eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTłoczki tylnych hamulcówRe: Tłoczki tylnych hamulców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Maciek" <k...@X...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tłoczki tylnych hamulców
    Date: Mon, 13 Jun 2011 09:46:35 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <it4f8m$on2$1@inews.gazeta.pl>
    References: <it0o9p$q1t$1@inews.gazeta.pl> <it11ls$e6a$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: bwf243.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1307951190 25314 83.29.229.243 (13 Jun 2011 07:46:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Jun 2011 07:46:30 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <it11ls$e6a$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18417
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-User: konto_forum
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2375142
    [ ukryj nagłówki ]

    > jak zacisk pracuje prawidlowo to lekkie bicia powinny odsunac klocek i
    > pozostac na granicy owego bicia.

    Otarcia były tylko słyszalne, nie hamowały w żadnym stopniu koła. Zacisk
    pewnie odchodził prawidłowo na tyle ile mógł odejść.

    > rozkrec zacisk i sprawdz czy lada bardzo luzno na prowadnicy jarzma
    > (uwazaj zebys nie zerwal gumowych uszczelnien). Sorawdz czy gumowe
    > uszczelnienia sa cale. w razie czego wyumien i dobrze oczysc/nasmaruj.

    Z zaciskami jest wsio ok, gumki całe, pracują lekko, luźno, prowadnice
    przesmarowałem przy składaniu smarem miedzianym, "cycuś glancuś" ;-)

    >
    > sprawdz czy tloczek luzno chodzi. powinien chowac sie bez uzycia duzej
    > sily. skoro drze znaczy to ze sie latwo nie chowa i naciska na klocek.
    > jesli drze jedna strone tylko to prowadnica jarzma.

    Tłoczka, nie da się normalnie wcisnąć i schować. O ile w przednich hamulcach
    jest prosta sprawa, wystarczy tłoczek lekko naciskać i ładnie się chowa, tak
    z tyłu tłoczki należy wkręcać i jednocześnie wciskać. Dorobiłem sobie nawet
    do nich klucz z rury. Z tym, że tłoczek wkręcałem do momentu aż zacisk lekko
    naszedł na klocki hamulcowe, nie wkręcałem tłoczka na max - do końca. Stąd
    było moje pytanie czy czegoś nie schrzaniłem, bo koła nagrzewały się nie
    równo. Potem patrzyłem jeszcze do serwisówki Forda, gdzie było napisali -
    tłoczki należy cofnąć do końca. ;-)
    W każdym razie, przejechałem kolejne 100km na nowym komplecie i widzę, że
    wszystko wróciło do normy. Koła nagrzewają się równomiernie, nic nie trze,
    zobaczymy co będzie dalej ;-). Dzięki za wszystko.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: