  • 1. Data: 2009-06-17 19:50:58
    Temat: Zarzadzanie kolorem
    Od: Grzegorz Hryn <i...@g...usun.to.pl>

    Chciałbym prosić kolegów bardziej doświadczonych w kwestii zarządzania
    kolorem o wyjaśnienie, zaprzeczenie lub potwierdzenie moich wątpliwości.

    Warunki początkowe:
    Vista, monitor Eizo S2231, profil wygenerowany za pomocą Eye-One i
    przypisany jako domyślny w Color Management w Panelu Sterowania.
    Pliki jpeg generowane z lightrooma z RAWów do przestrzeni sRGB.
    Oglądane w aplikacjach świadomych CM (np. vistowy Windows Photo Gallery)
    wyglądają jak w lightroomie, natomiast w czymś innym np. IrfanView czy
    IE, Firefox są mocniej nasycone, lekko ciemniejsze.

    Rozumiem, że tak powinno być?

    Pytanie: co teoretycznie będą widzieli właściciele urządzeń zbliżonych
    do sRGB albo nieskalibrowanych? Bardziej to co ja w LR, czy też bardziej
    to co ja w IrfanView?

    PS. Aż z ciekawości zainstalowałem PS4 i RAW wygląda tak samo jak w LR,
    natomiast przy Save for Web dla opcji podglądu "Windows (no Color
    Management)" i "Use Document Profile" jest jak w LR i CS4, natomiast
    "Monitor Color" wygląda jak skonwertowany plik do sRGB w Irfan View.

    Pozdrawiam

    Grzesiek

  • 2. Data: 2009-06-17 20:02:07
    Temat: Re: Zarzadzanie kolorem
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    S2231 to monitor szerokogamutowy, więc na normalnych monitorach
    zdjęcie będzie wyglądało tak, jak w Photoshopie, LR i innych
    aplikacjach wyposażonych w moduł zarządzania barwą.

    W FireFoxie można aktywować moduł zarządzania barwą za pomocą komendy:
    about:config
    w tagu gfx.colormanagement.enabled przełączyć na value=true

  • 3. Data: 2009-06-17 20:28:39
    Od: Grzegorz Hryn <i...@g...usun.to.pl>

    Czornyj wrote:
> [...]
    > about:config
    > w tagu gfx.colormanagement.enabled przełączyć na value=true

    Dzięki za szybką odpowiedź:)
    I pytanie dodatkowe jeśli można: czy prawdą jest, że widziałbym to samo
    w LR i aplikacjach nie wyposażonych w moduł zarządzania barwą tylko
    wtedy, jeśli monitor byłby kalibrowalny i skalibrowany sprzętowo?

    Pozdrawiam

    Grzesiek

  • 4. Data: 2009-06-17 20:40:38
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Grzegorz Hryn pisze:
    > I pytanie dodatkowe jeśli można: czy prawdą jest, że widziałbym to samo
    > w LR i aplikacjach nie wyposażonych w moduł zarządzania barwą tylko
    > wtedy, jeśli monitor byłby kalibrowalny i skalibrowany sprzętowo?

    Nie. Monitory kalibrowane sprzętowo są jednak różne i te różnice
    uwzględnia cmm na bazie jego charakteryzacji w profilu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 5. Data: 2009-06-17 20:49:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-17 22:28:39 +0200, Grzegorz Hryn <i...@g...usun.to.pl> said:

    > I pytanie dodatkowe jeśli można: czy prawdą jest, że widziałbym to samo
    > w LR i aplikacjach nie wyposażonych w moduł zarządzania barwą tylko
    > wtedy, jeśli monitor byłby kalibrowalny i skalibrowany sprzętowo?

    Nie. W aplikacjach nie kumających profili i nie mających własnej
    przestrzeni roboczej zawsze będziesz widział foty w przestrzeni
    monitora.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-06-17 20:49:56
    Od: Grzegorz Hryn <i...@g...usun.to.pl>

    Tom01 wrote:

    > Nie. Monitory kalibrowane sprzętowo są jednak różne i te różnice
    > uwzględnia cmm na bazie jego charakteryzacji w profilu.

    A czy dobrze podejrzewam, że jednak byłaby to znacząco mniejsza różnica
    od tej, którą widzę teraz?

    Pozdrawiam

    Grzesiek

  • 7. Data: 2009-06-17 20:59:31
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Grzegorz Hryn pisze:
    > A czy dobrze podejrzewam, że jednak byłaby to znacząco mniejsza różnica
    > od tej, którą widzę teraz?

    Też nie. Różnica może być mniejsza lub większa, zależna od gamutu monitora.