-
81. Data: 2016-12-01 15:23:38
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:3...@p...pl.inv
alid...
>>> Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz
>>> lodowisko.
>> Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?
>Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony -
>na letnich. Ostatnio tak się ślizgałem jakieś 21 lat temu. W
>Oltcicie,
>przed zmianą na zimówki. Od tamtego czasu zmieniam na zimówki w
>październiku a na letnie w kwietniu.
A wczoraj na wroclawkim bruku ABS pracowal zdrowo.
Lodu nie bylo, sniegu na jezdni tez nie, ale chyba jednak gdzies na
granicy mrozenia bylo, bo jak na zwykla wode to za slisko.
I to na zimowkach, choc juz mocno zuzytych.
>Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
>rzadkość. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(
Zalezy jakie. Niektore dobrze sobie radza, ale ktore to ? :-)
J.
-
82. Data: 2016-12-01 15:44:13
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o1nfof$g2o$...@m...internetia.pl...
Użytkownik "T."
> ..
>> Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
>> zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o
>> 100%.
>> ...
>> ---
>> Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność
>> pierwszych.
>Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz
>dobry
>bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
>komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
>---
>Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5
Zimowki juz tylko 3 ... albo to wynik lobbowania firm oponiarskich w
ADAC :-)
J.
-
83. Data: 2016-12-01 15:49:57
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:74af1txgbzfj$.x25cxwxxjadk$.dlg@40tude.
net...
Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:27:22 +0100, Trybun napisał(a):
>> A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku
>> na
>> śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym
>> czy tu
>> rodzaj opon w czymś może pomóc?
>No tu masz takiego asa.
>https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI
>Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po
>czarnym to
>wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało
>że
>pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
>Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.
Ten piewszy z kadru, co cofa ... stawiam, ze tez nie docenil warunkow
i za szybko jechal i za pozno hamowal.
Wiec mamy juz dwoch ... a w Olsztynie to ludzie nie przyzwyczajeni do
dlugiej zimy i koniecznosci zimowek ?
A z drugiej strony - jakby bylo nadzwyczajnie slisko, to chyba by bylo
wiecej rozbitych aut :-)
>A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
>"niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach
>należało
>jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.
>Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu
>błąd.
Ale moze on jechal 40 ?
J.
-
84. Data: 2016-12-01 16:00:17
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o1knor$lq1$...@m...internetia.pl...
Użytkownik "T."
>Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
>zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o
>100%.
>---
>Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność
>pierwszych.
Tylko w teorii, w praktyce, to ci gumiarz powie "te juz mocno zuzyte,
nie warto zakladac", i kupisz nowe przed terminem.
Albo kupisz nowy komplet, bo to nowe uzywane auto, a sprzedajacy nie
przekazal.
>Zmiana opon jest kwestią dopasowania do warunków pory roku i
>zasadniczo nie wymaga dyskusji poza tym, że jest uciążliwa. Jak ktoś
>tylko do pracy jeździ to pewnie optymalniejsze są całosezonowe.
Ja tam Navigatory przetestowalem i w narciarskich warunkach.
J.
-
85. Data: 2016-12-01 22:19:30
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 01-12-2016 o 10:50, Trybun pisze:
> W dniu 2016-11-30 o 16:59, Cavallino pisze:
>> W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:
>>
>>> Kto pędzi na złamanie karku na
>>> śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,
>>
>> Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w
>> momencie wylecenia z niej....
>>
>
> Czyli sugerujesz że pędzącego z jakąś stówę (albo więcej) na liczniku,
> na oblodzonym zakręcie mogą uratować zimówki?
Sugeruję, że czarny asfalt o dobrej przyczepności, za kilkadziesiąt km
może okazać się zupełnie oblodzony i nawet przy 50 wylecisz w pole.
>
-
86. Data: 2016-12-01 22:45:38
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>
J.F. w
<news:58403b03$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>:
> Tylko w teorii, w praktyce, to ci gumiarz powie "te juz mocno zuzyte,
> nie warto zakladac", i kupisz nowe przed terminem.
Sam już nie jesteś w stanie ocenić, że opona "zużyta"? Jarek, ślepniesz?
--
'Tom N'
-
87. Data: 2016-12-01 23:46:20
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>
We wtorek wracałem do Łodzi Masterem w podobnej konfiguracji opon: przód nowe
zimowki, na tyle przyzwoite letnie. Pogoda była typowo zimowa, jezdnia miejscami
sporo zasypana. Bus był obciążony, ale kiedy trafiłem na zakręt 90 stopni, to przy
prędkości poniżej 40km/h, to tył stawiało bokiem. Spodziewałem się takiej reakcji,
więc nie było problemu z opanowaniem sytuacji. No, ale prędkość względnie mała,
sytuacja mnie nie zaskoczyła, a ja na codzień jeżdżę RWD. Wolałbym nie przerabiać
tego przy prędkości dwa razy większej...
-
88. Data: 2016-12-02 10:44:48
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Przemyslaw P." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b9c550dd-3a8d-419a-af86-600987072d02@go
oglegroups.com...
>We wtorek wracałem do Łodzi Masterem w podobnej konfiguracji opon:
>przód nowe zimowki, na tyle przyzwoite letnie. Pogoda była typowo
>zimowa, jezdnia >miejscami sporo zasypana. Bus był obciążony, ale
>kiedy trafiłem na zakręt 90 stopni, to przy prędkości poniżej 40km/h,
>to tył stawiało bokiem.
>Spodziewałem się takiej reakcji, więc nie było problemu z opanowaniem
>sytuacji.
>No, ale prędkość względnie mała, sytuacja mnie nie zaskoczyła, a ja
>na codzień jeżdżę RWD.
>Wolałbym nie przerabiać tego przy prędkości dwa razy większej...
Ale ten zakret o 90 stopni, to na tyle lagodny, ze na sucho bys go
przejechal 80 ?
J.
-
89. Data: 2016-12-02 10:48:51
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "007" napisał w wiadomości
J.F. w
>> Tylko w teorii, w praktyce, to ci gumiarz powie "te juz mocno
>> zuzyte,
>> nie warto zakladac", i kupisz nowe przed terminem.
>Sam już nie jesteś w stanie ocenić, że opona "zużyta"? Jarek,
>ślepniesz?
Nie wierzysz "fachowcowi" ? :-)
Poza tym - ja to bede jezdzil i jezdzil az do zuzycia, i moze nawet
nie spojrze na bieznik.
Ale co innego jezdzic, a co innego zakladac taka z 3mm, jak ma
starczyc na pol roku :-)
J.
-
90. Data: 2016-12-02 17:05:03
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>
Masterem? Pewnie nie, tam jest ograniczenie do 40 i wg mnie słusznie. Ale w
normalnych warunkach tył by mnie nie wyprzedzał, a przy komplecie zimowych opon, była
szansa na normalne przejechanie łuku.
Dla znających Łódź, chodzi o zakręt na Włókniarzy przed Zgierską. Miałem pełną
świadomość, jak może zachować się tył auta, więc jechałem wolniej niż zwykle.