-
21. Data: 2017-10-07 03:03:53
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"ddddddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message
news:or928o$59b$1@dont-email.me...
> W dniu 06.10.2017 o 08:07, p...@g...com pisze:
>> --A ile dają gwarancji na Teslę?
>>
>> nie mam pojecia ale chocby kombinowali to europejskich regulacji nie
>> omina wiec 2 lata musi byc a potem bedzie drogo :-) sieci serwisow nie
>> ma, technologia nowa wiec mechanikow tez trzeba wyszkolic a to kosztuje
>> czas i pieniadze
>>
>
> Mechanicy sami się wyszkolą i jeszcze za to zapłacą. Po to, żeby mieć
> lepszą pracę, lub po to, żeby mieć jedyny warsztat w regionie.
Na razie raporty są że są problemy z częściami/panelami.
Długo się czeka na części po jakiejś stłuczce - często 3 miesięcy
jeżdzą samochodami zastępczymi.
-
22. Data: 2017-10-07 03:07:57
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
<p...@g...com> wrote in message
news:3fe8f2a5-6f07-42c0-a9c0-24249ef69263@googlegrou
ps.com...
> --Wyglada jak typowa piramida.
>
> nie do konca, tu raczej Musk aspiruje do miana Steva Jobsa motoryzacji, sa
> zapisy, jest wyjatkowy i nieco przeplacony produkt, przy dobrym marketingu
> moze sie udac i wszyscy beda szczesliwi :-) chwila prawdy nadejdzie za 2-3
> lata kiedy autka zaczna sie sypac i trzeba bedzie ogarniac reklamacje i
> naprawy wtedy zobaczymy czy ten interes sie oplacil
Zanim zaczna sie sypać trzeba zacząć je sprzedawać... :-)
Na razie trochę czasu upłynie zanim kolejkowicze w ogóle
dostaną szansę skonfigurować swoje zamówienie na www.tesla.com.
Szef właśnie oświadczył że minie jakieś 6-8 tygodni zanim
odpalą to ichniejsze "Design Studio":
https://scontent-dft4-3.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/221965
07_845047820523_8577432574290375706_n.jpg?oh=956b456
e289ba75e1bd45f31195d0c48&oe=5A811193
-
23. Data: 2017-10-07 03:11:55
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
<p...@g...com> wrote in message
news:cb848f34-b7aa-4ac7-8965-ddefcc1eed89@googlegrou
ps.com...
> Tesla jest (jeszcze) na fali, entuzjazm trwa i zadne zle wiesci z
> produkcji nie sa w stanie zaklocic hossy :-)
>
> http://www.deraktionaer.de/aktie/tesla--338810.htm
>
> najgrozniejszy konkurent GM bedzie gotowy za 18 miesiecy (jak znam zycie
> min 2 lata) a Ford dopiero kompletuje zespol wiec tez dramatu nie ma,
> wyglada na to ze chlopaki nie docenili Tesli i dopiero Model 3 powaznie
> ich przestraszyl :-)
Faktem jest, że nosiłem się w poniedziałek z zamiarem
dokupienia sporej ilości akcji i postanowiłem poczekać
więcej parę dni aby nastąpiła korekcja po złych wieściach
z produkcji Modelu 3 i kicha, nie kupiłem - akcje powindowały
w górę i rosną dzień po dniu. Zaskoczyła mnie ta nowa hossa!
Totalnie. A liczyłem że dokupię coś w cenie poniżej $300/akcję.
-
24. Data: 2017-10-07 07:39:53
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2017-10-07 01:05, ddddddddddddd wrote:
> Mechanicy sami się wyszkolą i jeszcze za to zapłacą. Po to, żeby mieć
> lepszą pracę, lub po to, żeby mieć jedyny warsztat w regionie.
bardziej chodzi o aso - chcialbys zeby po przyjezdzie na naprawe
gwarancyjna pracownik stwierdzil ze niby cos tam slyszal, ale takie auto
widzi pierwszy raz wiec poprobuje i "bedzie pan zadowolony"?
-
25. Data: 2017-10-07 08:29:01
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: p...@g...com
Nonsens. Już teraz brakuje np w zachodniopomorskim specjalistów którzy są w stanie
ogarnąć cięższy temat i auto jedzie na lawecie do Berlina. Nikt nie inwestuje w ludzi
i później ASO wymienia wszystkie części jak leci. Wykształcenie dobrego mechanika z
podstawowym pojęciem o elektronice auta to kilkadziesiąt tysięcy PLN. Szkolenia VW
czy Boscha w Niemczech to też gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy
domorosłych cudotwórców już minęły.
-
26. Data: 2017-10-07 10:20:30
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 07.10.2017 o 07:29, p...@g...com pisze:
> Nonsens. Już teraz brakuje np w zachodniopomorskim specjalistów którzy są w stanie
ogarnąć cięższy temat i auto jedzie na lawecie do Berlina. Nikt nie inwestuje w ludzi
i później ASO wymienia wszystkie części jak leci. Wykształcenie dobrego mechanika z
podstawowym pojęciem o elektronice auta to kilkadziesiąt tysięcy PLN. Szkolenia VW
czy Boscha w Niemczech to też gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy
domorosłych cudotwórców już minęły.
W Polsce ogólnie brakuje specjalistów i to nie dlatego że ich nie ma,
tylko ze względu na zarobki. Bo wymagania są takie jak dla specjalisty,
ale zarobki jak dla ciecia. Nie tylko w tej branży (ja jestem z innej
branży i jest to samo)
Jaki jest sens szkolić pracownika wydając na to grube tysiące, jeśli nie
stać nas będzie na grubą podwyżkę i i tak odejdzie z pracy.
Pensja minimalna poszła w górę, przez 500+ nawet minimalnej się za dużo
nie stosuje, bo się ludziom nie opłaca robić. Ale te bardziej średnie
wynagrodzenia niewiele się ruszyły, duże roboty sprzedawane są dalej na
podobnym poziomie, a co za tym idzie lepiej mieć 5 niewykształconych
osób niż 3 wykształcone...
p.s. mój brat jest mechanikiem na etacie (ale nie w PL)- właśnie myśli
nad szkoleniem pod kątem elektryków - ale w UK organizowane jest na
razie raz do roku w Londynie i w tym roku miejsc już nie ma...
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
27. Data: 2017-10-07 10:21:32
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>
W dniu 2017-10-07 o 08:29, p...@g...com pisze:
> Nonsens. Już teraz brakuje np w zachodniopomorskim specjalistów którzy są w stanie
ogarnąć cięższy temat i auto jedzie na lawecie do Berlina. Nikt nie inwestuje w ludzi
i później ASO wymienia wszystkie części jak leci. Wykształcenie dobrego mechanika z
podstawowym pojęciem o elektronice auta to kilkadziesiąt tysięcy PLN. Szkolenia VW
czy Boscha w Niemczech to też gruba kasa i tam nie biorą ludzi z ulicy. Czasy
domorosłych cudotwórców już minęły.
Są usterki na których polegnie nawet najlepiej przeszkolony serwisant
jeśli nie ma, ja to nazywam, "inteligencji technicznej". Zdarza się że
wyświetlany przez komputer błąd wskazuje w dokumentacji zupełnie inna
przyczynę niż jest faktyczna. Niemcy działają schematycznie (nie
twierdzę że wszyscy ale w większości nie są kreatywni).
Polacy lepiej potrafią wgryźć się w temat, tylko dać im dokumentację i
narzędzia. Ale w ASO takich ludzi ze świecą szukać :) Inna sprawa że
przypadki wymagające większej rozkminy to rzadkość, więc nie opłaca się
trzymać takiego łebskiego gościa w serwisie, bo takiemu trzeba więcej
płacić, a za wymiany części na gwarancji i tak płaci producent więc
wymieniają jak leci :)
A co do samochodów elektrycznych, to naprawa będzie się tu zapewne
sprowadzała do wymiany jakiegoś modułu elektroniki czy wgraniu nowego FW
:) To dużo prostsze samochody, tylko do ich naprawy trzeba będzie mieć
trochę więcej wiedzy z zakresu elektroniki niż znajomość prawa Ohma.
-
28. Data: 2017-10-07 10:40:34
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: p...@g...com
-- W Polsce ogólnie brakuje specjalistów i to nie dlatego że ich nie ma,
tylko ze względu na zarobki. Bo wymagania są takie jak dla specjalisty,
ale zarobki jak dla ciecia.
przyczyny nie są istotne tylko skutek, mnie jako klienta naprawdę nie interesuje czy
ASO słabo płaci czy może spece wyjechali na zmywak czy wszyscy wpadli w śpiączkę :-)
jeśli w USA czekasz na 3 miechy na wymianę jakiegoś duperela to entuzjazm szybko
minie klientom Modelu 3 bo fura nowa i ma prawo się psuć.
-
29. Data: 2017-10-07 10:47:59
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: p...@g...com
--Inna sprawa że przypadki wymagające większej rozkminy to rzadkość, więc nie opłaca
się trzymać takiego łebskiego gościa w serwisie, bo takiemu trzeba więcej
płacić, a za wymiany części na gwarancji i tak płaci producent więc
wymieniają jak leci :)
tak mówisz ? znam lekarza który wqrwiony bezradnością serwisu uruchomił mecenasa i
auto wylądowało w Berlinie gdzie usterkę usunięto, koszta imprezy pokryło ASO a i tak
poszła fama ze sobie nie radzą, poza tym droższe auta coraz częściej nadal
serwisowane są w ASO i wtedy za eksperymenty płaci właściciel
--A co do samochodów elektrycznych, to naprawa będzie się tu zapewne sprowadzała do
wymiany jakiegoś modułu elektroniki czy wgraniu nowego FW :) To dużo prostsze
samochody, tylko do ich naprawy trzeba będzie mieć trochę więcej wiedzy z zakresu
elektroniki niż znajomość prawa Ohma.
heh podziwiam twój optymizm ale poczekajmy do pierwszych usterek Modelu 3
-
30. Data: 2017-10-07 12:46:37
Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...
> W Polsce ogólnie brakuje specjalistów i to nie dlatego że ich nie
> ma, tylko ze względu na zarobki. Bo wymagania są takie jak dla
> specjalisty, ale zarobki jak dla ciecia. Nie tylko w tej branży (ja
> jestem z innej branży i jest to samo)
Mechanik u ktorego czesto robie samochód mieszka w sporej willi, pracuje
jedyny w rodzinie utrzmujac siebie, zone i dzieci, kilka razy w roku
jedzie na wakacje (narty, wakacje letnie), jezdzi tylko nowymi autami z
salonu itd.
Mowisz ze mało zarabia...? Hmm...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,
że w ten sposób staje się potworem." Fryderyk Nietzsche