-
71. Data: 2015-10-02 19:18:43
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:mujh9n$nv4$1@dont-email.me...
> "quent" <x...@x...com> wrote in message news:mujf8m$eov$1@dont-email.me...
>> On 2015-10-01 16:14, AL wrote:
>>> otwieranie drzwi do bani
>>
>> Wręcz dyskwalifikujące
>
> Czemu? Co Ci przeszkadza konkretnie?
Nie można nimi trzasnąć. :)
A tak na poważnie, to zacinający deszcz zdąży napadać do środka zanim
wysiądziesz. Śnieg z dachu będzie wpadał do środka przy otwieraniu.
Jeśli są one otwierane automatycznie, to czy mają czujniki odległości od
sąsiedniego auta?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
72. Data: 2015-10-02 22:15:23
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 2 Oct 2015 18:46:27 +0200, Shrek napisał(a):
> On 2015-10-02 16:38, J.F. wrote:
>> Az tak calkiem przyzerowe nie.
>> Nowe budynki maja coraz wiecej elektryki i stosowne do tego przylacze.
>
> Stosowne. O EV nikt na poważnie nie myśli na razie, więc jest to 230V
> 16A ze współczynnikiem jednoczesności 0.1.
Na budowlancach sie nie znam, ale gazu nie ma - to trzeba sie liczyc z
tym, ze mieszkancy kuchnie elektryczne wlacza, i to mniej wiecej o
podobnej porze. Lipiec przyjdzie - klimatyzatory pojda w ruch itp..
> Manual od Tesli mówi coś wogóle o ładowaniu
> ze zwykłeg gniazda?
Promuja w USA - tam 3 fazy to rzadkosc.
J.
-
73. Data: 2015-10-02 22:16:46
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 02.10.2015 o 16:50, AL pisze:
> On 2015-10-01 23:25, Pszemol wrote:
>> "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message
>> news:muk45t$85u$2@dont-email.me...
>>> On 2015-10-01 21:33, Pszemol wrote:
>>>> "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message
>>>> news:mujukj$g0a$1@dont-email.me...
>>>>> On 2015-10-01 16:58, Pszemol wrote:
>>>>>> "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message
>>>>>> news:mujf11$da0$1@dont-email.me...
>>>>>>> dlaczego to się nazywa SUV?
>>>>>>> To nie ma nic wspólnego z ideą SUV'a (Sport Universal Vehicle)
>>>>>>> - może prócz pierwszego słówka 'Sport' i ostatniego 'Vehicle'
>>>>>>> Bo uniwersalny to on w niczym nie jest.
>>>>>>>
>>>>>>> Jak dla mnie: dziwadło.
>>>>>>
>>>>>> Sport Utility Vehicle.
>>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Sport_utility_vehicle
>>>>>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_sportowo
-u%C5%BCytkowy
>>>>>>
>>>>> ok, mea culpa, ale sens zachowany
>>>>>
>>>>>> Dla mnie SUV musi mieć dużą przestrzeń ładunkową (po złożeniu
>>>>>> lub wyjęciu tylnych rzędów siedzeń) oraz wysokie zawieszenie do
>>>>>> jazdy w terenie - dodatkowy relingi na dachu i hak do holowania.
>>>>>> Nie przyglądałem się które z tych rzeczy ma Tesla X - Ty sprawdzałeś?
>>>>>
>>>>> relingi na dachu - też w pierwszej chwili o tym pomyślałem.
>>>>> zawieszenie i hak rónież się przydaje
>>>>> do jazdy w lekkim terenie - bo do ciężkiego są 'zmoty'.
>>>>>
>>>>> Dlatego mam SUVa i go wykorzystuję jak SUV'a a nie bulwarówkę ;)
>>>>
>>>> Co to za autko masz w roli tego SUVa?
>>>>
>>>
>>> Francuski SUV produkowany w Japonii
>>> a prawie kopia japońskiego SUVa produkowanego w Europie.
>>
>> Dalej nic nie wiem... czemu takie tajemnice robisz?
> >
> oryginał ma 3diamenty na atrapie, a do US eksportowane są wyłącznie z
> silnikami 3.0V6 (niedostępne na europejskim rynku).
Obecnie chyba to nawet lepsza wersja niż oryginał, bo Outlander mocno
zbrzydł w ostatniej wersji.
-
74. Data: 2015-10-02 22:53:44
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-10-02 22:15, J.F. wrote:
>> Stosowne. O EV nikt na poważnie nie myśli na razie, więc jest to 230V
>> 16A ze współczynnikiem jednoczesności 0.1.
>
> Na budowlancach sie nie znam, ale gazu nie ma - to trzeba sie liczyc z
> tym, ze mieszkancy kuchnie elektryczne wlacza, i to mniej wiecej o
> podobnej porze. Lipiec przyjdzie - klimatyzatory pojda w ruch itp..
No i na to jest przewidziane zasilanie. A nie na dodatkowy stały pobór
energii.
Dla wyjaśnienia - przeciętne mieszkanie z kuchnią to 12,5kW. Ale 10
mieszkań to nie 120kW. Szczegóły są w normie , ale ogólnie 5im więcej
mieszkań tym przez mniejszy współczynnik mnożysz te 12kW. W przeciętnym
bloku to będzie coś koło 0,07. Więc jak masz 100 mieszkań to na to
przypada jakieś 200kW. Po 2 kW na mieszkanie na raz.
>> Manual od Tesli mówi coś wogóle o ładowaniu
>> ze zwykłeg gniazda?
>
> Promuja w USA - tam 3 fazy to rzadkosc.
Ile trzeba ładować z takiego 16A. Bo mi wychodzi, że w sumie w dobę
powinno się dać zatankować do pełna;) Więc może i by się dało, tylko
dalej tej mocy w gniazdach _od_ręki_ nie ma. Choć dałoby się zrobić
automatykę, zeby ładować tylko tą mocą, co jest akurat dostępna.
Shrek.
-
75. Data: 2015-10-03 00:05:43
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Marek <f...@f...com>
On Fri, 2 Oct 2015 10:12:36 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet
przerwy na
> obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
> autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też
dobrze
> zrobi.
Masz na myśli taką wymianę baterii:
https://youtu.be/6BbtVORf_WM?t=1g36m58s
? :-)
--
Marek
-
76. Data: 2015-10-03 00:16:19
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
news:mum0pf$p1j$1@usenet.news.interia.pl...
> W dniu 2015-10-02 o 13:26, Pszemol pisze:
>> "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
>> news:mul1jo$1cj$1@node1.news.atman.pl...
>>> On 2015-10-01 23:19, Pszemol wrote:
>>>
>>>>>> A takich z trójfazówką?
>>>>>
>>>>> Też nie ma. A po co miały by być?
>>>>
>>>> Chodzi o to, że tam masz więcej mocy dostępne.
>>>
>>> A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu?
>>
>> Przewidziane do ładowania EV.
>
> Hi, to ja mógłbym szybciej naładować Teslę ;)
>
> Mam w garażu 3x64A. A i to, jak pracowały dwie spawarki,
> betoniarka i parę maszyn to potrafiło wywalić.
Jak widać garaż garażowi nierówny.
-
77. Data: 2015-10-03 00:22:26
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:mum5fl$oag$1@dont-email.me...
>>>>> Dlatego mam SUVa i go wykorzystuję jak SUV'a a nie bulwarówkę ;)
>>>>
>>>> Co to za autko masz w roli tego SUVa?
>>>
>>> Francuski SUV produkowany w Japonii
>>> a prawie kopia japońskiego SUVa produkowanego w Europie.
>>
>> Dalej nic nie wiem... czemu takie tajemnice robisz?
>
> oryginał ma 3diamenty na atrapie, a do US eksportowane są wyłącznie
> z silnikami 3.0V6 (niedostępne na europejskim rynku).
>
> Abyś spróbował zgadnąć - może poszerzysz swój światopgląd ;)
nie interesuje mnie to już - zapomnij pytanie.
-
78. Data: 2015-10-03 10:37:45
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 03 Oct 2015 00:05:43 +0200, Marek
>> Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet przerwy na
>> obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
>> autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też
>> dobrze zrobi.
> Masz na myśli taką wymianę baterii:
> https://youtu.be/6BbtVORf_WM?t=1g36m58s
> ? :-)
Tam to piekielnie długo trwało. ;)
https://youtu.be/H5V0vL3nnHY?t=55s
--
Pozdor
Myjk
-
79. Data: 2015-10-03 10:40:45
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 2 Oct 2015 10:23:20 +0200, Shrek
>> a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
>> autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
>> zrobi.
> A tu się chyba rozpędziłeś.
O tyle nie, że w dzień baterie też mogą wymagać ładowania (w zależności od
zapotrzebowania), a przecież wtedy nie ma "wiatru" w sieci. Poza tym taka
farma z akumulatorami będzie musiała zajmować stosunkowo dużą powierzchnię
pod ziemią zatem przestrzeń naziemną wypadałoby jakoś dodatkowo
wykorzystać.
--
Pozdor
Myjk
-
80. Data: 2015-10-03 10:43:20
Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 1 Oct 2015 15:10:49 +0200, J.F.
> Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje.
> Gorzej z postojami na swiatlach ...
Nie tyle chodziło mi o prąd do grzania (bo w lato prawie tyle samo prądu
potrzeba do chłodzenia), tylko o nasze warunki. Jednego dnia chlapa i +3sC
a następnego dnia mróz -10sC -- i tak w kółko. Do tego tony soli sypane na
drogi. Obawiam się, że obudowy akumulatorów jak i same ogniwa długo by tego
nie wytrzymały.
--
Pozdor
Myjk