  • 1. Data: 2017-03-08 12:13:56
    Temat: Dysk NAS i truecrypt
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Czy dysk zewnętrzny typu NAS podlaczony do peceta z WIndowsem mozna
    zaszyfrowac Truecryptem albo Veracryptem tak samo jak sie szyfruje kazdy
    fizycznie podlaczony do SATA dysk?

    Pzdr

  • 2. Data: 2017-03-08 12:30:10
    Temat: Re: Dysk NAS i truecrypt
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-03-08 12:13, miumiu pisze:
    > Czy dysk zewn?trzny typu NAS podlaczony do peceta z WIndowsem mozna
    > zaszyfrowac Truecryptem albo Veracryptem tak samo jak sie szyfruje kazdy
    > fizycznie podlaczony do SATA dysk?

    Pytanie, w jaki sposób łączysz ten dysk z PeCetem?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2017-03-08 12:34:06
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie, w jaki sposób łączysz ten dysk z PeCetem?

    Najpewniej siec LAN, na razie nie mam takiego dysku i nigdy jeszcze nie
    mialem, planuje zakup i chcialbym wiedziec czego sie spodziewac.

  • 4. Data: 2017-03-08 12:46:00
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-08 12:13, miumiu wrote:

    > Czy dysk zewn?trzny typu NAS podlaczony do peceta z WIndowsem mozna
    > zaszyfrowac Truecryptem albo Veracryptem tak samo jak sie szyfruje kazdy
    > fizycznie podlaczony do SATA dysk?

    Jesli NAS umozliwia instalacje danego narzedzia szyfrujacego i
    operowanie nim na dyskach w urzadzeniu to wowczas bedziesz mogl miec
    zaszyfrowany wolumin - montowany z poziomu NAS, a w sposob
    przezroczysty dostepny jako zasob sieciowy dla PC polaczonego przez LAN.

    W innym przypadku pozostaje ewentualnie utworzenie zaszyfrowanego
    kontenera ktory sobie podmontowujesz przez siec, ale defacto
    przechodzi to przez instancje Truecrypta na Twoim lokalnym kompie.

    Ps. sa inne mechanizmy szyfrowania danych, jesli pudelko pod spodem
    na linuksa to mozliwe ze jest LUKS/dmcrypt, najlepiej zapoznac sie z
    mozliwosciami obecnymi na danym urzadzeniu albo zobaczyc czy da
    sie do tego dostac "pod spodem" - np. przez odpalonego shella.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2017-03-08 14:36:58
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.03.2017 miumiu <a...@b...pl> napisał/a:

    > Najpewniej siec LAN, na razie nie mam takiego dysku i nigdy jeszcze nie
    > mialem, planuje zakup i chcialbym wiedziec czego sie spodziewac.

    Ale sieć LAN to może być zarówno np. iSCSI jak i SMB, a to
    "drobna" różnica w sposobie "widzenia" dysku przez OS :-)

    iSCSI- zaszyfrujesz TC na PC tak jak lokalny dysk, dane nie
    będą "latać" po sieci nieszyfrowane.

    SMB- tylko kontener TC albo szyfrowanie po stronie NAS
    (dane będą po sieci nieszyfrowane).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2017-03-08 14:48:57
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > będą "latać" po sieci nieszyfrowane.
    >
    > SMB- tylko kontener TC albo szyfrowanie po stronie NAS

    A to iSCSI/SBM to jest kwestia konfiguracji samej sieci czy to sprawa
    sprzetowa?
    Konkretnie to ogladam takie cos :
    https://www.qnap.com/pl-pl/product/model.php?II=258
    i chcialbym to polaczyc skretka z karta sieciowa w pececie (przez router lub
    bezposrednio). Da sie ten serwer plikow skonfigurowac jako iSCSI?

  • 7. Data: 2017-03-08 14:51:19
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > zaszyfrowany wolumin - montowany z poziomu NAS, a w sposob
    > przezroczysty dostepny jako zasob sieciowy dla PC polaczonego przez LAN.

    Hmmm, nie podejrzewam, zeby mozliwe bylo bezposrednie zainstalowanie na
    takim Qnap-ie :

    A to juz mnie przerasta :) Ale dzieki!

  • 8. Data: 2017-03-08 14:56:43
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.03.2017 miumiu <a...@b...pl> napisał/a:

    > A to iSCSI/SBM to jest kwestia konfiguracji samej sieci czy to sprawa
    > sprzetowa?

    Poczytaj sobie wikipedię, bez urazy.

    Nie wiem, czy każdy qnap to umie:
    https://www.qnap.com/pl-pl/tutorial/con_show.php?op=
    showone&cid=29

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 9. Data: 2017-03-08 15:03:08
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-08 14:51, miumiu wrote:

    > Hmmm, nie podejrzewam, zeby mozliwe bylo bezposrednie zainstalowanie na
    > takim Qnap-ie :
    > https://www.qnap.com/pl-pl/product/model.php?II=258

    Ale chyba masz dostepny inny mechanizm szyfrowania:
    https://www.qnap.com/en/tutorial/con_show.php?op=sho
    wone&cid=5

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2017-03-08 15:09:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-08 14:36, Dominik Ałaszewski wrote:

    > SMB- tylko kontener TC albo szyfrowanie po stronie NAS
    > (dane będą po sieci nieszyfrowane).

    Na QNAPie mozna wlaczyc SMB 3.0, wowczas ruch jest szyfrowany AES.

    --

    memento lorem ipsum