  • 1. Data: 2009-06-18 06:34:32
    Temat: Jasne czy ciemne?
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Szukając przejściówki m42 -> Pentax znalazłem takie oferty:

    http://www.allegro.pl/item659361445_adapter_pentax_m
    42_ostrzy_na_nieskonczonosc.html
    "Jako jedyni na allegro sprzedajemy solidne adaptery wykonane z mosiądzu!
    Czernione adaptery w czasie stosowania wycierają się i opiłki farby
    trafiają do wnetrza aparatu, dla tego sprzedajemy tylko nie malowane
    adaptery."

    http://www.allegro.pl/item660309522_adapter_pentax_n
    a_m42_nieskonczonosc_jakosc.html
    "przestrzegamy przed zakupem adapterów mosiężnych, bądź chromowanych.
    Nie są one nic trwalsze, natomiast powodują powstawanie odblasków i
    refleksów podczas fotografowania. Sprzedawaliśmy takie adaptery, ale
    zrezygnowaliśmy z nich wprowadzając dużo lepsze adaptery duraluminiowe.
    Trwalsze, lżejsze i bardziej estetyczne."

    http://www.allegro.pl/item663417697_adapter_bagnetow
    y_pentax_k_m42_nieskonczonosc.html
    "Adapter jest czerniony chemicznie w celu wyeliminowania wszelkich odbić
    światła."

    No więc który wybrać?

    Dodatkowe pytania:

    http://www.allegro.pl/item660995045_adapter_bagnetow
    y_redukcja_pentax_na_m42_warszawa.html

    Jak rozumiem, przejściówka z kołnierzem, jak na przykład z powyższej
    aukcji, nie ma szans ostrzyć na nieskończoność?

    I jeszcz - jak w tych przejściówkach zachowują się obiektywy z
    popychaczem przysłony?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 2. Data: 2009-06-18 08:27:35
    Temat: Re: Jasne czy ciemne?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński wrote:

    > No więc który wybrać?

    Bez znaczenia, srebrne ładniej wyglądają. Tylko nie kup malowanego (ja mam do
    4/3 oksydowany i nie się nie łuszczy).
    Pamiętaj że bagnet jest srebrny, te odbicia na przejściówce to urban legend.

  • 3. Data: 2009-06-18 09:19:09
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 18 czerwiec (czwartek), gdy o godz. 8:34 *Jan Rudziński* napisał(a):

    Ja polecam ten trzeci link. Miałem taką przejściówkę i jest bardzo wygodna.
    Najpierw nakręcasz ją mocno na obiektyw a później całość mocujesz do body.
    Kolor chyba nie ma znaczenia aby nie była jakaś malowana. Ja miałem żółtą
    niby z mosiądzu. Jeśli chodzi o popychacz to nie wiem czy zawsze tak jest,
    ale najczęściej blokuje się go na stałe odkręcając tył obiektywu.

    --
    Krasnal...

  • 4. Data: 2009-06-18 10:36:28
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Jan Rudziński napisał tak:

    > Cześć wszystkim
    >
    > Szukając przejściówki m42 -> Pentax znalazłem takie oferty:

    zastanow sie jak przejsciowka moze powodowac jakiekolwiek odblaski?
    bzdura, uzywam srebrnej od paru lat i nie ma problemow.

    dylemat jest inny - czy przejsciowka z blokada czy bez

    blokada powoduje ze przejsciowka raz wkrecona siedzi pewnie w korpusie, ale
    do jej wyciagniecia potrzebujesz kluczyka - jest z tym chwila zabawy

    bez blokady trzyma sie 'na tarcie' - troche mniej pewnie, ale za to
    wygodniej przy zakladaniu i zdejmowaniu - jak nakrecisz mocno obiektyw to
    mozna zestaw przejsciowka+obiektyw uzywac tak jak obiektywu na bagnet

    > Jak rozumiem, przejściówka z kołnierzem, jak na przykład z powyższej
    > aukcji, nie ma szans ostrzyć na nieskończoność?

    tak, nie zawracaj sobie glowy

    > I jeszcz - jak w tych przejściówkach zachowują się obiektywy z
    > popychaczem przysłony?

    nie zachowuja sie. trzeba przyslone zablokowac na stale, tak jak tu:
    http://mkropa.republika.pl/m42_2.htm

    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa

  • 5. Data: 2009-06-18 12:07:45
    Od: "tramp" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niby z mosiądzu. Jeśli chodzi o popychacz to nie wiem czy zawsze tak jest,
    > ale najczęściej blokuje się go na stałe odkręcając tył obiektywu.

    a ja pierwszy, posiadam takowy i jest ok.

    Grzegorz