  • 71. Data: 2016-12-01 01:48:33
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello 007,

    [...]

    > Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

    Moje auto w warsztacie na zimówkach stoi i musiałem wziąć auto żony -
    na letnich. Ostatnio tak się ślizgałem jakieś 21 lat temu. W Oltcicie,
    przed zmianą na zimówki. Od tamtego czasu zmieniam na zimówki w
    październiku a na letnie w kwietniu.

    Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
    rzadkość. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 72. Data: 2016-12-01 02:00:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Wednesday, November 30, 2016, 11:44:25 PM, you wrote:

    [...]

    > Ok, to wymieniasz 2 komplety co 10. A nie jeden :-)

    To ile Ty jeździsz, że przez 10 lat opon nie zużywasz? Raz na tydzień
    do kościoła?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2016-12-01 10:49:50
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-30 o 16:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to
    > pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.
    >
    > J.

    Z drugiej strony - nie ma takich opon na których zimą da się jeździć
    bezpiecznie.. W miarę bezpieczna jazda zimą to cały proces czynników
    które musi spełniać kierowca.

  • 74. Data: 2016-12-01 10:50:11
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-30 o 16:59, Cavallino pisze:

    > Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w
    > momencie wylecenia z niej....

    Czyli sugerujesz że pędzącego z jakąś stówę (albo więcej) na liczniku,
    na oblodzonym zakręcie mogą uratować zimówki?

  • 75. Data: 2016-12-01 10:52:05
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-30 o 22:32, Tomasz Pyra pisze:

    > No tu masz takiego asa.
    > https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI
    >
    > Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
    > wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
    > pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
    > Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.
    >
    > A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
    > "niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
    > jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.
    >
    > Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.

    Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim
    pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację. Niezaprzeczalnym
    faktem jest że na zimówkach lepiej/skuteczniej się hamuje, lepiej rusza
    na śliskim, i jeszcze kilka innych pomniejszych spraw, ale na pewno nie
    są one lekarstwem na całe minusy jazdy w zimowych warunkach. Tak więc
    jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie to
    jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści z
    tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której możesz
    wypaść z trasy na zakręcie.

  • 76. Data: 2016-12-01 10:53:32
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    >
    > Na lód rzeczywiście nie ma siły. Ale prawdziwy lód to już obecnie
    > rzadkość. Błoto pośniegowe i letnie opony to nieporozumienie :(

    Lód to w sumie pryszcz, potrzebna jest recepta na zmorę zimowych dróg w
    mojej okolicy - lodowe koleiny.. W drogówce siedzą kompletni idioci z
    nadmiarem soli w magazynach. Trochę popada śnieg, to oni oczywiście
    zaraz na niego z tą swoją solą. Wychodzi z tego breja w której auta
    zostawiają koleiny, które następnie zamarzają. I jak tu jechać po tych
    wąskich drogach gdzie latem z trudnością dwa auta się mijają bez
    trącenia lusterkami, a zimą przeważnie na środku jezdni głębokie lodowe
    koleiny?

  • 77. Data: 2016-12-01 10:55:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    pl...

    > Z drugiej strony - nie ma takich opon na których zimą da się jeździć
    > bezpiecznie.. W miarę bezpieczna jazda zimą to cały proces czynników
    > które musi spełniać kierowca.

    współcześni kierowcy mają milion systemów na trzy litery ABS, ESP, itd.
    i są nieśmiertelni. W każdym rzem tak im się wydaje do czasu jak przy
    20kmh wywalą w drzewo :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 78. Data: 2016-12-01 10:57:32
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z
    > miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już

    To zależy na czym ci bardziej zależy. Jak na bezpieczeństwie w czasie
    poślizgów, to na oś napędową zakładasz gorsze. Jak na wyjeżdżaniu z zasp, to
    na oś napędową zakładasz lepsze. Cała filozofia :)

    Pzdr

  • 79. Data: 2016-12-01 15:03:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >zaraz na niego z tą swoją solą. Wychodzi z tego breja w której auta
    >zostawiają koleiny, które następnie zamarzają.

    Bynajmniej.

    Polskie miasta oszczedzaja jak moga i sypia sol tylko na glownych
    ulicach.
    A na innych nie robia nic.

    I taka obserwacja - spadlo na boczna ulice sporo sniegu, zima
    dopisala, mroz sie utrzymal, snieg samochody ugniotly ... i on po paru
    dniach zlodowacial.
    I zimowki przestaly trzymac :-)

    Jakby posolili, to by splynal do kanalu, a tak to mamy pare cm lodu
    ... i nadzieja tylko w ociepleniu ...

    J.

  • 80. Data: 2016-12-01 15:05:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim
    >pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację.

    To jest poglad tylko z tych jednych opon letnich i nie przenos go na
    wszystkie letnie.

    90km/h poza miastem to brawura ?

    J.