  • 1. Data: 2010-03-27 12:07:33
    Temat: Transformator w gramofonie made in china
    Od: Grzegorz <b...@m...pl>

    Witam,
    gramofon PRINZ.
    Siadł transformator w zasilaczu, po stronie pierwotnej nie ma przejścia.
    Silnik zasilany jest 12V i to samo napięcie idzie na wbudowany
    przedwzmacniacz.
    Budowa zasilacza banalna: transformator -> mostek Gretz'a -> kondensator
    elektrolit (50V) -> kondensator ceramiczny i wyjście na elektronikę.

    I teraz pytanie: jakim transformatorem zastąpić obecny? Chodzi mi o
    napięcie na uzwojeniu wtórnym. 13V wystarczy? A no i prąd oczywiście!

    Na uszkodzonym transformatorze jest wybite numeratorem: 411-PXE850EE-068A
    oraz: EI-35 - to chyba oznaczenie rdzenia?

    Odnośnie transformatora Google milczą, za wyjątkiem dwóch forów
    dyskusyjnych w języku niemieckim - poszukują informacji czym zastąpić
    transformator, niestety bezskutecznie.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2010-03-27 13:02:49
    Temat: Re: Transformator w gramofonie made in china
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Budowa zasilacza banalna: transformator -> mostek Gretz'a -> kondensator
    > elektrolit (50V) -> kondensator ceramiczny i wyjście na elektronikę.

    Jak banalny, to podłącz zasilacz zwiększaj napięcie aż zacznie grać
    poprawnie. Dodaj z 10%. Zmierz pobór prądu. Masz dane wyjściowe do
    transformatora.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-03-27 13:26:48
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Grzegorz wrote:
> [...]
    > I teraz pytanie: jakim transformatorem zastąpić obecny? Chodzi mi o
    > napięcie na uzwojeniu wtórnym. 13V wystarczy? A no i prąd oczywiście!

    Po stronie pierwotnej to najczesciej jest termik pod folia i dlatego trafo
    nie ma przejscia - ostroznie rozciac folie zmostkowac termik
    zmierzyc napiecie i dopiero wtedy szukac zamiennika (albo jak ktos lubi
    ryzyko to nie szukac )

  • 4. Data: 2010-03-27 14:10:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 14:02:49 +0100, Desoft wrote:

    >Jak banalny, to podłącz zasilacz zwiększaj napięcie aż zacznie grać
    >poprawnie. Dodaj z 10%. Zmierz pobór prądu. Masz dane wyjściowe do
    >transformatora.

    Owszem.

    Mozna tez zmierzyc wymiary rdzenia, policzyc moc, dodac 30% i szukac
    takiego trafa.

    Jesli dali elektrolity na 50V, to napiecie chyba wieksze niz 12V.

    J.

  • 5. Data: 2010-03-27 15:10:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 27 Mar 2010 13:07:33 +0100, Grzegorz napisał(a):

    > Silnik zasilany jest 12V i to samo napięcie idzie na wbudowany
    > przedwzmacniacz.
    No to masz odpowiedź. Trafo ma dawać koło 12V na elektrolicie pod
    obciążeniem (czyli na oko 12-13V zmiennego) a moc/prąd zapewniasz patrząc
    na przekrój rdzenia. Suwmiarka w rękę, zmierzyć i kupić równy lub nieco
    wiekszy.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2010-03-27 15:14:22
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    Grzegorz pisze:
    > Witam,
    > gramofon PRINZ.

    Z ciekawości zapytam - czy taki gramofon ma wkładkę piezo czy EM? Bo sam
    chciałem sobie kupić, a te tanie nie wzbudzają mojego zachwytu, bo
    podejrzewam, że jest tam piezo.

  • 7. Data: 2010-03-27 18:05:59
    Od: Grzegorz <b...@m...pl>

    On 2010-03-27 16:14, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Z ciekawości zapytam - czy taki gramofon ma wkładkę piezo czy EM? Bo sam
    > chciałem sobie kupić, a te tanie nie wzbudzają mojego zachwytu, bo
    > podejrzewam, że jest tam piezo.

    Nie pomogę, bo nie znaju się na tym kompletnie :(

    Pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 8. Data: 2010-03-27 18:06:58
    Od: Grzegorz <b...@m...pl>

    On 2010-03-27 14:02, Desoft wrote:

    > Jak banalny, to podłącz zasilacz zwiększaj napięcie aż zacznie grać
    > poprawnie. Dodaj z 10%. Zmierz pobór prądu. Masz dane wyjściowe do
    > transformatora.

    Kurde, tak banalne, że aż przypomniałem sobie o autotrafie z kolejki
    elektrycznej, który leży gdzieś w piwnicy ;)

    Pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 9. Data: 2010-03-27 19:50:53
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    Grzegorz pisze:

    > Nie pomogę, bo nie znaju się na tym kompletnie :(

    Chodzi o to, że wkładki piezo są mało podatne (twarde) i przez to szybko
    wykańczają płyty. Kiedyś śmiałem się z określenia "zedrzeć płytę do
    białości", ale teraz jak widzę jak wyglądają rowki zrypane wkładkami
    piezo, to już mi tak do śmiechu nie jest.

  • 10. Data: 2010-03-27 19:55:19
    Od: "ster" <s...@o...pl>

    > Na uszkodzonym transformatorze jest wybite numeratorem: 411-PXE850EE-068A
    > oraz: EI-35 - to chyba oznaczenie rdzenia?

    jak ktoś napisał: zewrzeć termik po stronie pierwotnej, trafo ruszy i możesz
    pomierzyć wszystko...