    From: " " <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: parę uwag, jak to jest
    Date: Tue, 9 Aug 2011 12:01:59 +0000 (UTC)

    Jest to najpewniej jedna z tych sytuacji, w której polskie Prawo o Ruchu
    Drogowym nie dostarcza jednoznacznych rozstrzygnięć. Mimo licznych
    nowelizacji, zrąb tej ustawy wywodzi się z czasów, gdy motocykle jeździły
    wolniej niż obecne motorowery, a mój Ojciec, idąc do technikum, kopał sobie z
    kumplami piłkę na jednej z najbardziej obecnie ruchliwych przelotowych ulic
    Krakowa.

    Można chyba jednak posłużyć się narzędziem poznawczym pt. Zdrowy Rozsądek. Ja
    osobiście nie pcham się między puszki, które jednak ciągle jadą. Eppur si
    muove, to jedź z nimi, rodzącej żony nie wieziesz, a i sprzęgłu krzywda się
    nie dzieje. Pcham się między stojącymi wolno, na jedynce, rzadko dwójce (inna
    rzecz, że BMW F800GS ma długą jedynkę, do jazdy). Chłopaki w Polsce śmigają
    często jakby nieco za szybko.

    Nie widziałem jeszcze, żeby ktoś stojący w korku otworzył te mityczne drzwi
    przed motocyklistą. Zdarzyło mi się dwukrotnie natomiast, że auto (w obu
    przypadkach kierowane przez kobietę), nagle, nie sygnalizując, zawróciło.
    Dlatego chyba, omijając korek na dwukierunkowej drodze techniką jazdy pod
    prąd, lepiej wbrew pozorom jechać dalej od linii środkowej, środkiem pasa.

    W Niemczech przeciskać się nie wolno, choć (jak mnie zapewniali miejscowi,
    jakeśmy sobie na przodzie takiego korka gwarzyli patrząc na porozbijane
    samochody), jest to przez policję tolerowane, pod warunkiem, że nie wtrynisz
    się na pas awaryjny. W Anglii 'filtering' jest legalny, było niedawno
    precedensowe rozstrzygnięcie sądu. Ale tu u nas precedensy tworzą prawo.

    pozdrawiam i życzę mało korków

    turpin