  • 31. Data: 2009-08-31 18:29:21
    Temat: Re: Trwałe płyty DVD?
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba ąćęłńóśźż napisała na pl.comp.pecet:

    > Napisz cos blizej.
    > JaC

    http://pl.wikipedia.org/wiki/DVD-RAM#Spos.C3.B3b_nag
    rywania

    Marcin Kocur

  • 32. Data: 2009-09-01 22:07:51
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    lamer napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Czyli produkują już te dyski od 170 lat? :> Bo chwalić niezweryfikowanymi
    >danymi to się można...

    Można próbować teoretycznie oszacować trwałość informacji na podstawie
    jej degradacji w ciągu krótszego czasu. Śliski temat ale próbują.

    Lub marketingowo tak: http://pl.wikipedia.org/wiki/MTBF
    Dyski pomęczyć przez rok, zobaczyć ile padnie i wyznaczyć odpowiednio
    duży MTBF... np. 170 lat.

    Arek

  • 33. Data: 2009-09-02 04:35:05
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 2 Sep 2009 00:07:51 +0200, Arek napisał(a):

> [...]
    >
    > Lub marketingowo tak: http://pl.wikipedia.org/wiki/MTBF
    > Dyski pomęczyć przez rok, zobaczyć ile padnie i wyznaczyć odpowiednio

    Ale to nie oznacza bynajmniej, że jakiś dysk będzie działał 170 lat,
    tylko że prawdopodobieństwo jego uszkodzenia w założonym czasie życia
    produktu będzie wynosiło ileś tam procent. Ten czas w przypadku dysków
    twardych ustala się do obliczeń z reguły na 5 lat.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 34. Data: 2009-09-02 10:51:51
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Dlaczego skróci?

    Poczytaj o ROHS. Trwałość elektroniki "bezołowiowej" jest znacznie niższa.
    Co z tego, że zapis na dysku ma trwałość 170 lat jak elektronika dysku
    padnie po dziesięciu.

    > Co trzeba powielać na nowo?

    Dyski.

    Ogólnie urządzenia elektroniczne są dziś znacznie mniej trwałe niż kiedyś.
    Stare radio przedwojenne ze strychu będzie nadal sprawne, a płyta główna z
    2000 roku, jeśli trafiło na lewe kondensatory, praktycznie nie ma prawa
    dzisiaj działać.

    --
    Azarien

  • 35. Data: 2009-09-02 10:57:02
    Temat: Re: Trwale plyty DVD?
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Niesety licz sie z tym, ze cala kolekcja cyfrowych zdjec z pierwszych
    > lat zycia dziecka, bedzie nadawala sie do wyrzucenia po kilku latach.
    >
    > Najsensowniejsze wyjscie na wazne dane to tasma + naped + komputer
    > ktory to obsluzy gdzies na strychu, bo za 20 lat i tak nie bedziesz
    > miec do czego podlaczyc napedu.

    Jeśli komputer będzie leżał gdzieś na strychu zapomniany, to łatwo przegapić
    jakąś rewolucję i stracić łańcuch kompatybilności. Trzeba na bieżąco
    pilnować zmian i w miarę potrzeby kolekcjonować różne przejściówki (np.
    ATA-SATA) póki trwa okres przejściowy i póki są dostępne.

    --
    Azarien

  • 36. Data: 2009-09-02 13:17:30
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Wiktor S. nabazgrału:

> [...]
    > na bieżąco pilnować zmian i w miarę potrzeby kolekcjonować różne
    > przejściówki (np. ATA-SATA) póki trwa okres przejściowy i póki są

    Albo na bieżąco przenosić na aktualnie stosowane nośniki: taka zwykła
    płyta Blu-ray mieści zawartość prawie siedemnastu tysięcy dyskietek 3,5
    cala.

    --
    tbr

  • 37. Data: 2009-09-02 14:28:25
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Tiber" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Silly, silly Wiktor S. nabazgrału:

    > Albo na bieżąco przenosić na aktualnie stosowane nośniki: taka zwykła
    > płyta Blu-ray mieści zawartość prawie siedemnastu tysięcy dyskietek 3,5

    Wiem, ale to po prostu upierdliwa upierdliwosc. Rozwoj technologii ma zycie
    ulatwic, a nie zmuszac mnie do backupowania backupow i weryfikowania dwa
    razy do roku. Jestem moze i starej daty, ale slajdy ktore ojciec robil leza
    na strychu juz kilkadziesiat lat i raz na 10 ktos je wyciagnie przy okazji
    zjazdu rodzinnego.

    A ja bede mogl co najwyzej zrobic przepraszajaca mine, kiedy dorosla corka
    poprosi o pamiatki z dziecinstwa, bo plyta Blue-Green-Day ktora nagram w
    2011 roku w 2015 juz sie odczytac nie da.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 38. Data: 2009-09-02 19:37:10
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Marcin wrote:
    >
    > Czyli nie masz nic do powiedzenia. Nawet nie wiesz od ktorego producenta
    > trafiłeś płyty. Płyta TDK znaczy mniej więcej tyle co niebieski samochód.

    Wprost przeciwnie. TDK oznacza kontrolę jakości, jak partia płyt od
    danego (rzeczywistego) producenta nie przejdzie, to na pewno nie będzie
    sprzedawana jako TDK... tylko jako jakiś inny producent.

  • 39. Data: 2009-09-02 19:46:00
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    XYZ pisze:
    > Jakie odporne na starzenie płyty DVD-R(W) i DVD+R(W) polecacie? Czy
    > trwałość danych jest zależna of formatu zapisu -/+?

    Dwie kopie każdej płyty. Każda z kopii na nośniku innego producenta niż
    druga kopia (zmniejszenie ryzyka wadliwej serii). Z producentów w miarę
    dobre są TDK i Verbatim. DVD+R ma więcej informacji korekcji błędów ECC.

    Przechowywanie w pozycji poziomej, w Cake box, albo standardowym
    pudełku, lecz nie w Etui - rysują się przy wyciąganiu, mogą wypaść, a
    jeżeli Etui jest miękkie to nie ma zabezpieczenia mechanicznego przed
    odgięciami.

  • 40. Data: 2009-09-05 12:20:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Pomysł od strony teoretycznej sredni (pomijając kwestie rozproszenia magazynowania
    z uwagi na pożar czy zalanie).
    > Jesli stosujesz przykładowo 3 płyty, to dane powinny się wzajemnie
    uzupełniać/weryfikować (jak w macierzy)

    1) Cytuj poprawnie, bo wrzucę do killfile.

    2) Lepsze są dwie płyty z tą samą zawartością niż jedna.
    Prawda?

    Nie trzeba od razu duplikacji czy uzupełniania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |