-
21. Data: 2010-01-21 12:15:36
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: Bydlę <b...@b...com>
jack wrote:
> Dnia Wed, 20 Jan 2010 16:35:16 +0100, Bydlę napisał(a):
>
>
>>Marcus wrote:
>> > Witajcie!
>> >
>> > A więc tak....
>> > 1. i 2. Czy ktoś z Was wie czemu ceny LPG tak szaleją
>>
>>
>>Bo jest zimno.
>>Gazu używa się do grzania, więc ceny podążająza popytem.
>>
>>
>
> Oraz albo przedewszystkim zmienia się proporcja propanu/butanu w mieszance
> ma to związek z temperaturami - więcej jest tego droższego w zimie
Tyz prowda, jak mawiają górale. :-)
--
Bydlę
-
22. Data: 2010-01-21 14:09:10
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: kaszpir <k...@t...pl>
> na Stagu ludziska potrafi� zej�� do 14 l po mie�cie, a mnie wychodzi
> ok. 20, z tendencj� do przekraczania tej warto�ci.
> Autko to Nissan Maxima z silnikiem 3-litrowym.
Moi znajomi mają Opla Omegę 3.0. Z tego co pytałem pali im to około
20L LPG ...
W spalanie 14L LPG nie uwierzę . To jednak silnik 3.0 i zapewne sporo
"koników" . Nie będzie palił tyle co silnik 1.8-2.0 ...
Sam miałem Nubirę II 2.0 133KM i paliło mi to po mieście od 14 do 16L
LPG ...
Nie ważne jak jeździłem ...
A uwierz u gazownika spędziłem sporo czasu , wymieniłem niemalże całą
instalkę i ... nic nie pomogło ...
Pomogła zmiana samochodu , na taki z oszczedniejszym silnikiem ;)
-
23. Data: 2010-01-21 17:31:11
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*kaszpir* napisal(a) w
news:6ab372d9-6b5b-42b2-bd70-e5f537b0ef63@a6g2000yqm
.googlegroups.com:
>> na Stagu ludziska potrafi� zej�� do 14 l po mie�cie, a mnie
>> wychodzi ok. 20, z tendencj� do przekraczania tej warto�ci.
>> Autko to Nissan Maxima z silnikiem 3-litrowym.
> Moi znajomi mają Opla Omegę 3.0. Z tego co pytałem pali im to około
> 20L LPG ...
> W spalanie 14L LPG nie uwierzę . To jednak silnik 3.0 i zapewne sporo
> "koników" . Nie będzie palił tyle co silnik 1.8-2.0 ...
Ja w 2.5 R6 zakładałem spalanie 18-20l LPG, ale wychodzi poniżej 14l LPG.
Jak instalka przełączała się po kilkuset metrach to było 14,5 -15l.
Oczywiście większy może wiecej, zarówno może dać wiecej mocy jak i wieksze
spalanie :)
> Sam miałem Nubirę II 2.0 133KM i paliło mi to po mieście od 14 do 16L
> LPG ...
> Nie ważne jak jeździłem ...
Pomyślmy... wtrysk półsekwencyjny, MAPsensor i pewnie masa innych czynników
które sprawiają że ten silnik ekonomiczny nie jest. Do tego jaka tam była
generacja? Nie była to sekwencja tylko blos... zastanawiam się kto Ci to
stroił bo fachowców od tego brak - czyli może tu był kolejny czynnik
zwiększający spalanie. Jakbyś porównał to do pierwotnego 2.0DOHC Opla to by
się okazało że spalanie 2.0 może być sporo mniejsze. Sporo to nie znaczy ze
10l będzie wystarczające :)
> A uwierz u gazownika spędziłem sporo czasu , wymieniłem niemalże całą
> instalkę i ... nic nie pomogło ...
nie w przypadku tego silnika
> Pomogła zmiana samochodu , na taki z oszczedniejszym silnikiem ;)
Ja przypadkowo też tak zrobiłem. Zmieniłem z paliwożernego na paliwożerny,
ale mocy przybyło :)
Pozdr
-
24. Data: 2010-01-22 10:11:11
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: kaszpir <k...@t...pl>
> Pomy�lmy... wtrysk p�sekwencyjny, MAPsensor i pewnie masa innych czynnik�w
> kt�re sprawiaj� �e ten silnik ekonomiczny nie jest. Do tego jaka tam by�a
> generacja? Nie by�a to sekwencja tylko blos... zastanawiam si� kto Ci to
> stroi� bo fachowc�w od tego brak - czyli mo�e tu by� kolejny czynnik
> zwi�kszaj�cy spalanie. Jakby� por�wna� to do pierwotnego 2.0DOHC Opla to
by
> si� okaza�o �e spalanie 2.0 mo�e by� sporo mniejsze. Sporo to nie znaczy
ze
> 10l b�dzie wystarczaj�ce :)
Miałem też II-generację , wymieniany reduktor (na nowy) , nowe
miksery , potem BLOSA.
Spalanie ciągle 14-16L LPG ...
A kasy na gazowników wydałem ... , lepiej nie mówić ...
Być może silnik Oplowski nie był zbyt ekonomiczny ...
Teraz mam silniczek 1.6 i spalanie od 9,5L LPG w mieście :)
-
25. Data: 2010-01-22 17:06:58
Temat: Re: Trzy - cztery pytania nt. LPG
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
*kaszpir* napisal(a) w
news:1108adeb-35e9-4df3-a809-191cc53efbe4@p8g2000yqb
.googlegroups.com:
>> Pomy�lmy... wtrysk p�sekwencyjny, MAPsensor i pewnie masa innych
>> czynnik�w kt�re sprawiaj� �e ten silnik ekonomiczny nie jest.
>> Do tego jaka tam by�a generacja? Nie by�a to sekwencja tylko
>> blos... zastanawiam si� kto Ci to stroi� bo fachowc�w od tego
>> brak - czyli mo�e tu by� kolejny czynnik zwi�kszaj�cy
>> spalanie. Jakby� por�wna� to do pierwotnego 2.0DOHC Opla to by
>> si� okaza�o �e spalanie 2.0 mo�e by� sporo mniejsze. Sporo to
>> nie znaczy ze 10l b�dzie wystarczaj�ce :)
> Miałem też II-generację , wymieniany reduktor (na nowy) , nowe
> miksery , potem BLOSA.
> Spalanie ciągle 14-16L LPG ...
> A kasy na gazowników wydałem ... , lepiej nie mówić ...
Ja wydalem łącznie 80pln na 2 wizyty u gazownika (reanimacja IIg), parownik,
filtr i rzeczy które mi się nie podobały poprawiłem sam kosztem max 150pln i
2-3h. Efekt to spadek spalania z minimalnie 17 l LPG na min 11 l.
Auto kupiłem w bardzo dobrym stanie, ale instalacje serwisował chyba
piekarz... na szczęscie silnik, a szczególnie głowica to przeżyła.
Co do Blosa to wiesz, że należy go dobrać konkretnie pod silnik? W Polsce
blos jest "uniwersalny", dlatego też nie jest to zawsze dobre rozwiązanie.
> Być może silnik Oplowski nie był zbyt ekonomiczny ...
Jeśli wziąłbyś dobry silnik i zastosował kroki jakie poczyniło DU to żaden
silnik nie byłby ekonomiczny. Kastrat zawsze będzie miał mniejsze możliwości
:)
Pozdr