  • 1. Data: 2011-04-05 15:25:27
    Temat: koniec szczotek w alternatorze?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Na wstępie zaznaczam, że oczywiście później to wybadam, ale może ktoś ma
    dobrą kryształową kulę... ;)

    Generalnie: przy parkowaniu przy pracy usłyszałem "łup" (jakby np. szyba
    pękła, ale niezbyt głośno). Potem jak ruszyłem na służbowe zakupy -
    kontrolka braku ładowania świeciła się cały czas. I rzeczywiście nie
    ładuje, bo drugi raz sam już nie odpaliłem.

    Klemy całe, pasek cały... Czy to łupnięcie to mogła być rozpadająca się
    szczotka?

  • 2. Data: 2011-04-05 15:33:22
    Temat: Re: koniec szczotek w alternatorze?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    > Generalnie: przy parkowaniu przy pracy usłyszałem "łup" (jakby
    > np. szyba

    A to slupek byl :-)

> [...]
    > nie
    > ładuje, bo drugi raz sam już nie odpaliłem.
    > Klemy całe, pasek cały... Czy to łupnięcie to mogła być

    Raczej nie - ona sie zuzywaja a nie lamia, a delikatne sa, to cicho
    sie lamia.
    Dlugie te zakupy ? Akumulator powinien na dwie godziny pracy
    starczyc.

    Oczywiscie temperature i inne wskazniki kontrolowales, nie pekl to
    pasek krecacy pompe chlodzenia, nie zatarles silnika ? :-P

    Raczej bym szukal usterki gdzie indziej niz w szczotkach.

    J.

  • 3. Data: 2011-04-05 16:38:15
    Od: "Jan Kowalski" <j...@c...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:inf588$f44$1@inews.gazeta.pl...
    > Ave!
    > Klemy całe, pasek cały... Czy to łupnięcie to mogła być rozpadająca się
    > szczotka?

    Ja miałem u siebie - brak ładowania, ze dwa solidne strzały - rozpadło się
    łożysko na wałku napędzającym alternator.

    --
    Marcin
    Laguna 1,9 dTi, DC

  • 4. Data: 2011-04-05 18:01:03
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-04-05 15:25, Andrzej Ława pisze:
> [...]
    > ładuje, bo drugi raz sam już nie odpaliłem.
    >
    > Klemy całe, pasek cały... Czy to łupnięcie to mogła być rozpadająca się

    pasek? jakaś rolka (łożysko)?

  • 5. Data: 2011-04-05 19:21:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.04.2011 15:33, J.F. pisze:

    > A to slupek byl :-)

    Parę lat temu u jednego z poprzednich właścicieli ;->

    Myślisz, że gdzieś w samochodzie mam jakiś uskok temporalny? ;)

    [ciach]

> [...]
    >
    > Oczywiscie temperature i inne wskazniki kontrolowales, nie pekl to pasek
    > krecacy pompe chlodzenia, nie zatarles silnika ? :-P

    To inny pasek...

    > Raczej bym szukal usterki gdzie indziej niz w szczotkach.

    Usterka sobie... poszła ;)

    Konkretnie: ponieważ miałem już kupiony drugi akumulator (poprzedni miał
    jakieś 4-5 lat) i był w pełni naładowany, poprosiłem mieszkającą
    niedaleko rodzinę o podrzucenie go - z myślą, że przynajmniej da się na
    nim odpalić i pojedzie.

    Wymieniłem, odpaliłem - kontrolka nadal czerwieniała.

    Po mniej-więcej 15 km nagle zgasła... Co więcej teraz, jak zapali się
    przed uruchomieniem silnika, to dużo szybciej gaśnie niż dawniej.

    Muszę wybadać akumulator - może po prostu ze starości jedna cela w nim
    się zwarła albo cuś?