  • 141. Data: 2014-07-05 20:20:48
    Temat: Re: US dziala.
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > Jeżdżą tym samochodem z domu do firmy i po pracy z firmy do domu.

    I do tej firmy jeżdżą dla zabawy, rekreacyjnie? Czy już odmóżdżyło Cię do
    tego stopnia, ze uważasz, że dojazd do pracy to nie praca?

    W wakacje, o ile nie okrążają globu, nie zrobią więcej niż kilka tys. km,
    czyli jakieś 10%. Licząc razem z wycieczką do supermarketu w weekend, to
    może 20%.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 142. Data: 2014-07-05 20:21:23
    Od: tá´Ź

    Shrek wrote:

    > No właśnie dyskutujemy. Są twoje jak zapłacisz podatek, albo
    > wynagrodzenie sobie - czyli też płacisz podatek. Spójrz na temat, to
    > zrozumiesz o czym dyskutujemy.

    Aha, to już wiem o czym dyskutujesz sam ze sobą. :-)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 143. Data: 2014-07-05 20:22:26
    Od: tá´Ź

    Shrek wrote:

    > Mam dostęp do metra - czy to znaczy, że metro jest moje?

    Nie skomentuję tego, bo szkoda czasu. :-)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 144. Data: 2014-07-05 20:31:04
    Od: tá´Ź

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ależ doskonale rozumiem, że *przyjęło się*, że "nie będę z tobą
    > gadał". Niemniej, to nie jest *obiektywna* przyczyna "koniczności",
    > tylko
    > spełnianie czyjegoś (nawet, jeśli jest "ogólnie przyjęte") widzimisię.

    Jest obiektywne, skoro odpowiedni ubiór jest warunkiem koniecznym do
    prowadzenia danego typu działalności, a w wielu przypadkach garnitur jest
    właśnie takim ubiorem.

    Nie bardzo rozumiem Twoją uwagę o "widzimisie", przecież praktycznie cały
    proces sprzedaży opiera się na takim czy innym "widzimisie" klientów.
    Realne potrzeby to tylko jakaś część, często niewielka. Idąc Twoim tokiem
    myślenia można przyczepić się do dowolnego praktycznie kosztu
    przedsiębiorstwa, wysnuwając jakieś absurdalne, wzięte z sufitu tezy, że
    w jakimś utopijnym środowisku dany koszt byłby zbędny.

    Firma działa w środowisku realnym, a realnie odpowiedni ubiór ma kluczowe
    lub przynajmniej istotne znacznie w większości branż. Konieczność
    kupienia kilku garniturów jest jak najbardziej kosztem ściśle związanym z
    prowadzeniem takiej działalności bo bezpośrednio wpływa na jej efekt.

    No i zresztą na tym przykładzie widać doskonale absurd opodatkowania
    podatkiem dochodowym, ponieważ jego wysokość zależy od tego co jakiś
    urzędnik uzna, bądź nie, za mój koszt i w dodatku jeszcze mogę dostać
    karę, jeśli będzie miał inne zdanie niż ja (chociaż na moim biznesie
    najczęściej się nie zna).

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 145. Data: 2014-07-05 20:33:21
    Od: tá´Ź

    t? wrote:

    > Nie skomentuję tego, bo szkoda czasu. :-)

    Albo nie, jeszcze jedna szansa na zrozumienie tego:

    Jeśli mam pudełko z czekoladkami, to czekoladki są moje, czy już nie? :D

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 146. Data: 2014-07-05 20:35:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-05 20:21, t? wrote:

    > Aha, to już wiem o czym dyskutujesz sam ze sobą. :-)

    Aha, czyli rozmawiamy, o rozliczeniu służbowego samochodu z urzędem
    skarbowym, ale twoim zdaniem tematem nie są rozliczenia z urzędem
    skarbowym? No to masz rację - nie dogadamy się. EOT.

    Shrek.

  • 147. Data: 2014-07-05 21:00:37
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 5 lipca 2014 20:20:48 UTC+2 użytkownik t? napisał:

> [...]
    >
    > czyli jakieś 10%. Licząc razem z wycieczką do supermarketu w weekend, to

    Mam cichą nadzieję ze urzędnicy z US nie podzielą twojego punktu widzenia. Im nikt
    nie zwraca kosztów dotarcia do pracy. Nie mają również możliwości odpisania od
    dochodu ceny samochodu, jeśli takowy sobie kupią.

  • 148. Data: 2014-07-05 21:01:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-05 20:33, t? wrote:

    > Albo nie, jeszcze jedna szansa na zrozumienie tego:
    >
    > Jeśli mam pudełko z czekoladkami, to czekoladki są moje, czy już nie? :D

    To napiszę jeszcze w tej gałęzi - skoro uważasz, że w wątku o
    rozliczeniach z US poruszanie tematów podatków jest czymś dziwnym, to
    gadaj sam ze sobą, EOT.

    Shrek

  • 149. Data: 2014-07-05 21:04:42
    Od: tá´Ź

    Shrek wrote:

    > To napiszę jeszcze w tej gałęzi - skoro uważasz, że w wątku o
    > rozliczeniach z US poruszanie tematów podatków jest czymś dziwnym, to
    > gadaj sam ze sobą, EOT.

    Może i nie jest, tyle, że na samym początku (i to chyba dwa razy)
    napisałem, że wiem jaka jest formalna różnica pomiędzy pieniędzmi w DG,
    która nie ma odrębnej osobowości prawnej, a spółką, która ją ma i
    zaznaczyłem, ze nie o tym piszę. Więc nie wiem co i po co mi od paru dni
    udowadniasz.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 150. Data: 2014-07-05 21:14:01
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

> [...]
    > widzenia. Im nikt nie zwraca kosztów dotarcia do pracy. Nie mają również
    > możliwości odpisania od dochodu ceny samochodu, jeśli takowy sobie

    A przedsiębiorcy przed bankructwem nie chroni kodeks pracy i co z tego?

    Jeśli przedsiębiorca pracuje zarówno w domu jak i w firmie (a tak jest
    prawie zawsze), to dlaczego komunikacja pomiędzy domem, a firmą nie jest
    kosztem. Nie jest, bo?

    A co do US, to zdaje się, przeważa opinia, że dojazdy do pracy to nie
    koszt, ale jest to opinia na poziomie logiki tej, ze kupno garnituru to
    nie koszt i wielu innych, tworzonych wyłącznie pod kątem
    zmaksymalizowania wpływów do budżetu.

    --
    ss??q s? ??u??ou??