  • 71. Data: 2013-10-23 11:27:30
    Temat: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.10.2013 03:37, Pszemol wrote:

    > Panowie - chyba nie macie przekonania że duże sieci supermarketów
    > takie jak Tesco czerpią swoje ogromne zyski z tego, że zrobią błąd
    > ceny 10gr na soczku???

    Sieci może i nie. ale tacy managerowie to są dosłownie porąbani na
    punkcie wskaźników, słupków, i do tego jeszcze jak wziął na celownik
    lokalnego sklepikarza, to na takim np. mleku opuści te 10gr po to, żeby
    kupili u niego a nie w sklepie obok. Przecież to nie robią sieci, tylko
    lokalne oddziały, a właściwie konkretna osoba. A ludzie kupują gdzie
    taniej... tzn. gdzie widzą niższą cenę.
    Jeżeli są to pomyłki, to dlaczego tylko w jedną stronę?
    OK, nawet jeśli to pomyłki, to za pomyłki się płaci. My elektronicy
    płacimy słono.

    --
    Mirek.

  • 72. Data: 2013-10-23 11:30:12
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W sumi9e jakby na to nie patrzec to takie mecyje z inna cena podpadaja
    pod oszustwo ale w kraju bezprawia to normalka.

  • 73. Data: 2013-10-23 14:07:08
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > No własnie.

    I sklepy, oraz producenci korzystają z należnych im praw rynku.

    > Ale nie każdy ma taką samą sytuację jak Ty.

    W rzeczy samej.

    > Niezłe ziółko z Ciebie :-)

    Cóż... gdyby nie bezczelność obsługi, która uważała, że pewne zasady nie
    obowiazują, to bym sobie odpuścił.
    Mnie naprawdę nie bawi takie coś, ale czasem trzeba uderzyć... Ja sobie
    pójdę do innego sklepu (czyli "GDZIE INDZIEJ"), ale do tego momentu cała
    rzesza klientów "TAM" zajdzie i będzie narażona na to samo.
    Ja bym wolał rozwiązać problem i dążyłem do tego, ale nie chcieli, to nie
    było wyboru, musiałem spowodować "przyłożenie".

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 74. Data: 2013-10-23 14:08:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > A jak możesz odróżnić pomyłkę od celowego działania??

    Dla mnie, jeśli jest pomyłka, to przepraszają i oddają nadpłatę, a jak
    celowe działanie to się wypierają "że tyle kasa nabiła i nie będą z własnej
    kieszeni płacić". Ja to tak odbieram.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 75. Data: 2013-10-23 14:11:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > takie jak Tesco czerpią swoje ogromne zyski z tego, że zrobią błąd
    > ceny 10gr na soczku??? Wręcz przeciwnie - zależy im na dużym ruchu

    Tu bardziej o zasadę chodzi.

    > który sprawnie i szybko przez kasy przechodzi - każda taka sprawa

    No na pewno, im więcej luda kupi, tym zysk większy.

    > to niepotrzebne zajmowanie czasu personelowi który może robić
    > w tym czasie inne, produktywne rzeczy a nie prostować 10groszy...

    To następnym razem zadbają o zgodność ceny z cenówki i nabijanej przez
    kasę - i problemu już nie będzie. Niech nawet podwyższą na cenówce do
    poziomu kasowego - klient świadomie wybierze wyższą cenę i narzekać
    specjalnie nie będzie.

    > Z całą pewnością taniej im wyjdzie dać Ci te 10groszy w prezencie,
    > nawet jeśli nie masz racji, abyś tylko szybko poszedł i zrobił miejsce
    > przy kasie nowemu klientowi...

    To niech to robią.

    > Tu biznes się kręci na tym, że przetaczają się miliony klientów,
    > szybko i sprawnie...

    A diabeł tkwi w szczegółach. Dopieścić szczegóły i sporo zatorów zniknie.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 76. Data: 2013-10-23 15:19:18
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    > Jeżeli są to pomyłki, to dlaczego tylko w jedną stronę?

    Kilka razy, sporadycznie, trafiłem na pomyłkę na korzyść klienta. Moze to
    niektórych zdziwi, ale płaciłem wtedy cenę z cenówki, te 10-20 groszy nie
    zbawi mnie, a ja po prostu dotrzymałem umowy, którą zawarłem, biorąc z półki
    towar po cenie zaakceptowanej z cenówki. Chyba, ze kasjer(ka) wyraźnie
    powie, że nie trzeba. Głupie może, ale osobiście lepiej się wtedy czuję :)
    No chyba, że pomyłka na moją korzyść jest zbyt wielka, ale staram się wtedy
    dać znać obsłudze o takiej sytuacji. (choćby po to, aby kasjerka nie musiała
    potem dopłacać z własnej kieszeni, gdy odprysk tej pomyłki odbije się
    niekorzystnie na jej rozliczeniu)

    > OK, nawet jeśli to pomyłki, to za pomyłki się płaci. My elektronicy
    > płacimy słono.

    Klub "siwy dym"? :)) Albo efekty akustyczne (i ogniste) zagotowania się
    struktury... :)
    Tak, wiem, to śmieszne jest w żartach, ale mniej śmieszne w realu...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 77. Data: 2013-10-23 22:56:19
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 10/21/2013 1:39 AM, ACMM-033 wrote:

    > Użytkownik "Marek Borowski" <m...@x...com> napisał w wiadomości

    > Dać się ojebać?

    Ojebanie to jest wtedy jak za sok ktory kosztuje 5 PLN zaplacilbys
    500 PLN.

    Powtorze teze, bo chyba niezrozumiales: wg. mnie drobne roznice
    w cenie nie wynikaja z celowego dzialania hipermarketu a
    balaganu i podejsciu pracownikow. Sytuacje sa na tyle rzadkie
    a roznice w cenie tak male, ze szkoda czasu na bicie piany.

    Co innego gdyby to bylo celowe dzialanie.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 78. Data: 2013-10-23 23:13:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Borowski napisał:

    > Ojebanie to jest wtedy jak za sok ktory kosztuje 5 PLN zaplacilbys
    > 500 PLN.

    Dlaczego?! Różnica w cenie jest na tyle wyraźna, że trudno ją przeoczyć
    i nikt tego nieświadomie nie zapłaci, co chyba jest warunkiem koniecznym
    zaistnienia "ojebania". Takie transakcje sprzedaży dóbr po ceniach
    wielokrotnie przekraczających wartość też oczywiście się zdarzają, ale
    to jest całkiem inny model handlu. W tym modelu obie strony są równie
    zadowolone (kupujący się cieszy, że nie jest jako ten klient Biedronki,
    co to płaci 5 PLN za towar warty 4,90 PLN).

> [...]
    > balaganu i podejsciu pracownikow. Sytuacje sa na tyle rzadkie
    > a roznice w cenie tak male, ze szkoda czasu na bicie piany.

    Ale to jest teza błędna. Nie potwierdzają jej również same hipermarkety,
    które twierdzą, że ich marże są minimalne, a każdy grosz, to wielka
    różnica i podstawa całego biznesu.

    > Co innego gdyby to bylo celowe dzialanie.

    No to może to jest co innego?

    Jarek

    --
    Osculati, Osculati...

  • 79. Data: 2013-10-23 23:34:48
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 10/23/2013 11:13 PM, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale to jest teza błędna. Nie potwierdzają jej również same hipermarkety,
    > które twierdzą, że ich marże są minimalne, a każdy grosz, to wielka
    > różnica i podstawa całego biznesu.

    Uwazam ze moja teza jest prawdziwa. Cytujesz oficjalne i
    celowe lamenty marketingowe. Natomiast mam z pewnego zrodla informacje
    o stratach zwiazanych z kradziezami w okresie swiatecznym (duzy ruch
    temu sprzyja) i nie sa pojedyncze procenty sprzedanego towaru. Po
    drugie caly czas pisze o ludziach ktorzy tam pracuja za 1600 PLN brutto.
    Nie oczekuj od nich wielkiego rozgarniecia lub zaangazowania w prace.
    A to ze pomylki sa przewaznie in plus latwo wytlumaczyc:
    a) tani towar szybciej rotuje - czesciej laduje na niewlasciwa polke.
    b) aktualizacje cen sa raczej w gore - wplywu na pomylkowosc in plus
    chyba nie musze tlumaczyc.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 80. Data: 2013-10-24 04:55:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Borowski napisał:

> [...]
    > a) tani towar szybciej rotuje - czesciej laduje na niewlasciwa polke.
    > b) aktualizacje cen sa raczej w gore - wplywu na pomylkowosc in plus

    Może i łatwo wytłumaczyć, ale jest to tłunaczenie głupie.
    a) Jeśli na półce z droższą grzybową wyląduje tani barszcz, to w ogóle
    nie ma problemu. W tym przypadku chodzi o różnicę cen poprawnie
    opisanych rzeczy.
    b) Tu trzeba wytłumaczyć co innego -- jak żyję, nie widziałem jeszcze,
    by w hipermarkecie jakiś konkretny artykuł tak po prostu zdrożał. Jeśli
    ktoś uzanał, że trzeba za to samo brać więcej pieniędzy by się opłacało,
    to zmienia się opakowanie, nazwę, a nade wszystko kod towaru. Czyli
    w takiej sytuacji nie ma "aktualizacji", lecz zamiana asortymentu.
    Aktualizacje w dół zdarzają się dość często (i mają wtedy taką śmieszną
    nazwę "promocja").

    --
    Jarek