eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 110

  • 11. Data: 2013-11-06 23:07:52
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-11-06 22:16, John Kołalsky pisze:

    > Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi.

    No to typowa rodzina będzie potrzebowała dwa samochody elektryczne
    do ruchu lokalnego plus jeden benzynowy na dalsze trasy.
    Ale szacunki rozpoznanych zasobów litu na świecie wynoszą obecnie
    13-28 mln ton, a taki Tesla Roadster ma pakiet akumulatorów Li-Ion
    o wadze ponad 400 kg. Tak więc litu wystarczy na wyprodukowanie
    akumulatorów może dla 50-70 mln elektrycznych samochodów, a benzynowych
    do zastąpienia jest już ponad miliard.

    T.


  • 12. Data: 2013-11-06 23:23:48
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 6 listopada 2013 22:16:55 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl>
    >
    >
    >
    > >
    >
    > >> Osobiście wątpię, żeby dało się to kiedykolwiek przeskoczyć -
    >
    > >> infrastruktura energetyczna zwyczajnie nie wydoli. Pomijając nawet
    >
    > >> kwestię wyprodukowania dostatecznej ilości elektryczności.
    >
    > >
    >
    > > 1 litr benzyny ma wartość opałową ok. 12 kWh, teraz podjeżdżam pod
    >
    > > dystrybutor i w 3 minuty wlewam sobie do baku 600 kWh. Tego się
    >
    > > nigdy nie przeskoczy, nawet jeśli samochodowi elektrycznemu wystarczy
    >
    > > zatankowanie 100-200 kWh. Jedyne rozwiązanie to zestandaryzowane,
    >
    > > szybko wymienialne moduły akumulatorów, które będą ładowane na stacji
    >
    > > w nocy tańszym i stosunkowo niewielkim prądem i będą tam czekać na
    >
    > > klienta. Ale jak przyjdzie taki dzień Wszystkich Świętych, to i tak
    >
    > > tych naładowanych modułów nie wystarczy dla wszystkich chętnych,
    >
    > > trzeba będzie odkurzyć i zatankować benzynowe graty ;-)
    >
    >
    >
    > Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi.

    Pod warunkiem że spalinowy będzie ciągnął elektryczny. Nawet jak by prądu było dość
    to nie ma infrastruktury. No chyba żeby prąd do ładowania był na kartki. Małe do
    jazdy tylko w niedaleko od miejsca parkowania też się nie sprawdzą jak ich będzie
    bardzo dużo. Rząd dopisze akcyzę w takiej wysokości że jeżdżenie wyjdzie na poziomie
    gazu. Tankowanie gazu opanowane, parametry samochodów na gaz bez porównania lepsze
    niż elektrycznych. Koszt przystosowania na gaz to ułamek kosztów w przypadku
    akumulatorów. No i zimą bez łaski w dupę ciepło. Kto zabrania zrobienia fabrycznego
    małego, dwu osobowego sympatycznego jeździdełka na gaz? Nikt, a na ulicach widzę
    coraz więcej osobowych ze skrzynią ładunkową jak w Nysce.


  • 13. Data: 2013-11-06 23:43:10
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Nov 2013 23:07:52 +0100, Tomasz Finke napisał(a):

    > Ale szacunki rozpoznanych zasobów litu na świecie wynoszą obecnie
    > 13-28 mln ton, a taki Tesla Roadster ma pakiet akumulatorów Li-Ion
    > o wadze ponad 400 kg. Tak więc litu wystarczy na wyprodukowanie
    > akumulatorów może dla 50-70 mln elektrycznych samochodów

    Nie uwzględniłeś zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych.
    --
    Jacek


  • 14. Data: 2013-11-07 00:03:33
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 23:43:10 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Dnia Wed, 06 Nov 2013 23:07:52 +0100, Tomasz Finke napisał(a):
    > > Ale szacunki rozpoznanych zasobów litu na świecie wynoszą obecnie
    > > 13-28 mln ton, a taki Tesla Roadster ma pakiet akumulatorów Li-Ion
    > > o wadze ponad 400 kg. Tak więc litu wystarczy na wyprodukowanie
    > > akumulatorów może dla 50-70 mln elektrycznych samochodów

    > Nie uwzględniłeś zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych.

    oraz zalozyles, ze aku jest wykonany w 100% z litu ;)

    WS


  • 15. Data: 2013-11-07 00:06:14
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 6 listopada 2013 23:43:10 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Dnia Wed, 06 Nov 2013 23:07:52 +0100, Tomasz Finke napisał(a):
    >
    >
    >
    > > Ale szacunki rozpoznanych zasobów litu na świecie wynoszą obecnie
    >
    > > 13-28 mln ton, a taki Tesla Roadster ma pakiet akumulatorów Li-Ion
    >
    > > o wadze ponad 400 kg. Tak więc litu wystarczy na wyprodukowanie
    >
    > > akumulatorów może dla 50-70 mln elektrycznych samochodów
    >
    >
    >
    > Nie uwzględniłeś zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych.
    >
    > --
    >
    > Jacek

    Wyobrażasz sobie taniość, bo masowa produkcja musi byc tania i dawać tani wyrób, w
    przypadku gdy jeden z surowców na podstawowy składnik akumulatora wydobywa się z
    głębokości 6 kilometrów i nie jest to ciesz a kamory? Na dodatek trzeba to
    przetransportować 10 tysięcy kilometrów.


  • 16. Data: 2013-11-07 00:22:29
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-11-06 23:43, Jacek Maciejewski pisze:

    > Nie uwzględniłeś zasobów oceanicznych i jeszcze nierozpoznanych.

    No pewnie, ale równie dobrze nierozpoznane zasoby ropy naftowej mogą
    nam wystarczyc jeszcze na 1000 lat.

    T.



  • 17. Data: 2013-11-07 00:44:54
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 06 Nov 2013 16:11:35 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > W dniu 06.11.2013 16:06, ToMasz pisze:
    >> (...)
    >>> Osobiście wątpię, żeby dało się to kiedykolwiek przeskoczyć -
    >> (...)
    >>
    >> da sie przeskoczyć. jak firmy, (w zamian za ulgi podatkowe) zaczną
    >> swoich pracowników wyposażać w wehikuły które z prędkością 40km/h
    >> przejadą bez ładowania z domu do pracy - max 25km i z pracy do domu.
    >> Będzie to wygodniejsze i szybsze niż autobus, ale samochodem tego nikt
    >> nie nazwie.
    >
    > No właśnie to miałem na myśli - póki samochód nie wróci do swojej roli
    > czysto utylitarnego wozidła ludzie będą koniecznie domagali się czegoś,
    > co pojedzie co najmniej 150km/h i w 5s dotrze do setki, będzie miało
    > klimatyzację i zestaw HiFi, a najlepiej jeszcze lodówkę i milion
    > poduszek powietrznych ;) A czegoś takiego system energetyczny nie dźwignie.

    Elektryczny jest o tyle fajny, że bardzo dobrze się skaluje (w odróżnieniu
    od spalinowych).
    Zużycie prądu nie zależy od potencjalnych osiągów, a w zasadzie można dążyć
    żeby zależało tylko od prędkości z którą się jeździ (bo nawet nie od
    przyspieszeń).


  • 18. Data: 2013-11-07 04:45:54
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl>

    >
    >> Ruch lokalny bez problemu da się realizować samochodami elektrycznymi.
    >
    > No to typowa rodzina będzie potrzebowała dwa samochody elektryczne
    > do ruchu lokalnego ...

    Czyli tyle ile dzisiaj potrzebuje benzynowych

    > .. plus jeden benzynowy na dalsze trasy.

    O ile będą dalsze trasy. Na wakacje z reguły taniej można dotrzeć samolotem,
    pociągiem albo autobusem niż własnym samochodem.

    > Ale szacunki rozpoznanych zasobów litu na świecie wynoszą obecnie
    > 13-28 mln ton, a taki Tesla Roadster ma pakiet akumulatorów Li-Ion
    > o wadze ponad 400 kg. Tak więc litu wystarczy na wyprodukowanie
    > akumulatorów może dla 50-70 mln elektrycznych samochodów, a benzynowych
    > do zastąpienia jest już ponad miliard.

    Jak zacznie brakować to przestanie klientów być stać i tyle. Nie wiem czy
    dzisiaj ich stać, ale samo uproszczenie konstrukcji wynikające z innego
    napędu wydaje się interesujące. No i są jeszcze sieci trakcyjne :-)


  • 19. Data: 2013-11-07 06:48:24
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-11-07 00:44, Tomasz Pyra wrote:

    > Zużycie prądu nie zależy od potencjalnych osiągów, a w zasadzie można dążyć
    > żeby zależało tylko od prędkości z którą się jeździ (bo nawet nie od
    > przyspieszeń).

    Eee no. Postulat układu napędowego z odzyskiem o sprawności w okolicach
    100% to jednak trochę przesada;)

    Shrek.


  • 20. Data: 2013-11-07 07:05:14
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:l5diju$ius$1@node2.news.atman.pl...

    > Gdyby były to małe, lekkie i powolne (do około 50km/h) wozidełka, to
    > bez wielkiego kombinowania prądu w zwykłych akumulatorach trakcyjnych
    > starczałoby na długo.

    > Jeśli zabraknie ropy, zapierdalacze będą musieli zwolnić - inaczej
    > prądu a akumulatorkach nie starczy im na dotarcie do domu ;->

    Ciiiiiiiiiiiiiichooooooooooo............!
    Bo jeszcze usłyszą euroosłowie. Dopiero co rozprawili się z żarówkami.
    Teraz się biorą za odkurzacze, a jak usłyszą to co tu napisałeś to
    koniec samochodów elektrycznych nastanie zanim wejdą one do masowej
    produkcji :)

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: