") grasować na morzach południowych.

    Albo u-botami

    > A "Tirpitz"? W zasadzie stanowił bardziej broń taktyczną, czając się w
    > fiordzie i wiążąc tym znaczną część sił Home Fleet. I skończył tak jak
    > skończył ;-)

    True

    > Bo zabrali się do tego od dupy strony. Jak znaleźć godnego
    > przeciwnika dla najpotężniejszego nawet pancernika pokazali
    > Japończycy na przykładzie "Prince of Wales".

    I "Repulse" zapomniałeś dodać :-P Zresztą dziwi mnie że bitwa pod Kuantanem
    jest taka zapomniana. A przecie to przełom.

  • 7. Data: 2009-07-11 13:42:34
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

> [...]
    > "Bismarcka" czy "Titpitza"? Poczytaj może jak długo polowali Brytyjczycy
    > na "Bismarcka" i jak gorączkowo szukali godnego dla niego przeciwnika.

    Dlugo ... w zasadzie to byla kwestia checi.
    Tirpitz skonczyl jako artleria nadbrzezna

    Pancerniki to slepa droga od 1940 bylo to jasne

  • 8. Data: 2009-07-11 14:22:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-07-11 13:09, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Ani to salwy burtowej pancernika nie miało, ani jego odporności. Zresztą te
    > nowe gatunki stali to też bujda.

    A montowano na nich maszty gsm?

  • 9. Data: 2009-07-11 16:12:23
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 13:27:28 +0200, JoteR napisał(a):

    > Bo zabrali się do tego od dupy strony. Jak znaleźć godnego przeciwnika dla
    > najpotężniejszego nawet pancernika pokazali Japończycy na przykładzie
    > "Prince of Wales".

    Dodajmy do tego że Hood był krążownikiem liniowym a nie pancernikiem, a te
    ostatnie sobie z krążownikami liniowymi sprawnie radziły - niech przykładem
    będzie "Kirishima" vs "Washington". Zresztą bliźniak "Kirishimy", "Hiei",
    został zniszczony przez ciężkie krążowniki parę dni wcześniej...

  • 10. Data: 2009-07-11 16:12:56
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 15:12:40 +0200, ALEX Przekliniak napisał(a):

> [...]
    >>
    > I "Repulse" zapomniałeś dodać :-P Zresztą dziwi mnie że bitwa pod Kuantanem
    > jest taka zapomniana. A przecie to przełom.

    Kulminacją był los "Yamato"...