  • 41. Data: 2018-02-07 16:55:28
    Temat: Re: Tesla leci w kosmos.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-02-07 o 15:40, Shrek pisze:

    > Zaczynamy? Nie - już kończymy - Syndrom Kesslera. Jak jeszcze trochę
    > zaśmiecimy to będzie zostaniemy na Ziemi z konieczności.

    Na razie ty my śmieciliśmy głównie w okół Ziemi, teraz przechodzimy do
    wyższego poziomu.

    > Ale on nigdy na Marsa nie leciała - taki chłyt materkingowy;) Widzisz na
    > tych zdjęciach lądownik, silniki korekcyjne? Niby jak miała wylądować na
    > Marsie?

    Jak on tam, i czy w ogóle, miał wylądować, to nie mój problem, ale w
    linkach tu podanych piszą, że przynajmniej na orbitę Marsa się
    wybierali. No ale nich będzie, jest sukces.

    > No to strzelaj. Przez prawie dekadę tylko Ruscy potrafili na ISS
    > dolecieć.

    Amerykanie, i zdaje się Chińczycy też, tylko w pewnym momencie przestało
    im się to podobać lub opłacać albo odwrotnie.

  • 42. Data: 2018-02-07 16:57:08
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-02-07 15:15, nadir wrote:

    > Coś jak miś na skalę naszych możliwości?

    > Jeżeli mamy na Marsie zrobić taki sam syf jak na Ziemi, to tak.

    > Nie chodzi o to ile kosztuje, tylko po co wysyłać w kosmos kolejny,
    > nikomu nie potrzebny złom? Jakoś wszystkim przeszkadzają pozostawione na
    > drogach i ulicach złomy samochodowe, ale w kosmosie, już jest OK, bo z
    > okna nie widać?

    Bo można?

    Bo nie jest nudno?

    Bo o ile nic nie schrzanili będzie tam latał miliony, setki milionów
    lat? A może i do końca Wszechświata?

    I już :)

    --
    mk4

  • 43. Data: 2018-02-07 17:24:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2018 o 16:55, nadir pisze:

    > Na razie ty my śmieciliśmy głównie w okół Ziemi,

    I tam jest problem.

    > teraz przechodzimy do
    > wyższego poziomu.

    Na razie to mało możemy tam naśmiecić. Nie przeceniaj naszych możliwości;)

    > Jak on tam, i czy w ogóle, miał wylądować, to nie mój problem, ale w
    > linkach tu podanych piszą, że przynajmniej na orbitę Marsa się
    > wybierali.

    Zasada nr 1 - jeśli chodzi o medycynę technikę nie ufaj pismakom. Oni
    się po prostu najnormalniej w świecie na tym nie znają.

    > No ale nich będzie, jest sukces.

    No jest. Nawet to, ze stracili jeen człon nie jest w stanie go przyćmić.
    Tym bardziej, że z punktu widzenia "klienta" to czy Musk wyjdzie na plus
    czy nie go nie boli.

    > Amerykanie, i zdaje się Chińczycy też, tylko w pewnym momencie przestało
    > im się to podobać lub opłacać albo odwrotnie.

    No właśnie Amerykanie nie mieli specjalnie czym strzelać, odkąd im się
    wahadłowce skończyły. Chińczycy to nie wiem czy mieli czym, ale skoro
    nie strzelali to raczej nie bardzo. Ztesztą Chińczycy to to samo co
    Rosjanie - odpicowany sojuz. Poważnie - w pewnej chwili okazało się, że
    mimo że niby rakiety to niby prosta technologia, to nie było w
    zastosowaniach komercyjnych przez prawie dekadę nbikogo poza Rosjanami z
    ich sojuzem. Także jednak SpaceX zrobilo kawał roboty. Bez wsparcia
    państwa wyprzedziło wszystkich. Choć pewnie coś tam na kontraktach
    rządowych uszczknęli.

    Shrek

    Shrek

  • 44. Data: 2018-02-07 17:25:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Feb 2018 16:45:01 +0100, nadir

    > To nie Ty wypłakujesz się na grupach, że któryś z sąsiadów pali węglem?
    > A przecież sąsiad wypuszcza tego "jakby ziarnko piasku podzielić na
    > milion części, a potem wrzucić to na Sacharę."

    Bzdury piszesz aż w zębach trzeszczy. Nie pierwszy raz zresztą.

    > Tu piszą:
    > https://www.theverge.com/2018/2/6/16983744/spacex-te
    sla-falcon-heavy-roadster-orbit-asteroid-belt-elon-m
    usk-mars
    > że miał wlecieć przynajmniej na orbitę Marsa.
    > No ale podaj linki do tych jedynie prawidłowych i koszernych wiadomości.

    Mam ci podawać link do czegoś co nie było stwierdzone? Dobrze się czujesz?
    To ty mi pokaż link do źródła SpaceX gdzie tak było stwierdzone, bo ja nic
    takiego nie widziałem i nadal nie widzę. Mieli założenie przetestować
    rakiety, wywalając ładunek poza orbitę ziemi wysyłając go w KIERUNKU Marsa.
    Nie na Marsa, nie na orbitę Marsa, tylko w *KIERUNKU* Marsa by wylądować
    ostatycznie na orbicie heliocentrycznej wokół słońca. Plan wykonany i już.
    A ty widać gówno wiesz a jeszcze do tego powielasz bzdury. Potem się
    dziwić, że syf informacyjny panuje.

    > Ekstra.

    Owszem. Wielokrotnie obniży to koszty, co pozwoli wynosić w kosmos
    przeróżne urządzenia (np. teleskopy czy choćby satelity z których m.in. ty
    codziennie korzystasz, hipokryto) znacznie taniej. Że to nie robi na tobie
    żadnego wrażenia niewiele znaczy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 45. Data: 2018-02-07 17:29:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2018 o 16:54, j...@i...pl pisze:

    > Nawet nowa. Przy całkowitych kosztach projektu to ta Tesla to malutki
    > procencik, jak nie promil.

    Koszt jednego lotu liczą na 90$ choć cholera wie co oni tam liczą przy
    dziewiczym locie. Nówka 0,2M$ czyli ok 10 promili. Chociaż używana po
    Musku to mogła być warta więcej niż nówka. Ba. Nie zdziwię się jak
    jeszcze tą sprzedadzą za jakąś chorą kasę na cele charytatywne;)

    Shrek

  • 46. Data: 2018-02-07 17:31:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2018 o 17:29, Shrek pisze:

    > Koszt jednego lotu liczą na 90$

    Oczywiście 90M $

    Shrek

  • 47. Data: 2018-02-07 17:34:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Feb 2018 16:44:11 +0100, nadir

    > Na przykład hipokryzja co poniektórych?

    Sprawdzi się to gdy tylko napiszesz co robisz aby przeżyć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 48. Data: 2018-02-07 17:56:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 12:36 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > To wydarzenie to pomnik bufonady i bezsensu kapitalistycznego
    > komercyjnego sposobu myślenia doprowadzonego do absurdu.

    Bez takiej "bufonady" byś się nadal zastanawiał nad tym jak ukatrupić
    kamieniem tego mamuta aby na parę miesięcy żarcia starczyło dla Twojego
    stada.
    Takie komercyjne "eventy" to rzeczywisty postęp. Wywalanie kasy w błoto to
    NASA i pokrewne.

    TG

  • 49. Data: 2018-02-07 17:58:21
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Wed, 7 Feb 2018 08:17:32 +0100, miumiu

    > Pomijając, że nie miała nigdy wejść na orbitę Marsa...

    Pisze przeciez o orbicie Marsa wzgledem Slonca, a nie o orbicie Marsa
    (dookołamarsjanskiej). Czyli tesla ma latac dookola Slonca a nie dookola
    Marsa jak satelita. W zasadzie miala tylko dosiegac orbity Marsa, a wyszlo
    tak, ze bedzie dosiegala pasa asteroid. Widac to na obrazku w ponizszym
    linku.

    sla-falcon-heavy-roadster-orbit-asteroid-belt-elon-m
    usk-mars
    lcon-heavy-rocket-middle-core-failed-landing

    > Celem głownym był start i wyniesienie ładunku a nie lądowanie. :P Niemniej
    > jednak szkoda, że lądowanie środkowego człona się nie udało. Za to
    > lądowanie bocznych równocześnie wyglądało super.

    Ogladalem to na zywo i w momencie ladawania boosterow myslalem ze to
    wizualizacja, tak rowno i jednoczesnie wyladaowaly! ;)

    Pzdr

  • 50. Data: 2018-02-07 19:34:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Feb 2018 17:58:21 +0100, miumiu

> [...]
    > tak, ze bedzie dosiegala pasa asteroid. Widac to na obrazku w ponizszym

    Z kontekstu, w odniesieniu do postu Jerzu, wynikało, że chodziło jednak o
    orbitę wokół Marsa (rzekomo lądowanie/rozbicie).

    Nie przypominam sobie w ogóle czy miała dosięgnąć słonecznej orbity Marsa,
    wiem natomiast że miała być wystrzelona w kierunku Marsa (literalnie uciec
    z ziemi) i tyle.

    I fajnie że auto tam wysłali z manekinem (filmiki są genialne, ciekawe co
    by zrobili filmując tam balon z wodą jak to niektórzy sugerują), śmieszne
    nawiązania dzięki temu zrobili. Że akurat Tesla poleciała -- no trudno żeby
    Audi czy VW tam posłali. ;P

    > Ogladalem to na zywo i w momencie ladawania boosterow myslalem ze to
    > wizualizacja, tak rowno i jednoczesnie wyladaowaly! ;)

    Miałem identyczne odczucie. :)

    Ale oczywiście wiadomo, Musku tylko głupich inwestorów naciąga
    na kasę... i m.in. sponsoruje jego "zabawę" Pszemol. :>

    --
    Pozdor
    Myjk