  • 31. Data: 2011-04-06 13:33:52
    Temat: Re: Troche dziwne pytanie o ksenony
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 06.04.2011 13:31, Adam Adamaszek pisze:

    > 100zl sztuka na allegro. Biorac pod uwage czestotliwosc wymian,
    > wychodzi taniej, niz zarowki ;)
    >
    > pozdr
    > AA
    no to się coś pozmieniało od czasu gdy kupowałem, bo za rzekomo pewne
    oryginały philipsa czy osrama trzeba było wydać 150zł.
    W sumie racja, jak widzę z jaką częstotliwością się palą H7 w służbowych
    samochodach to pewnie +- wyjdzie na to samo.

  • 32. Data: 2011-04-06 13:56:13
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    to wrote:
    > begin J.F.

    > 6000k to już nie jest biel neutralna tylko zimna.

    Za naturalną (np. w fotografii) uznaje się 5000K. 4300K to ciepła, a
    6000K, istotnie, zimna.

    pzdr
    \SK

  • 33. Data: 2011-04-06 15:17:08
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 6 Kwi, 13:33, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > no to się coś pozmieniało od czasu gdy kupowałem, bo za rzekomo pewne
    > oryginały philipsa czy osrama trzeba było wydać 150zł.

    Widac, jak czesto musisz kupowac :)

    > W sumie racja, jak widzę z jaką częstotliwością się palą H7 w służbowych
    > samochodach to pewnie +- wyjdzie na to samo.

    Zwlaszcza, jesli chcac lepiej widziec kierowca wpakuje do auta jakies
    Philipsy +90% za 60zl/para.

    pozdr
    AA

  • 34. Data: 2011-04-06 15:38:22
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 6 Kwi, 12:47, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I wyzej swiatla tym czesciej oslepiasz :)

    Za to im nizej, tym mniej widzisz. Lepiej miec na sumieniu kilkunastu
    oslepionych kierowcow, niz jednego potraconego pieszego.

    pozdr
    AA

  • 35. Data: 2011-04-06 15:45:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Za to im nizej, tym mniej widzisz. Lepiej miec na sumieniu kilkunastu
    > oslepionych kierowcow, niz jednego potraconego pieszego.

    Na tej samej zasadzie ilosc oslepionych kierowców moze isc w tysiace.
    Czyli kazdy którego spotkasz na drodze.

  • 36. Data: 2011-04-06 16:00:21
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-04-05 16:27, DJ pisze:
    > Zastanawia mnie jak osoby, ktore niespecjalnie dobrze reaguja na te
    > zarowki energooszczedne odnosza sie do ksenonow.

    Ja tez nie lubie innych od naturalnych zarowek oswietlen ale ksenony mi
    w niczym nie przeszkadzaja. I w porownaniu do wszystkich poprzednich
    swiatel w roznych samochodach ksenony sa duzo lepsze, a jako solidny
    okularnik potrzebuje kazdego luksa.

    polecam ksenonowicza czy jak to tam sie pisze.

    KJ

  • 37. Data: 2011-04-06 16:24:10
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 6 Kwi, 15:45, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> [...]
    s3g2000vbf.googlegroups.com...

    > Na tej samej zasadzie ilosc oslepionych kierowców moze isc w tysiace.

    Jasne, jesli ustawisz granice odciecia swiatla na wznoszenie.
    Prawidlowo ustawione natomiast oslepia nielicznych (blysna na
    wzniesieniach, dziurach itd.), natomiast pozwalaja widziec o wiele
    wiecej - dlatego napisalem "kilkunastu".

    Mialem na mysli ustawienie rzedu 1% spadku linii odciecia (czyli
    zgodnie z zaleceniami producenta) - wtedy plama swiatla konczy sie na
    ~70m przed pojazdem.

    pozdr
    AA

  • 38. Data: 2011-04-06 17:06:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Sebastian Kaliszewski

    > Za naturalną (np. w fotografii) uznaje się 5000K. 4300K to ciepła, a
    > 6000K, istotnie, zimna.

    Jeśli chodzi o oświetlenie to nie znalazłem sensownego źródła (strony
    sprzedawców chińskich xenonów pomijam) które by twierdziło, że 4300K to
    barwa ciepła. Za to w wielu 5000K była określona już jako zima. Według
    większości źródeł barwa "biała ciepła" kończy się na 4000K (albo nawet
    wcześniej).

  • 39. Data: 2011-04-06 17:17:47
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 6 Kwi, 17:06, to <t...@a...xyz> wrote:
> [...]
    > barwa ciepła. Za to w wielu 5000K była określona już jako zima. Według
    > większości źródeł barwa "biała ciepła" kończy się na 4000K (albo nawet

    Tak czy siak, ta wartosc jest umowna, gdyz ze wzgledu na nieciaglosc
    widma nie da sie jej porownac wprost do swiatla naturalnego. Stad
    6000k jest juz (subiektywnie) ewidentnie niebieskawa.

    pozdr
    AA

  • 40. Data: 2011-04-06 19:54:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Adamaszek

    > Mialem na mysli ustawienie rzedu 1% spadku linii odciecia (czyli zgodnie
    > z zaleceniami producenta) - wtedy plama swiatla konczy sie na ~70m przed
    > pojazdem.

    Pitu, pitu.