  • 11. Data: 2011-06-13 09:46:35
    Temat: Re: Tłoczki tylnych hamulców
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i
    > pozostac na granicy owego bicia.

    Otarcia były tylko słyszalne, nie hamowały w żadnym stopniu koła. Zacisk
    pewnie odchodził prawidłowo na tyle ile mógł odejść.

    > rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma
    > (uwazaj zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe
    > uszczelnienia sa cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj.

    Z zaciskami jest wsio ok, gumki całe, pracują lekko, luźno, prowadnice
    przesmarowałem przy składaniu smarem miedzianym, "cycuś glancuś" ;-)

    > sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej
    > sily. skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek.
    > jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma.

    Tłoczka, nie da się normalnie wcisnąć i schować. O ile w przednich hamulcach
    jest prosta sprawa, wystarczy tłoczek lekko naciskać i ładnie się chowa, tak
    z tyłu tłoczki należy wkręcać i jednocześnie wciskać. Dorobiłem sobie nawet
    do nich klucz z rury. Z tym, że tłoczek wkręcałem do momentu aż zacisk lekko
    naszedł na klocki hamulcowe, nie wkręcałem tłoczka na max - do końca. Stąd
    było moje pytanie czy czegoś nie schrzaniłem, bo koła nagrzewały się nie
    równo. Potem patrzyłem jeszcze do serwisówki Forda, gdzie było napisali -
    tłoczki należy cofnąć do końca. ;-)
    W każdym razie, przejechałem kolejne 100km na nowym komplecie i widzę, że
    wszystko wróciło do normy. Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze,
    zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko.

  • 12. Data: 2011-06-13 15:12:15
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-06-13 09:46, Maciek pisze:
    > Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze, zobaczymy co będzie dalej ;-).
    Dzięki za wszystko.

    Miałem niedawno podobne problemy przy wymianie klocków i pomogło
    przesmarowanie tych blaszek, które się zakłada klocki i wsuwa w zacisk.
    Posmarowałem miedzianym a potem dodatkowo zeszlifowałem trochę krawędzie
    klocków (nie masę ścierną tylko podstawę), żeby gładko wlazły w zacisk i
    to pomogło, a grzało się tak, że jak się zorientowałem, to już smród
    gumy było czuć... ale cóż ;) pierwsza wymiana w końcu ;)