  • 11. Data: 2011-12-07 17:32:46
    Temat: Re: Trochę OT dla pobudzenia grupy- 51 jest nadal produkowana i ulepszana.
    Od: "MiSter" <B...@W...PL>

    > Do mrugania diodą?

    Oj byś się nie zdziwił.
    51 core się bardzo dobrze sprzedaje i będzie się sprzedawać. I są firmy w
    Polsce co to sprzedają i z tego żyją.
    Powiem tyle: w krzemie liczy się każdy mm2, a jak myślisz co zajmuje wiekszą
    powierzchnie procesor 8 bit czy np wspomniany ARM 32 bit? Już nie wspomnę
    licencji.
    A tak przy okazji trudno porównywać 8051 wyprodukowaną przed 20 laty do
    technologii obecnie stosowanej do produkcji ASIC.

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 12. Data: 2011-12-07 17:38:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-12-07 18:32, MiSter pisze:

    > Oj byś się nie zdziwił.

    Wcale się nie zdziwię. Do pracy w automatyce medycznej właśnie tego
    używam, bo nie muszę czytać errat i mam pewność, że pacjent przeżyje
    kontakt z tym procesorkiem. I mam nadzieję, że te procesory będą
    dostępne zawsze (a właściwie, po wydarzeniu będącym podmiotem wątku, mam
    taką pewność).

    --
    pozdrawia Adam
    /ja, ja, ja! - lubię sobie czasami tak porecytować.../

  • 13. Data: 2011-12-08 00:28:16
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    > Nie zrozumiałeś. I koniecznie '51. Tak.

    OK - podaj alternatywy. Zwłaszcza z segmentu poniżej ARMowych kosztów
    licencyjnych.

    > W którym miejscu wyczytałeś, że to sugeruję?

    "Sztuka dla sztuki" sugeruje dokładnie tyle.

    > I nie zwracają też uwagi na architekturę. Nic a nic
    Jeżeli architektura (dajmy na to taki Cortex M3) na firmę kosztować xxx
    setek tysięcy EUR za licencję to zapewniam Cię, że trzy razy zastanowią
    się czy '51 nie wystarczy.

    Pozdr
    Portal