  • 11. Data: 2017-03-07 19:40:42
    Temat: Re: Towarzysze, pomozecie
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 marca 2017 17:51:45 UTC+1 użytkownik niepełnosprawny intelektualnie
    'POPIS/EU napisał:
    > ale w kontekście mojego pytania niżej, co to jest ten silnik Silniki PM
    > BLDC?

    Silniki bezszczotkowe prądu stałego z magnesami stałymi, czasem niepoprawnie zwane
    też silnikami 3F, choć istotnie nie są zasilane "zwykłym" DC, tylko ze sterownika,
    który sekwencyjnie zasila 3 (zazwyczaj) uzwojenia.

  • 12. Data: 2017-03-07 19:59:28
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    bardzo Ci dziękuję, polecisz jakąś książkę o silnikach?
    trochę oszukałem, pytanie było tendencyjne, zmierzam do tego, jakie
    silniki stosowane są w nowoczesnych tramwajach i pociągach oraz jak są
    sterowane?

    jak sobie stoję na peronie i tak słucham to odgłosy są ciekawe, najpierw
    częstotliwość "brzęczenia" wyraźnie rośnie - tramwaj przyśpiesza i to
    może jest logiczne, ale później częstotliwość się stabilizuje ale
    tramwaj dalej przyśpiesza, później częstotliwość dalej rośnie...

    Ktoś wyjaśni?

  • 13. Data: 2017-03-07 20:11:05
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ogolnie to bylbym sklonny pomysl pochwalic.
    > Ale diabel tkwi w szczegolach :-)

    I to jest klucz do wszystkiego, co robi obecna banda oszołomów zwana rządem.

    - Czy byłoby słuszne prowadzenie prac badawczych i podjęcie produkcji
    supernowoczesnych komputerów kwantowych ?
    - oczywiście !!
    - ...w Papui Nowej Gwinei ?
    - eeee...

    No i to tyle w temacie. Rząd nie potrafi pracować prostej ustawy
    dotyczącej wycinania drzew (znaczy potrafi - tylko dla określonych osób
    korzystnie...), nie może opanować sraczki ustawodawczej i wprowadzania
    setek i tysięcy kretyńskich przepisów, nie potrafi zapewnić
    przedsiębiorcom JEDNEGO KURWA ROKU bez zmiany przepisów, działających
    czasem wstecz, a chce promować przemysł kosmiczny i inne tego typu
    wynalazki ?

    Wybacz stary, ale to jest śmieszne. To taki żenujący śmiech, ze
    świadomości, ze inni się też mogą z nas tylko śmiać.

  • 14. Data: 2017-03-07 20:34:10
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Jezdzi tego mnostwo zwlaszcza stuttgart ale najtaniej wychodzi jak
    narazie toyota prius.

  • 15. Data: 2017-03-07 20:46:49
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-03-07 13:59, V.L.Pinkley wrote:

    > Czasem nie powinieneś bardziej interesować się tym co masz u siebie na miejscu?
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19985338,niemcy-
    wprowadzaja-wielkie-dotacje-dla-aut-na-prad.html

    Dotacje jak to z nimi bywa biorą się znikąd ;-)

    Ktoś, gdzieś zapłaci za fanaberie!

    Włodek

  • 16. Data: 2017-03-07 21:15:26
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik n...@g...com napisał:

    > Dotacje jak to z nimi bywa biorą się znikąd ;-)
    >
    > Ktoś, gdzieś zapłaci za fanaberie!
    >
    > Włodek

    30.000pln za akumulator i tu jest bolączka,

    Dotacje? Są cały czas, w usa, u niemca i w PL dla niemca.
    Jak przychodzi nowa firma do PL czy Czechów zawsze zadaje pytanie
    rządowi, sypniecie 250.000pln za jedno miejsce pracy czy nie? Jak nie
    to pójdziemy tam gdzie sypną. Ostatnio też przyszli ale zostali
    posłani na drzewo, chcieli za dużo dopłat. Takie życie panie.

    Nie pytaj mnie czy dotacje na budowę fabryki/użytkowanie samochodu
    są dobre, nie wiem. Jakieś tam autobusy elektryczne pojawiają się w PL.

  • 17. Data: 2017-03-07 22:04:28
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > Nie pytaj mnie czy dotacje na budowę fabryki/użytkowanie samochodu
    > są dobre, nie wiem. Jakieś tam autobusy elektryczne pojawiają się w PL.

    Cos sie tam pojawia ale w stosunku do niemiec to jestesmy lata swietlne
    w tyle.

  • 18. Data: 2017-03-07 22:59:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jest okazja, czy
    > -badawcze dla rzadu ? nigdy, po co potem jakies klopoty z prokuratorem,
    > -po co startowac - przeciez juz dawno wiadomo kto ma wygrac.
    > -po co - elektronika i tak bedzie chinska ...

    4. Jak ktoś zapewni stałe źródło akumulatorów Li-po w cenie
    akceptowalnej, to cała reszta jest do ogarnięcia w garażu bez żadnych
    grantów, konkursów, dofinansowania, programów i medali. Czysty biznes.
    Jedyne, z czym jest problem (poza aku rzecz jasna) to homologacja i tu
    rzeczywiście pomoc rządowa by się przydała i niekoniecznie materialna.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2017-03-08 01:40:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Aha, i jeszcze :

    W tym przepięknym kraju, w roku 2017 nie jest znana technologia
    budowania asfaltowych powierzchni w mieście tak, aby po KAŻDEJ KURWA
    zimie, nie było lejów i wyrw.

    Spośród moich samochodów, tylko jeden - NAVARA na kołach terenowych -
    nadaje się do przejechania po ulicach KURWA MILIONOWEGO MIASTA.

    A rząd debili planuje elektryczne samochody. Może lepiej latające ?? Nie
    trzeba będzie tych jebanych dróg naprawiać ?

    No sorry , ale naprawdę w tym domu wariatów nie da się już na spokojnie
    komentować...

  • 20. Data: 2017-03-08 07:19:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Mar 2017 01:40:06 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Spośród moich samochodów, tylko jeden - NAVARA na kołach terenowych
    -
    > nadaje się do przejechania po ulicach KURWA MILIONOWEGO MIASTA.

    To nie problem z technologią tylko z,wykonawcą i prawidlowym
    nadzorem.

    --
    Marek