  • 41. Data: 2020-03-30 18:09:46
    Temat: Re: Tuning kotła CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    >> https://allegro.pl/kategoria/agd-drobne-czesci-zamie
    nne-67422?string=dysza%20dysze%20kuchenki%20gazowej

    > A to takie same, czy inne ? Na oko bardzo podobne ... ale na
    > oko to chlop w szpitalu :-)

    Nie tylko na oko, bo rozmiary gwintu też podane. Ale sprzedawcy
    nad *tym samym* zdjęciem piszą "orginalne firmy X" a w innym
    miejscu "oryginalne firmy Y". To tak jak w rafinerii, gdzie
    z jednej linii technologicznej płynie olej i trafia do baniek
    z napisem "Total" a potem "Shell". Dalej wszystko zależy od
    marketingowców -- napiszą o "oryginalnej formule opracowanej
    w naszych laboratoriach przez najlepszych inżynierów".

    > Cos nie bardzo wierze w te rozszczelnienie, szczegolnie ze jak
    > mowisz - gaz ziemny suchy, to sie pakuly dawno powinny rozszczelnic,
    > a nie od chwilowego zakrecenia gazu.
    >
    > Ale moze liczyli, ze byly jakies prace w instalacji, drgania ...

    Liczyli też sobie osobną stawkę od każdego ponownie uruchamianego
    mieszkania, więc nie mieli powodów, by psioczyć na przepisy.

    > W domu tak, a co z blokiem na 30 mieszkan ...

    Na 13. W kamienicy. Trwało cały dzień. Wspomniałem już o tym.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2020-03-30 19:43:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-30 o 16:00, J.F. pisze:

    > Ale ja nie o tym - wymien dzis klientom dysze w kuchenkach, jesli modeli
    > tysiac.
    >
    > Co prawda w kuchenkach chyba nie jest tak zle - ciagle dominuje kilku
    > "krajowych" producentow.

    Producentów palników jest zdaje się niewielu na świecie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 43. Data: 2020-03-30 19:58:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot napisał:

    > Producentów palników jest zdaje się niewielu na świecie.

    My mówimy o dyszach, nie o palnikach. Palniki z jednej kuchenki
    często nie pasują do drugiej. Nie wiem, czy to oznacza różnych
    producentów, bo przecież nie musi, ale raczej tak. Za to dysze
    wyglądają na elemnety bardzo standardowe. Nie zdziwiłbym się,
    gdyby dysze używane w kuchenkach miały zastosowanie w innych
    dziedzinach, może nawet bardzo odległych od gotowania na gazie.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2020-03-31 10:22:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2020 12:48:02 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Widziałem pomysły na wytwarzanie wodoru z prądu (panel PV, wiatraczek)
    > przez elektrolizę wody, niskociśnieniowe przechowywanie (elektrolizery potrafią
    > wytworzyć do 15 MPa bez kompresora), a potem dodawanie tego wodoru do palnika w
    > kotle dla zmniejszenia zużycia gazu ziemnego. Współspalanie, modne słowo :-)

    Pomysł niezły, ale chyba lepiej energię z PV wpakować w grzałkę ze sprawnością
    100% lub w ciepłą pompę z COP 4,5 :]

    L.

  • 45. Data: 2020-03-31 10:27:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 marca 2020 10:22:24 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Pomysł niezły, ale chyba lepiej energię z PV wpakować w grzałkę ze sprawnością
    > 100% lub w ciepłą pompę z COP 4,5 :]

    A w nocy?

  • 46. Data: 2020-03-31 12:18:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >A w nocy?

    A w nocy trzymac ciepla wode w termosie :-)

    J.

  • 47. Data: 2020-03-31 13:14:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A w nocy trzymac ciepla wode w termosie :-)

    Wtedy nie będzie "modnego słowa". Poza tym po co robić coś prosto
    i normalnie? Jest okazja, żeby się przy tych pomysłach nakombinować,
    żal by było nie skorzystać.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2020-03-31 13:31:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Wtedy nie będzie "modnego słowa". Poza tym po co robić coś prosto
    >i normalnie? Jest okazja, żeby się przy tych pomysłach nakombinować,
    >żal by było nie skorzystać.

    No to elektrolizer, a w nocy ogniwo paliwowe napedzajace pompe ciepla
    :-)

    J.

  • 49. Data: 2020-03-31 14:16:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-28 o 19:29, Konrad Anikiel pisze:

    /.../

    A tak BTW, czy mógłbyś mi doradzić jeszcze w jednej kwestii. Okazało się
    że mój komin jest kompatybilny z aktualnie produkowanymi kotłami
    kondensacyjnymi np. z Termetu. OK, ale z prozaicznych względów wolałbym
    eksploatować jeszcze przez ~10 lat aktualnie posiadany kocioł. Jak
    pisałem, Chaffotoeaux&Maury została wchłonięta przez Aristona i nie
    wiadomo jak długo będą dostępne oryginalne części zamienne. Za to mam
    już w tzw. "przydasiach" ok. 1.5 identycznego kotła z przeznaczeniem na
    części zamienne, w tym obydwa całkiem sprawne wymienniki, bloki
    hydrauliczne, czujniki temperatury itd.

    Co z części zamiennych wypadało by jeszcze mieć w zapasie - moja lista:

    - pompa obiegowa ( i to chyba z !!! )
    - zawór trójdrożny ( mam 2, ale wyeksploatowane, cieknące )
    - membrana do zaworu trójdrożnego

    Duperele takie jak czujnik ciśnienia można zastąpić dostępnymi
    przemysłowymi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 50. Data: 2020-03-31 14:27:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >A tak BTW, czy mógłbyś mi doradzić jeszcze w jednej kwestii. Okazało
    >się że mój komin jest kompatybilny z aktualnie produkowanymi kotłami

    Tak swoja droga - to widzialem niedawno ciekawy przypadek w kamienicy.
    Mieszkancy maja swoje piecyki gazowe, chyba nie kondensacyjne,
    kominiarz gdzies przeoczyl korozje wkladu w kominie - calkiem wysoko
    zreszta, blisko dachu,
    i sciana komina zaczela sie kruszyc.

> [...]
    >~10 lat aktualnie posiadany kocioł.

    >Co z części zamiennych wypadało by jeszcze mieć w zapasie - moja

    Hm, a nie nada sie kazda inna ?
    A nowsze powinny byc lepsze, tzn oszczedniejsze.

    Tylko pewnie cos by trzeba kombinowac z montazem, to moze i lepszy
    oryginal.

    >- zawór trójdrożny ( mam 2, ale wyeksploatowane, cieknące )
    >- membrana do zaworu trójdrożnego

    To sie nie znam, ale czy inny trojdrozny nie bedzie dzialal rownie
    dobrze ?

    J.