  • Data: 2011-06-11 23:56:12
    Temat: Tłoczki tylnych hamulców
    Od: Maciek <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ostanio w wątku:
    http://www.tinyurl.pl?kBMqcY7L
    pytałem o przyczynę nierównomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy.
    Tak wyglądała tarcza:
    http://img51.imageshack.us/img51/7455/110611083612.j
    pg
    http://img805.imageshack.us/img805/9864/110611114054
    .jpg
    http://img809.imageshack.us/img809/8938/110611114045
    .jpg

    Dzisiaj miałem trochę czasu, wziąłem się za wymianę. Okazało się, że
    jedna tarcza, ta z nierównomiernym dociskiem ma minimalne bicie więc
    stwierdziłem, że nie ma co dziadować, wymieniłem tarcze + klocki.
    Zrobiłem dzisiaj na nowym komplecie ~100km. Po przejechaniu w jednym
    ciągu 50km z czego ostatnie 20km to miasto w stylu stop&go, jedno koło
    jest minimalnie cieplejsze. Oba po podniesieniu samochodu kręcą się bez
    oporu.
    Czy ten efekt aby minął wymaga dotarcia/ułożenia nowych części?

    Do głowy przychodzi mi jedna sprawa. Nie wkręcałem tłoczków do końca ( z
    tyłu nie są wciskane), tylko do momentu aż jarzmo luźno najdzie na
    klocki i tarcze. Czy to może mieć coś wspólnego z efektem, że teraz np.
    jedno koło hamuje mocniej i przez to jest cieplejsze?

    Pozdrawiam
    Maciek