  • 1. Data: 2017-10-04 20:55:18
    Temat: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Tesla ogłosiła wyniki finansowe za III kwartał w których zamieściła
    rekordowo wysoką sprzedaż samochodów.

    Niestety ten wzrost sprzedaży pochodził wyłącznie ze sprzedaży istniejących
    już na rynku od dawna modeli S i X a raport dla najnowszego modelu 3 był
    poniżej normy.
    Tesla planowała wyprodukować (i sprzedać) w III kwartale 1000-1500
    samochodów model 3 tymczasem udało się wyprodukować tylko 260 sztuk.

    Jako wytłumaczenie tej sytuacji podano "production bottlenecks", czyli
    problemy z przepustowością pewnych faz produkcji w ich fabryce a nie
    problemy z projektem czy dostawcami, co było w miarę pozytywnie odebrane
    przez inwestorów...

    Osobom czekającym na ten samochód w długiej kolejce na 400 tysięcy
    zapisanych to w sumie bez znaczenia jaka jest przyczyna opóźnienia - fakt
    pozostaje faktem, że będziemy czekać dłużej na swoją kolejkę :-(

  • 2. Data: 2017-10-05 00:06:14
    Temat: Re: Tesla - Model 3 - rozczarowujące liczby.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Oct 2017 18:55:18 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> [...]
    > zapisanych to w sumie bez znaczenia jaka jest przyczyna opóźnienia - fakt
    > pozostaje faktem, że będziemy czekać dłużej na swoją kolejkę :-(

    Pszemolu, a jakbys tak jutro dostal zaproszenie do odbioru, to gotowka
    czeka, czy wolisz za dwa rok ? :-)

    I jak to macie zorganizowane - kolejka jas oficjalna, numerek na
    liscie, czy talony z komitetu ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-10-05 01:50:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pszemolu, a jakbys tak jutro dostal zaproszenie do odbioru, to gotowka
    > czeka, czy wolisz za dwa rok ? :-)

    Z tym to jest akurat najmniejszy problem.

    Ale wolałbym przynajmniej trochę poczekać aż sprzedadzą te niedopieczone
    komu innemu :-)

    Wiem, bardzo to aspołeczne...

    > I jak to macie zorganizowane - kolejka jas oficjalna, numerek na
    > liscie, czy talony z komitetu ? :-)

    Tesla registration website, ich database.
    Nie znamy niestety jeszcze swojego numeru w kolejce bo nie zalezy on tylko
    od kolejnosci zapisania sie ale tez lokalizacji.

  • 4. Data: 2017-10-05 14:27:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Oct 2017 18:55:18 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    > - fakt
    > pozostaje faktem, że będziemy czekać dłużej na swoją kolejkę :-(

    A ta przedpłata jaką dokonałes jest zwrotna w trazie rezygnacji firmy
    z produkcji?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-10-05 14:57:09
    Od: p...@g...com

    --A ta przedpłata jaką dokonałes jest zwrotna w trazie rezygnacji firmy z produkcji?

    no bez jaj przeciez jeszcze przyjmuja zamowienia :-)

    aktualny czas oczekiwania w Niemczech to: 12-18 miesiecy przy rezerwacji dzis

  • 7. Data: 2017-10-05 15:16:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A ta przedpłata jaką dokonałes jest zwrotna w trazie rezygnacji firmy
    > z produkcji?

    Tak i są poświadczenia w sieci, że ci co zrezygnowali dostali pieniądze
    spowrotem. Z jakimś tam opóźnieniem ale dostali.

  • 6. Data: 2017-10-05 15:16:37
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    > --A ta przedpłata jaką dokonałes jest zwrotna w trazie rezygnacji firmy z
    produkcji?

    Jest zwrotna, pod warunkiem, że Tesla zachowa płynność finansową w momencie
    gdy będziesz chciał zwrotu :-))

    > no bez jaj przeciez jeszcze przyjmuja zamowienia :-)
    >
    > aktualny czas oczekiwania w Niemczech to: 12-18 miesiecy przy rezerwacji dzis

    Dlaczego mieliby wstrzymać zamówienia?
    Nie rozumiem...
    Myślę że fabrykę wnet ogarną i orodukcja ruszy i zaczną się rozpędzać i
    produkować coraz więcej autek miesięcznie.

    Pytanie kiedy zaczną opuszczać fabrykę te dobrze wypieczone, bo te co na
    razie wychodzą to są egzemplarze testowe, przeznaczone dla pracowników.

  • 8. Data: 2017-10-05 21:14:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wyglada jak typowa piramida. Na poczatku troche ludzi zarobi, w tym przypadku beda
    tacy co odbiora samochody albo jak zrezygnuja dostana pieniadze. Piramidziarze beda
    sie tym chwalili. W amber gold na poczatku tez ludzie zarbiali. Co to znaczy ze
    trzeba troche poczekac. Dzisiaj najdluzej to jest do nastepnego dnia.

  • 9. Data: 2017-10-06 08:06:45
    Od: p...@g...com

    --Wyglada jak typowa piramida.

    nie do konca, tu raczej Musk aspiruje do miana Steva Jobsa motoryzacji, sa zapisy,
    jest wyjatkowy i nieco przeplacony produkt, przy dobrym marketingu moze sie udac i
    wszyscy beda szczesliwi :-) chwila prawdy nadejdzie za 2-3 lata kiedy autka zaczna
    sie sypac i trzeba bedzie ogarniac reklamacje i naprawy wtedy zobaczymy czy ten
    interes sie oplacil

  • 10. Data: 2017-10-06 08:18:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-06 o 08:06, p...@g...com pisze:
    > chwila prawdy nadejdzie za 2-3 lata kiedy autka zaczna sie sypac i trzeba bedzie
    ogarniac reklamacje
    A ile dają gwarancji na Teslę?

    Robert