  • 21. Data: 2017-10-07 03:03:53
    Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ddddddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message
    news:or928o$59b$1@dont-email.me...

    > Mechanicy sami się wyszkolą i jeszcze za to zapłacą. Po to, żeby mieć
    > lepszą pracę, lub po to, żeby mieć jedyny warsztat w regionie.

    Na razie raporty są że są problemy z częściami/panelami.
    Długo się czeka na części po jakiejś stłuczce - często 3 miesięcy
    jeżdzą samochodami zastępczymi.

  • 22. Data: 2017-10-07 03:07:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
    > --Wyglada jak typowa piramida.
    >
    > nie do konca, tu raczej Musk aspiruje do miana Steva Jobsa motoryzacji, sa
    > zapisy, jest wyjatkowy i nieco przeplacony produkt, przy dobrym marketingu
    > moze sie udac i wszyscy beda szczesliwi :-) chwila prawdy nadejdzie za 2-3
    > lata kiedy autka zaczna sie sypac i trzeba bedzie ogarniac reklamacje i
    > naprawy wtedy zobaczymy czy ten interes sie oplacil

    Zanim zaczna sie sypać trzeba zacząć je sprzedawać... :-)

    Na razie trochę czasu upłynie zanim kolejkowicze w ogóle
    dostaną szansę skonfigurować swoje zamówienie na www.tesla.com.

    Szef właśnie oświadczył że minie jakieś 6-8 tygodni zanim
    odpalą to ichniejsze "Design Studio":
    https://scontent-dft4-3.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/221965
    07_845047820523_8577432574290375706_n.jpg?oh=956b456
    e289ba75e1bd45f31195d0c48&oe=5A811193

  • 23. Data: 2017-10-07 03:11:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
    > Tesla jest (jeszcze) na fali, entuzjazm trwa i zadne zle wiesci z
    > produkcji nie sa w stanie zaklocic hossy :-)
    >
    > http://www.deraktionaer.de/aktie/tesla--338810.htm
    >
    > najgrozniejszy konkurent GM bedzie gotowy za 18 miesiecy (jak znam zycie
    > min 2 lata) a Ford dopiero kompletuje zespol wiec tez dramatu nie ma,
    > wyglada na to ze chlopaki nie docenili Tesli i dopiero Model 3 powaznie
    > ich przestraszyl :-)

    Faktem jest, że nosiłem się w poniedziałek z zamiarem
    dokupienia sporej ilości akcji i postanowiłem poczekać
    więcej parę dni aby nastąpiła korekcja po złych wieściach
    z produkcji Modelu 3 i kicha, nie kupiłem - akcje powindowały
    w górę i rosną dzień po dniu. Zaskoczyła mnie ta nowa hossa!
    Totalnie. A liczyłem że dokupię coś w cenie poniżej $300/akcję.

  • 24. Data: 2017-10-07 07:39:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-10-07 01:05, ddddddddddddd wrote:
    > Mechanicy sami się wyszkolą i jeszcze za to zapłacą. Po to, żeby mieć
    > lepszą pracę, lub po to, żeby mieć jedyny warsztat w regionie.

    bardziej chodzi o aso - chcialbys zeby po przyjezdzie na naprawe
    gwarancyjna pracownik stwierdzil ze niby cos tam slyszal, ale takie auto
    widzi pierwszy raz wiec poprobuje i "bedzie pan zadowolony"?

  • 25. Data: 2017-10-07 08:29:01
    Od: p...@g...com

    Nonsens. Już teraz brakuje np w zachodniopomorskim specjalistów którzy są w stanie
    ogarnąć cięższy temat i auto jedzie na lawecie do Berlina. Nikt nie inwestuje w ludzi
    i później ASO wymienia wszystkie części jak leci. Wykształcenie dobrego mechanika z
    podstawowym pojęciem o elektronice auta to kilkadziesiąt tysięcy PLN. Szkolenia VW
    czy Boscha w Niemczech to też gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy
    domorosłych cudotwórców już minęły.

  • 26. Data: 2017-10-07 10:20:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.10.2017 o 07:29, p...@g...com pisze:
> [...]
    czy Boscha w Niemczech to też gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy

    W Polsce ogólnie brakuje specjalistów i to nie dlatego że ich nie ma,
    tylko ze względu na zarobki. Bo wymagania są takie jak dla specjalisty,
    ale zarobki jak dla ciecia. Nie tylko w tej branży (ja jestem z innej
    branży i jest to samo)
    Jaki jest sens szkolić pracownika wydając na to grube tysiące, jeśli nie
    stać nas będzie na grubą podwyżkę i i tak odejdzie z pracy.
    Pensja minimalna poszła w górę, przez 500+ nawet minimalnej się za dużo
    nie stosuje, bo się ludziom nie opłaca robić. Ale te bardziej średnie
    wynagrodzenia niewiele się ruszyły, duże roboty sprzedawane są dalej na
    podobnym poziomie, a co za tym idzie lepiej mieć 5 niewykształconych
    osób niż 3 wykształcone...

    p.s. mój brat jest mechanikiem na etacie (ale nie w PL)- właśnie myśli
    nad szkoleniem pod kątem elektryków - ale w UK organizowane jest na
    razie raz do roku w Londynie i w tym roku miejsc już nie ma...

    Łukasz

  • 27. Data: 2017-10-07 10:21:32
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-10-07 o 08:29, p...@g...com pisze:
> [...]
    czy Boscha w Niemczech to też gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy

    Są usterki na których polegnie nawet najlepiej przeszkolony serwisant
    jeśli nie ma, ja to nazywam, "inteligencji technicznej". Zdarza się że
    wyświetlany przez komputer błąd wskazuje w dokumentacji zupełnie inna
    przyczynę niż jest faktyczna. Niemcy działają schematycznie (nie
    twierdzę że wszyscy ale w większości nie są kreatywni).
    Polacy lepiej potrafią wgryźć się w temat, tylko dać im dokumentację i
    narzędzia. Ale w ASO takich ludzi ze świecą szukać :) Inna sprawa że
    przypadki wymagające większej rozkminy to rzadkość, więc nie opłaca się
    trzymać takiego łebskiego gościa w serwisie, bo takiemu trzeba więcej
    płacić, a za wymiany części na gwarancji i tak płaci producent więc
    wymieniają jak leci :)

    A co do samochodów elektrycznych, to naprawa będzie się tu zapewne
    sprowadzała do wymiany jakiegoś modułu elektroniki czy wgraniu nowego FW
    :) To dużo prostsze samochody, tylko do ich naprawy trzeba będzie mieć
    trochę więcej wiedzy z zakresu elektroniki niż znajomość prawa Ohma.

  • 28. Data: 2017-10-07 10:40:34
    Od: p...@g...com

    -- W Polsce ogólnie brakuje specjalistów i to nie dlatego że ich nie ma,
    tylko ze względu na zarobki. Bo wymagania są takie jak dla specjalisty,
    ale zarobki jak dla ciecia.

    przyczyny nie są istotne tylko skutek, mnie jako klienta naprawdę nie interesuje czy
    ASO słabo płaci czy może spece wyjechali na zmywak czy wszyscy wpadli w śpiączkę :-)
    jeśli w USA czekasz na 3 miechy na wymianę jakiegoś duperela to entuzjazm szybko
    minie klientom Modelu 3 bo fura nowa i ma prawo się psuć.

  • 29. Data: 2017-10-07 10:47:59
    Od: p...@g...com

[...]

    tak mówisz ? znam lekarza który wqrwiony bezradnością serwisu uruchomił mecenasa i
    auto wylądowało w Berlinie gdzie usterkę usunięto, koszta imprezy pokryło ASO a i tak
    poszła fama ze sobie nie radzą, poza tym droższe auta coraz częściej nadal
    serwisowane są w ASO i wtedy za eksperymenty płaci właściciel

[...]

    heh podziwiam twój optymizm ale poczekajmy do pierwszych usterek Modelu 3

  • 30. Data: 2017-10-07 12:46:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

> [...]
    > ma, tylko ze względu na zarobki. Bo wymagania są takie jak dla
    > specjalisty, ale zarobki jak dla ciecia. Nie tylko w tej branży (ja

    Mechanik u ktorego czesto robie samochód mieszka w sporej willi, pracuje
    jedyny w rodzinie utrzmujac siebie, zone i dzieci, kilka razy w roku
    jedzie na wakacje (narty, wakacje letnie), jezdzi tylko nowymi autami z
    salonu itd.
    Mowisz ze mało zarabia...? Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,