  • 1. Data: 2017-03-10 21:15:48
    Temat: Trywialne pytanie
    Od: Malkontent <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Witam szanowne grono:)

    Takich pytań przewinęło się tu już mnóstwo. I tyleż odpowiedzi. Moje
    będzie kolejne. Proszę o radę, co wybrać z poniższych komputerów.
    Czemu z tych, a nie z innych? Nie wiem. Cena raczej niewygórowana,
    negatywnych komentarzy też niewiele. Jakoś tak mi się spodobały.
    Co do przeznaczenia to z pewnością nie będą to gry. Nigdy nie miałem
    inklinacji w tym kierunku. Raczej jakieś multimedia. Żeby się filmy na
    Youtubie nie zacinały. Żeby można jakiś film skonwertować bez
    wykorzystania procesora na 100%. Trochę grafiki, ale też nie jakiejś
    ekstremalnej. Częściej webowej, a nie poligraficznej. Czasami może
    jakiś Skajp. Czyli wymagania raczej skromne. I to w zasadzie tyle.

    http://allegro.pl/komputer-amd-2x3-0ghz-windows10-of
    fice2010-gw36-fv-i6604090034.html
    http://allegro.pl/nowy-komputer-i3-4x3-0-500gb-4gb-w
    in10-office-fv23-i6734215952.html
    http://allegro.pl/komputer-core-2-duo-2x-3-0ghz-4gb-
    ddr2-250gb-win10-i6712121343.html

    --

    Pozdrawiam,

    Malkontent

  • 2. Data: 2017-03-11 01:05:55
    Temat: Re: Trywialne pytanie
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-03-10 21:15, Malkontent pisze:
    > Witam szanowne grono:)

    Czołem

> [...]
    > ekstremalnej. Częściej webowej, a nie poligraficznej. Czasami może
    > jakiś Skajp. Czyli wymagania raczej skromne. I to w zasadzie tyle.

    Z tych, które wskazałeś to ten -

    > http://allegro.pl/nowy-komputer-i3-4x3-0-500gb-4gb-w
    in10-office-fv23-i6734215952.html

    Do tego, co wymieniłeś to i3. Nie warto iść w stare proce, bo te nowsze są:

    a) mniej energochłonne - bardziej oszczędne w zużyciu prądu
    b) obsługują więcej instrukcji wspomagających wydajność w różnych
    programach (np. dekodowanie filmów wideo)

    Za tę cenę, z 4GB RAM i Office'em warto brać

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2017-03-11 02:55:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-11 o 01:05, Krystek pisze:

> [...]
    > programach (np. dekodowanie filmów wideo)
    >
    > Za tę cenę, z 4GB RAM i Office'em warto brać

    W temacie ceny dyskutował bym.
    We wszystkich propozycjach oprogramowanie zawyżało cenę o jakieś 300zł.

    Jeśli musi kupić u tego sprzedawcy bo odbierze osobiście to siła
    wyższa. Jeśli nie to znajdzie coś tańszego u jakiegoś dużego hurtownika.
    z kompami polizingowymi.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-03-11 11:42:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-11 o 10:36, Malkontent <malkonUSUŃt@go2.pl> pisze:

    > Co do następnego postu, to jednak boję się sprzętu poleasingowego.

    Nie ty jeden, ta aukcja jest dla takich którzy się boją.
    Z jednej strony w tytule "NOWY KOMPUTER i3" a z drugiej
    w opisie windows 10 i office 2000 refrubished.
    Co dalej jest wyjaśnione: "nowa licencja refrubished
    potwierdzająca zakup sprzętu posiadającego licencje
    dla zregenerowanych komputerów".
    Czyli taki nowy to on nie jest. :-)

    Sam piszę na kompie z C2D czyli można i na wolniejszym.
    Robi u mnie za kompa do internetu i chodzi na okrągło.
    Tyle że płyta z procesorem, chłodzeniem i 4GB RAM kosztowała
    mnie sto złotych, GFX - 150zł a resztę z szuflad i szaf powyciągałem.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2017-03-11 11:59:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-11 o 10:36, Malkontent <malkonUSUŃt@go2.pl> pisze:

    > Co do następnego postu, to jednak boję się sprzętu poleasingowego.

    Wszystkie komputery, do których podałeś linki, to albo polizingowce albo
    z jakiś polizingowców poskładane. Procesory w nich zamontowane miały
    swoje premiery jakieś 8 lat temu i od dawna nie są już produkowane. To
    samo dotyczy płyt głównych i dysków.
    Więc nowe, to te komputery, są tylko z nazwy.

  • 6. Data: 2017-03-11 12:10:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-03-11 o 11:42, RadoslawF pisze:

    > Nie ty jeden, ta aukcja jest dla takich którzy się boją.
    > Z jednej strony w tytule "NOWY KOMPUTER i3" a z drugiej
    > w opisie windows 10 i office 2000 refrubished.

    Tutaj to mam wrażenie, że tylko obudowa jest nowa.. i3-540 ? gdzie nowe
    można kupić i płytę do tego?

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2017-03-11 12:13:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Mar 2017 21:15:48 +0100, Malkontent napisał(a):

    > Proszę o radę, co wybrać z poniższych komputerów.
    > Czemu z tych, a nie z innych?

    Jakoś do mnie nie przemawia kupowania gotowca. Taki komp jaki tu
    podałeś, z C2D, da się złożyć za 300 zł a nie 620. Za to jak dorzucisz
    jeszcze stówę, to zastosujesz sobie dysk SSD, oraz zastosujesz zasilacz
    używkę z wiatrakiem na spodzie. Połowa dB mniej. A płytę kupisz z
    grafiką on-board za stówę (np. Asrock g41c-gs czy podobną). Sam używam
    C2D i nie narzekam.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2017-03-11 12:53:51
    Od: kern <k...@w...pl>

    W dniu 11.03.2017 o 12:37, Malkontent <malkonUSUŃt@go2.pl> pisze:

    > Trzeba jeszcze mieć pojęcie jak sobie złożyć składaka. O ile
    > software'owo jakoś daję radę (w granicach rozsądku), to w
    > sprawach sprzętowych jestem dość nieporadny. Miałem w życiu
    > raptem cztery komputery i wszystkie były składane przez w miarę
    > kumatych ludzi. A ceny nie były małe.

    Kupiłem polisingowca w ŚĆK w Gliwicach, Pentium G630, 4GB RAM,
    dysk 500GB za 350 zł i hula miło. Jeszcze + WIN7 Prof.
    Nie bój się używanych.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-03-11 12:55:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-11 o 12:43, Malkontent <malkonUSUŃt@go2.pl> pisze:

    > No cóż, chyba naprawdę nowego można złożyć za kwotę powyżej 2500
    > pln. Nie stać mnie. Kusi mnie 36 miesięcy gwarancji na tych
    > aukcjach. Na OLX można by może kupić coś lepszego, ale o
    > gwarancji trzeba zapomnieć. Jeżeli teraz używam laptopa Fujitsu
    > Siemens sprzed 7-8 lat, to każdy z tych wymienionych będzie o
    > niebo lepszy.

    Nowego można złożyć za około tysiąca zł.
    Tyle że raczej będzie odpowiednikiem Celerona.
    https://allegro.pl/komputery-stacjonarne-486?a_enum%
    5B4327%5D%5B1%5D=1&buyNew=1&price_from=600&price_to=
    1500

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2017-03-11 13:29:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 Mar 2017 12:37:26 +0100 (GMT+01:00),
    =?ISO-8859-2?Q?Malkontent__ napisał(a):

    > , to w
    > sprawach sprzętowych jestem dość nieporadny. Miałem w życiu
    > raptem cztery komputery i wszystkie były składane przez w miarę
    > kumatych ludzi.

    Nie wpadaj w panikę. Składanie komputera polega na wetknięciu właściwych
    wtyczek we właściwe gniazda. Można to zrobić nawet na stole, bez
    obudowy, prościzna. Oraz na przykręceniu paru śrubek. Dasz radę, spoko,
    o ile tylko umiesz trzymać śrubokręt :) Za to masz oprócz takiego kompa
    jaki chciałeś, jeszcze tonę satysfakcji :)
    --
    Jacek
    I hate haters.