  • 101. Data: 2013-11-08 19:03:52
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 08 Nov 2013 17:13:39 +0100, Shrek napisał(a):

    > A czemu ma braknąć? Butli gazowych w mrozy nie braknie... W razie czego
    > można uregulować urzędowo i po prostu zmusić producenta samochodu do
    > wypuszczenia na rynek określonej ilości ogniw.

    Świetny pomysł, ale o co tak komplikować? Nie lepiej po prostu dekretem
    nakazać żeby powstała jedna, państwowa firma produkująca jeden, najlepszy
    model samochodu? :)

    P.S. Nie martw się - nikt nie kupi samochodu którego nie da się wygodnie
    używać. Producenci więc już staną na głowie żebyś był zadowolony :-)

  • 102. Data: 2013-11-08 19:08:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 08 Nov 2013 15:36:18 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Znajomość cen wykupu ziemi pod inwestycje plus orientacja w cenach
    > takich inwestycji jak linia energetyczna.

    Takie rzeczy zadziwiająco szybko okazują się być jednak możliwe i całkiem
    niedrogie jak jednak zachodzi taka potrzeba.

    Bo w naszych obecnych rozważaniach pewnie jesteśmy równie pocieszni jak
    autorzy wizji świata roku 2000, sprzed 50 lat ;)

  • 103. Data: 2013-11-08 19:22:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-08 19:08, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Takie rzeczy zadziwiająco szybko okazują się być jednak możliwe i całkiem
    > niedrogie jak jednak zachodzi taka potrzeba.

    Nikt nie twierdzi że są niemożliwe, większość uważa ze są nieopłacalne
    ekonomicznie. Ale co sprytniejsi dostrzegają że to można kilkoma
    podatkami czy akcyzami zmienić.

    > Bo w naszych obecnych rozważaniach pewnie jesteśmy równie pocieszni jak
    > autorzy wizji świata roku 2000, sprzed 50 lat ;)

    Nie wiem jakie to są "nasze rozważania" ale ja nie zgaduje co będzie
    za 50 lat, ja piszę co jest nieopłacalne na dzień dzisiejszy.
    Co do tego co będzie za 50 lat wiem tylko jedno, mnie już nie będzie
    wśród żywych.

    Pozdrawiam

  • 104. Data: 2013-11-08 19:25:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-08 19:03, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > P.S. Nie martw się - nikt nie kupi samochodu którego nie da się wygodnie
    > używać. Producenci więc już staną na głowie żebyś był zadowolony :-)

    Jak na razie to stają na głowie aby produkowac i sprzedawać samochody
    niepełnosprawne, przykład disle z filtrem cząsteczek dojazdy po mieście,
    lub niebezpieczne dla życia i zdrowia, przykład to nowe auta z nowym
    środkiem w klimatyzacji.

    Pozdrawiam

  • 105. Data: 2013-11-08 20:33:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 08 Nov 2013 19:25:00 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > niepełnosprawne, przykład disle z filtrem cząsteczek dojazdy po mieście,
    > lub niebezpieczne dla życia i zdrowia, przykład to nowe auta z nowym

    Zapewniam Cię, że żaden producent samochodu nie montowałby w nim nawet
    katalizatora, jeśli miałby na to jakikolwiek wpływ.
    A mało który klient zdecydowałby się _dokupić_ taki katalizator gdyby ten
    był oferowany jako opcja wyposażenia.

    To są tylko i wyłącznie decyzje polityczne, zresztą często będące wynikiem
    mniej lub bardziej wprost - korupcji.

  • 106. Data: 2013-11-08 21:24:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 20:33:11 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
    napisał:

> [...]
    >
    > To są tylko i wyłącznie decyzje polityczne, zresztą często będące
    > wynikiem mniej lub bardziej wprost - korupcji.

    a kto przekupuje i lobbuje jak nie producenci samochodów?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 107. Data: 2013-11-08 21:58:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Nov 2013 17:52:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > To że światowe zasoby ropy skończą się przed 1930 rokiem, to już było
    > wiadome i naukowo udowodnione jeszcze w XIX wieku ;)
    > Od tamtego czasu naukowcy są w miarę zgodni - zawsze twierdzą że wystarczy
    > ich na góra 20-30 lat ;)

    Z tym ze zawsze mieli na to uzasadnienie.
    Dawniej zawsze odkrywano nowe, bogatsze zloza, a teraz o to coraz
    trudniej. Faktem jest ze to co Natura produkowala miliony lat -
    wyczerpalismy w stulecie.

    Nawiasem mowiac - stad sie wziela etylina. Powaznie zaniepokojeni
    widmem konca ropy Amerykanie zaczeli pracowac nad efektywnoscia
    silnikow. Wyzsza sprawnosc wymaga wyzszego sprezania, a to
    wysokooktanowego paliwa. No i sie okazalo ze czteroetylek podnosi
    najlepiej.

    J.

  • 108. Data: 2013-11-08 23:48:52
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 07 Nov 2013 18:13:23 +0100, z <...@...pl> wrote:

    > Chodzi Ci o moc, technologię, cenę, czy koszty eksploatacji?
    > Czy może o wszystko razem?

    Z tego co gdzieś widziałem, to Amperze mieli wcisnąć sprzęgło,
    ale teraz jeszcze raz przeglądam sobie materiały dotyczące
    Volta i z tego co widzę, zasada jest ta sama co w HSD. Zatem
    pozostaje mi się wycofać. (no chyba że Ampera i Volt nie dzielą
    tego samego napędu).

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 109. Data: 2013-11-09 11:58:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 8 Nov 2013 20:24:22 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > a kto przekupuje i lobbuje jak nie producenci samochodów?

    Akurat za katalizatorami, to nie sądzę żeby producenci samochodów
    lobbowali.
    Raczej producenci katalizatorów :)

  • 110. Data: 2013-11-09 12:21:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 11:58:49 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
    napisał:

    > Akurat za katalizatorami, to nie sądzę żeby producenci samochodów
    > lobbowali.
    > Raczej producenci katalizatorów :)

    którzy przypadkiem montują je w samochodach? Czemu nie lobbują za
    katalizatorami w samolotach?