  • 21. Data: 2014-12-25 13:22:52
    Temat: Re: Test na PJ wg TVP
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Ale takie formułowanie pytań to nie jest nic normalnego.
    > Test na PJ to nie jest test na inteligencje.

    Dlaczego nie?
    Jak ktoś nie posiada minimum inteligencji, nie powinien mieć prawa
    jazdy. Jazda samochodem oprócz znajomości przepisów nadal wymaga myślenia.

  • 22. Data: 2014-12-25 13:38:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-25 o 13:22, Poldek pisze:

    > Dlaczego nie?
    > Jak ktoś nie posiada minimum inteligencji, nie powinien mieć prawa
    > jazdy. Jazda samochodem oprócz znajomości przepisów nadal wymaga myślenia.

    Póki co jednym z oficjalnych wymagań na PJ to umiejętność czytania
    (pamiętam jak swego czasu musiałem oświadczać w druku na egzaminie, że
    umiem czytać), a nie określona inteligencja.

    A "minimum inteligencji" to co to znaczy? 1IQ? Jak już wymyślasz reguły
    dotyczące inteligencji, to rób to inteligentnie.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2014-12-25 13:59:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...pl ...

    > Dlaczego nie?

    Bo to nie jest test na inteligencje.

    > Jak ktoś nie posiada minimum inteligencji, nie powinien mieć prawa
    > jazdy.

    Skoro tak uwazasz, to postuluj aby pj mogły miec osoby o IQ powyzej...

    > Jazda samochodem oprócz znajomości przepisów nadal wymaga
    > myślenia.

    Demagogia.

  • 24. Data: 2014-12-25 14:19:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-25 13:22, Poldek wrote:

    > Dlaczego nie?
    > Jak ktoś nie posiada minimum inteligencji, nie powinien mieć prawa
    > jazdy. Jazda samochodem oprócz znajomości przepisów nadal wymaga myślenia.

    Choćby dlatego, że potem jest tak, że część pytań jest "na
    inteligencje", a z części odpowiedzi wynika "trzeba było wczytać się w
    pytanie", a z drugiej "nie kombinuj tyle, tylko odpowiadaj co układający
    pytanie miał na myśli".

    Z przykładów na nowe prawko:

    Mamy filmik z zamknietymi zaporami, przejeżdza pociąg, zapory otwierając
    się, stop klatka jak są poniesione do jakiś 60 stopni, czerwone HGW czy
    miga, czy już zgasło, bo stopklatka migania nie pokazuje. 20 czy
    trzydziści sekund na odpowiedź:

    W tej sytuacji:

    a) Możesz jechać,
    b) nie wolno ci jechać,
    c) Massaj (nieistotne w stylu "możesz użyć sygnału dzwiękowego")

    No i teraz:

    A) możesz jechać - ale czy możesz (wszak rogatki jeszcze nie
    podniesione), a może możesz, ale tylko dwa metry do rogatek, ale jak
    ruszysz, to zanim dojedziesz pewnie się podniosą do końca.

    B) Nie możesz jechać - niby nie, bo się nie podniosły (do końca), ale
    kto mi zabroni podjechać pół metra, poza tym patrz punkt A.

    Prawidłowa odpowiedź - możesz jechać - przynajmniej tak wynikało z
    wyniku egzaminu, bo innych pytań byłem w miarę pewny, a ledwo zdałem
    (odpowiedziałem, że nie można)

    Albo jaki jest minimalny wiek w którym możesz uzyskać prawko kat A:

    18, 21, 24.

    Prawidłowa odpowiedź 24, choć można przecież wcześniej robić A2 i wtedy
    wychodzi 21.

    W starym teście był znak obustronnego zwężenia drogi i pytanie o to czy
    znak ostrzega przed:

    A) Lewostronnym zwężeniem drogi,
    B) Prawostronnym zwężeniem drogi,
    C) Obustronnym zwężeniem drogi.

    Wtedy był test wielokrotnego wyboru, prawidłowa odpowiedź C)... A jak
    obustronne, to prawo i lewo również.

    Pytania i odpowiedzi powinny być jasne i jednoznaczne, a nie
    kombinowane, a odpowiedzi uzależnione od wyobraźni, IQ i znajomości
    zasad logiki układających pytania.

    W tej sytuacji - stopklatka powinna być przy otwartych zaporach a
    pytanie brzmieć, czy możesz przejechać przez przejazd itd. Pozostałe dwa
    pytania wogóle nie powinny paść w takiej formie, bo praktycznie nie da
    się ich jednoznacznie zadać.

    Shrek.

  • 25. Data: 2014-12-25 15:28:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-12-25 o 14:19, Shrek pisze:
> [...]
    > się, stop klatka jak są poniesione do jakiś 60 stopni, czerwone HGW czy
    > miga, czy już zgasło, bo stopklatka migania nie pokazuje. 20 czy

    ciach

    Nie chce mi się dalej czytać. Wychodzi na to że dzisiaj po 20 latach
    prawa jazdy bym nie zdał. Ilość haczyków i niejednoznaczności mnie powala.
    Zresztą. Dzieci w szkole też to mają. Banalne pytanie z matematyki
    zadane mi (umysłowi ścisłemu) przez syna powoduje zacięcie. Raz trzeba
    pomyśleć. Raz literalnie przeczytać pytanie. Raz dostosować się do
    pokrętnej logiki nauczycielki.
    Cóż mamy "nowoczesność", drobne druczki i "ghyty naetinowe" dookoła :-)