  • 121. Data: 2014-07-03 18:29:30
    Temat: Re: US dziala.
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > i rachunki z pozostałych partii gdzie wyjdzie jak defraudują publiczne
    > pieniądze i mamy kraj bez polityków.
    >
    > marzyciel :)

    tylko całe nieporozumienie jest o to, że jak przedsiębiorca podjedzie po
    drodze do pracy jeszcze do żłobka to już jest przestępca skarbowy bo
    odlicza VAT od paliwa a w aucie znalazło się dziecko.

    Jak pracownik pojedzie autem służbowym do domu to trzeba mu doliczać PIT
    i ZUS bo to jest wielki przychód.

    A jak urzędas za Państwowe idzie na wódkę za 1,6k PLN to nie ma PITu i
    ZUSu ?

    Icek

  • 122. Data: 2014-07-03 18:30:03
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-03 11:42, masti pisze:

    > i rachunki z pozostałych partii gdzie wyjdzie jak defraudują publiczne
    > pieniądze i mamy kraj bez polityków.
    >
    > marzyciel :)

    no dokładnie o to mi chodziło :) (nie tylko z innych partii, ale
    wszystkich na wszystkich szczeblach - w urzędach też)
    Pomarzyć dobra rzecz :)

    Łukasz

  • 123. Data: 2014-07-03 19:06:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Icek" napisał w wiadomości
> [...]
    >PIT i ZUS bo to jest wielki przychód.
    >A jak urzędas za Państwowe idzie na wódkę za 1,6k PLN to nie ma PITu

    Gwoli scislosci - jak przedsiebiorca lub jego pracownik pojda na wodke
    z potencjalnym klientem, to przysluguje im ta wodka czy osmiorniczki,
    byleby do limitu na reprezentacje.

    Ale jak pracownik pojedzie do potencjalnego klienta i w drodze zje
    sobie obiad za 35 zl, to trzeba mu 5 zl opodatkowac (bo 30zl diety
    przysluguje).

    Co prawda nie rozumiem dlaczego NBP mialby sie reprezentowac przed
    ministrem.
    Choc z drugiej strony - jesli minister umawia oprocentowana pozyczke,
    to jak jak najbardziej KUP :-)

    J.

  • 124. Data: 2014-07-03 20:22:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-27 12:56, anacron pisze:

    > Naprawdę? To, że nie mogę całości VAT odliczyć od paliwa i auta podnosi
    > cenę mojej usługi dla Kowalskiego (czytaj większości obywateli). Zrozum
    > w dupie mam, czy odliczę ten VAT od paliwa, czy go nie odliczę i tak
    > bezpośrednio lub pośrednio zapłacisz za to Ty (jak domniemam będący w
    > tej większości obywateli).

    No nie jest to takie proste.
    Bo jak Ty zapłacisz VAT i przerzucisz go siłą rzeczy na klienta, to
    klient pójdzie do konkurencji która się nie boi US (albo ma "siedzibę" w
    UK), nie płaci podatku i póki co ma niższe ceny.

  • 125. Data: 2014-07-03 22:05:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-03 17:01, t? wrote:

    > Ty naprawdę nie rozumiesz, co się do Ciebie pisze?

    Chyba ty pisząc, że kasa spółki to to samo co twoja kasa.

    EOT.

  • 126. Data: 2014-07-05 15:45:02
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > jako przeciwwagę napiszę ze znam kilka osób które firmowe samochody
    > wykorzystują do celów prywatnych 96% i do celów związanych z
    > działalnością firmy 4%.

    Pracują zdalnie z domu, a autem jeżdżą tylko na wakacje, czy jak?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 127. Data: 2014-07-05 15:46:35
    Od: tá´Ź

    dddddddd wrote:

    > a i
    > często więcej niż 5 dni w tygodniu i 8h dziennie.

    Nie znam takiego przedsiębiorcy, który pracuje w trybie 5x8h.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 128. Data: 2014-07-05 15:50:09
    Od: tá´Ź

    Shrek wrote:

    > Chyba ty pisząc, że kasa spółki to to samo co twoja kasa.

    Ty naprawdę nie ogarniasz prostych zdań po polsku. Najwyraźniej nie
    jesteś w stanie odróżnić formalnego statusu pieniędzy od tego, kto i co
    może z nimi zrobić.

    Ostatnia szansa na zrozumienie: jeśli spółka jest moja, to mogę ją po
    prostu komuś sprzedać. Pieniądze spółki są naprawdę moje, jeśli spółka
    jest moja, a jak się do nich mogę dostać z formalnego punktu widzenia to
    zupełnie odrębna sprawa i nie o tym dyskutujemy.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 129. Data: 2014-07-05 15:55:36
    Od: tá´Ź

    Shrek wrote:

    > Poza taką, że kasa w spółce zoo jest twoja dopiero jak zapłacisz od niej
    > podatek. Anyway - masz działalność i drogi samochód na nią, to z bajkami
    > o tym jaki to biedny jesteś i zostaje ci 500PLN na życie - a był w tej
    > bajce smok?

    Przychodów z DG też nie możesz wydawać nie opłacając CIT i nie
    rozliczając VAT (o ile jesteś płatnikiem VAT). Spółka ma osobowość
    prawną, więc można powiedzieć, że formalnie pieniądze spółki nie są
    Twoje, zanim ich sobie nie weźmiesz wypłacając dywidendę, podpisując
    jakąś umowę, sprzedając spółkę etc. Ale skoro spółka jest Twoja, to i to
    co jest jej, jest Twoje, bo masz do tego dostęp -- w taki czy inny sposób.

    > Dlatego, że nie i już. To ty masz udowodnić, że jest - no to
    > udowadniaj:P

    Czyli argumenty się skończyły. A w ogóle to dlaczego ja mam w tym chorym
    systemie udowadniać swoją niewinność? Dlaczego zapisy konstytucji w
    prawie podatkowym nie obowiązują?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 130. Data: 2014-07-05 16:00:04
    Od: tá´Ź

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przecież Ci tłumaczymy: w przypadku "osoby prawnej" ceną jest to, że
    > od
    > zysku należy zapłacić PODATEK. Niezależny od własnego podatku.

    Kwestie podatkowe nie zmieniają faktu, że skoro spółka jest moja, to i to
    co jest jej, jest moje. To, w jaki sposób mam do tego dostęp, to zupełnie
    odrębna kwestia.

    > Albo... "kombinować". Sorry.

    Nie bardzo rozumiem, dlaczego zwykła optymalizację podatkową wrzucasz do
    worka pt. "kombinatorstwo", gdzie powinny znajdować się tylko metody
    niezgodne z prawem i szeroko pojętą etyką. Czy Kowalski płacąc PIT i
    korzystając z ulg też staje się "kombinatorem"? W Polsce nie ma, póki co,
    przepisów, które zabraniają wyboru najkorzystniejszej formy opodatkowania.

    > To nie jest "sprawa formalna".

    Ależ jest. To jest stricte sprawa formalna.

    --
    ss??q s? ??u??ou??