  • 1. Data: 2011-11-27 19:48:25
    Temat: Trochę OT dla pobudzenia grupy- 51 jest nadal produkowana i ulepszana.
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Właśnie przeczytałem artykuł
    http://www.chip.pl/news/sprzet/procesory/2011/11/w-p
    olsce-powstal-najwydajniejszy-na-swiecie-procesor?sh
    ow=2&#comments
    i źródło jego
    http://dcd.pl/ipcore/198/dq80251/

    gdzie się chwalą szybką 51, ciekawsotką jest użycie 4-o potokowego
    pobierania
    rozkazów aby tak ją przyśpieszyć.
    Porównują ją do jakieś standartowej 51 i podają że przyśpieszyli ją ponad
    56 razy.
    Aaa no i jest ona 16/32 bitowa :) bo tak dokłądnie to jest to ulepszona
    16bit wersja 80251.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 2. Data: 2011-12-05 10:13:55
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 27 Nov 2011 20:48:25 +0100,
    janusz_kk1 <j...@o...pl> screamed:
> [...]
    > 56 razy.
    > Aaa no i jest ona 16/32 bitowa :) bo tak dokłądnie to jest to ulepszona

    Wszystko ładnie, pięknie. Pytanie tylko: po co? :P

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 11:13:16 user up 13007 days, 23:08, 1 user, load average: 0.43, 0.38, 0.90 ]

    If you've got them by the balls their hearts and minds will follow.

  • 3. Data: 2011-12-05 17:38:59
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 05.12.2011 11:13, Artur M. Piwko wrote:
> [...]
    olsce-powstal-najwydajniejszy-na-swiecie-procesor?sh
    ow=2&#comments

    > Wszystko ładnie, pięknie. Pytanie tylko: po co? :P

    Ja widzę dwa powody. Po pierwsze można pokazać, że ma się zdolnych
    ludzi, którzy i z gówna bat ukręcą. Po drugie 51 to chyba nadal
    popularny rdzeń gdy trzeba upchnąć jakiś prosty uC do układu scalonego.
    Wystarczy spojrzeć jaki uC NXP wkłada do swoich czytników RFID, albo co
    chińczycy wrzucają do kart dźwiękowych na USB.

  • 4. Data: 2011-12-05 19:13:08
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-11-27 20:48, janusz_kk1 pisze:
> [...]
    > ponad 56 razy.
    > Aaa no i jest ona 16/32 bitowa :) bo tak dokłądnie to jest to ulepszona

    Jakoś skrzętnie pominięto układ C8051F123 w porównaniach.
    Właściwie to czym się chwalą Polacy, zrobieniem układu w krzemie
    czy też jest to softcore a realizacja w FPGA?
    K.

  • 5. Data: 2011-12-05 22:04:23
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    On 12/05/2011 08:13 PM, John Smith wrote:
    > Jakoś skrzętnie pominięto układ C8051F123 w porównaniach.

    Przecież to zestawienie dotyczy tylko ich własnych produktów.
    Konkurencję mają reklamować?
    Jedyny "zewnętrzny" wzorzec tam to klasyczny 8051.

    > Właściwie to czym się chwalą Polacy, zrobieniem układu w krzemie
    > czy też jest to softcore a realizacja w FPGA?

    Sprzedają własność intelektualną, w tym również syntezowaną dla
    realizacji w krzemie - na stronce są dane dla różnych procesów (180, 120
    i 90 nm) więc zdecydowanie nie chodzi tam o realizację w FPGA.

    Pozdr
    Portal

  • 6. Data: 2011-12-06 07:36:11
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 05 Dec 2011 18:38:59 +0100,
    Zbych <z...@o...pl> screamed:

> [...]
    > Wystarczy spojrzeć jaki uC NXP wkłada do swoich czytników RFID, albo co
    > chińczycy wrzucają do kart dźwiękowych na USB.

    I 32-bity są do tego potrzebne? To taka sztuka dla sztuki. Co NXP wrzuca
    do swoich RFID nie wiem, chińczycy pewnie wrzucają to co tańsze. ;)
    IMHO, ożywianie trupa.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 08:34:38 user up 13008 days, 20:29, 1 user, load average: 0.30, 0.28, 0.95 ]

    Sodomy is a pain in the ass.

  • 7. Data: 2011-12-07 07:20:04
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    On 12/06/2011 08:36 AM, Artur M. Piwko wrote:
    > I 32-bity są do tego potrzebne?

    Jak masz SoCa 32-bitowego z 32-bitową szyną AHB czy AXI oraz takowe
    peryferia a potrzebujesz dorzucić kontroler tego-i-owego, to tak -
    potrzebne.

    > To taka sztuka dla sztuki.

    Zapewniam Cię - charytatywnie tego nie robią.

    > Co NXP wrzuca do swoich RFID nie wiem,

    Czas się dowiedzieć - możesz się zdziwić.

    > chińczycy pewnie wrzucają to co tańsze. ;)

    Taa - bo w Europie czy Ameryce scalaki się projektuje bez patrzenia na
    cenę końcową, opłaty licencyjne itp. Tylko ci okropni Chińczycy na cenę
    patrzą.

    > IMHO, ożywianie trupa.

    Z całym szacunkiem kolego, ale zaprojektowałeś Ty chociaż kilka
    cyfrowych scalaków z uwzględnieniem wymagań odnośnie budżetu, poboru
    mocy i powierzchni w krzemie że się tak kategorycznie wypowiadasz
    odnośnie tego czy dane IP ma sens czy nie?

    Od razu zaznaczę - nie, nie mam nic wspólnego z ww. firmą. Ale np. mój
    były pracodawca (nie w Polsce, działka "fabless semiconductor") kupował
    IP od innej polskiej firmy i nie narzekał. Widać nie czytali grup, bo by
    się dowiedzieli jak to kompletnie bez sensu i w ogóle szkoda, że ktoś w
    PL coś próbuje robić, bo przecież wszyscy wiedzą że od czasu Elwro 800
    Junior nic dobrego między Wisłą a Odrą nie mogło powstać. Za
    przeproszeniem, nie s..jmy do własnego gniazda - ja mam ogromny szacunek
    dla takich firm, bo robią kawał dobrej roboty nie mając wsparcia dużych
    koncernów "za miedzą" jak to ma miejsce w przypadku firm wyrastających w
    dużych ośrodkach przemysłowych gdzie "wielka elektronika" jeszcze istnieje.

    Pozdr
    Portal

  • 8. Data: 2011-12-07 08:55:44
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    http://www.chip.pl/news/sprzet/procesory/2011/11/w-p
    olsce-powstal-najwydajniejszy-na-swiecie-procesor?sh
    ow=2&#comments
    i źródło jego
    http://dcd.pl/ipcore/198/dq80251/

    w Polsce takie projekty, jestem mile zaskoczony i to w moim miescie

    pozdrawiam
    tomek

  • 9. Data: 2011-12-07 11:05:11
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 07 Dec 2011 08:20:04 +0100,
    Portal <m...@p...onet.usun.to.pl> screamed:

    > Jak masz SoCa 32-bitowego z 32-bitową szyną AHB czy AXI oraz takowe
    > peryferia a potrzebujesz dorzucić kontroler tego-i-owego, to tak -
    > potrzebne.

    Nie zrozumiałeś. I koniecznie '51. Tak.

    > Zapewniam Cię - charytatywnie tego nie robią.

    W którym miejscu wyczytałeś, że to sugeruję?

    > Taa - bo w Europie czy Ameryce scalaki się projektuje bez patrzenia na
    > cenę końcową, opłaty licencyjne itp. Tylko ci okropni Chińczycy na cenę
    > patrzą.

    I nie zwracają też uwagi na architekturę. Nic a nic.

> [...]
    > mocy i powierzchni w krzemie że się tak kategorycznie wypowiadasz
    > odnośnie tego czy dane IP ma sens czy nie?

    Z całym szacunkiem. Uważasz, że obecnie lepiej jest wybrać klona '51
    niż MSP430 czy ARM-a?

> [...]
    > PL coś próbuje robić, bo przecież wszyscy wiedzą że od czasu Elwro 800
    > Junior nic dobrego między Wisłą a Odrą nie mogło powstać.

    Ja rozumiem, że był przywiązany do starych sprawdzonych od czasów
    starożytnego Rzymu rozwiązań. Jego pieniądze, jego czas, jego sprawa.
    Nie róbmy jednak z tej architektury panaceum na wszystko. Zwłaszcza do
    nowych konstrukcji, gdzie różnice w cenie IP to fistaszki, w
    programowaniu za to ogromne.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 12:00:06 user up 13009 days, 23:55, 1 user, load average: 0.18, 0.18, 0.98 ]

    Every solution breeds new problems.

  • 10. Data: 2011-12-07 15:53:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-12-07 12:05, Artur M. Piwko pisze:
    > Z całym szacunkiem. Uważasz, że obecnie lepiej jest wybrać klona '51
    > niż MSP430 czy ARM-a?

    Do mrugania diodą?

    --
    pozdrawia Adam
    /zrobiłem tak dobre zdjęcie, że nikomu nie pokażę, bo jeszcze kto