  • 11. Data: 2009-02-10 06:00:36
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    > A jak to jest instalacja w bloku, gdzie wzmacniacz jest w zamkniętej
    > skrzynce "niewiadomo gdzie". U mnie w bloku nawet administracja nie ma
    > dostępu do tych szafek, bo spółdzielnia podpisała umowę z UPC i oni całą
    > telewizją na osiedlu kierują.
    >
    > A co złego jest w separatorze antenowym? Pogarsza sygnał, czy co? Właśnie
    > według mnie to jest najlepsze rozwiązanie - dwa kondensatory i po sprawie.

    Sądząc z opisu nie jest to blok.
    Jeśli występuje różnica napięć, to jest źle wykonane zerowanie.
    Separator jest OK, ale ja piszę o instalacji elektrycznej. Jeśli jest jakieś
    przebicie i to takie, że wyrzuca różnicówkę, to prąd różnicowy przekracza 30
    mA i to zaczyna być niebezpieczne.

  • 12. Data: 2009-02-10 08:40:54
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Elektryk, lub elektronik powinien wiedzieć. Laikowi i tak nie wytłumaczę.

    Nie jestem laikiem, mimo to nadal nie wiem jakie znaczenie ma to, czy
    wzmacniacz jest zasilany przez inną różnicówkę :-).

    > Różnice w spadkach napięć na przewodach zerowych. Mówi ci to coś? ;)

    A co mają do rzeczy spadki napięć na przewodach zerowych? Przecież ani ekran
    kabla TVK, ani masa gniazda w TV nie są podłączone do zera, tylko
    teoretycznie do przewodu ochronnego :-).

    > Inaczej prądy wyrównawcze.

    Akurat w omawianej kwestii chyba raczej nie chodzi o prądy wyrównawcze, a
    raczej o upływ :-). I sądzę, znając dość dobrze konstrukcję wzmacniaczy TVK,
    że upływ prądu jest raczej w TV. Ale może się mylę...

  • 13. Data: 2009-02-10 11:34:47
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem laikiem, mimo to nadal nie wiem jakie znaczenie ma to, czy
    > wzmacniacz jest zasilany przez inną różnicówkę :-).

    Napiszę jaśniej :-)
    Jeżeli telewzior jest zasilany z innej fazy
    niż np. wzmacniacz to przez antenę popłynie
    prąd wyrównujący i wywali różnicówkę.

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 14. Data: 2009-02-10 14:34:56
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Napiszę jaśniej :-)
    > Jeżeli telewzior jest zasilany z innej fazy
    > niż np. wzmacniacz to przez antenę popłynie
    > prąd wyrównujący i wywali różnicówkę.

    Tak? A skąd ma "w antenie" wziąć się napięcie, które wywoła przepływ tego
    prądu? Nic takiego raczej się nie stanie jeśli urządzenia są sprawne (czyt.
    nie będzie w nich upływu prądu). Kiedyś, dawno temu, jak sieci komputerowe
    były budowany głównie na RG58, niejeden raz miałem do czynienia z sieciami,
    w których komputery były zasilane z różnych faz, każda faza miała oddzielną
    różnicówkę, a karty były połączone galwanicznie przez ekran kabla. I żeby
    było śmiesznie terminator na końcu bywał też uziemiony. I jakoś różnicówki
    nie wyskakiwały :-). Tzn. czasem wyskaiwały, ale z innego powodu. Gdyby
    miało być tak jak piszesz to w połowie nowych mieszkań kilka razy dziennie
    wywalałoby różnicówki... Np. w moim :-). Powiem Ci jeszcze że w mojej sieci
    jest wiele nowych budynków, w których mieszkania są już zabezpieczane
    różnicówkami. Sporo ludzi ma tam LCD-ki, a jeszcze nikomu zabezpieczenia nie
    wyskoczyły. A nie sądzę, żeby w każdym mieszkaniu TV był włączony do tej
    samej fazy, do której ja włączam wzmacniacze ;-).

  • 15. Data: 2009-02-10 17:36:40
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

> [...]
    > jeszcze nikomu zabezpieczenia nie wyskoczyły. A nie sądzę, żeby w każdym
    > mieszkaniu TV był włączony do tej samej fazy, do której ja włączam

    Przy obecnych sposobach zasilania urządzeń w postaci przetwornic,
    upływ prądu to rzecz bardzo standardowa.
    Spaliłem w ten sposób kiedyś kartę graficzną, komputer był
    podłączony do innej fazy a TV do innej, separatora galwanicznego
    nie było ... bo go wywaliłem (miał tragicznie duże tłumienie).

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 16. Data: 2009-02-10 18:42:23
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    > Tak? A skąd ma "w antenie" wziąć się napięcie, które wywoła przepływ tego
    > prądu? Nic takiego raczej się nie stanie jeśli urządzenia są sprawne
    > (czyt. nie będzie w nich upływu prądu).

    No więc coś nie jest sprawne. Może antena ma jakieś przebicie, może kabel
    antenowy się z czymś styka. Jak sam piszesz, jeśli urządzenia są sprawne, to
    nie powinno wywalić różnicówki. Urządzenia i instalacja elektryczna.
    Koniec. Kropka.
    Szkoda czasu na takie jałowe dyskusje :)

  • 17. Data: 2009-02-11 09:42:27
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > No więc coś nie jest sprawne. Może antena ma jakieś przebicie...

    Do czego? Z samej definicji ekran kabla TVK jest uziemiony (a przynajmniej
    powinien), więc jedyne co może mieć upływ to telewizor :-). I wcale bym się
    nie zdziwił biorąc pod uwagę konstrukcję zasilacza TV... Być może upływ jest
    trochę mniejszy niż te 30 mA i sam TV nie wywali jeszcze różnicówki, ale po
    podłączeniu kabla antenowego zmniejsza się minimalnie rezystancja obwodu
    ochronnego i to może wystarczyć do zadziałania wyłącznika. Tak gdybam...

  • 18. Data: 2009-02-11 09:43:44
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Przy obecnych sposobach zasilania urządzeń w postaci przetwornic,
    > upływ prądu to rzecz bardzo standardowa.

    Dokładnie tak jak mówisz. Dlatego na 99 % obstawiam TV :-).

  • 19. Data: 2009-02-11 11:04:31
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    zeeltom pisze:
    > Elektryk, lub elektronik powinien wiedzieć. Laikowi i tak nie
    > wytłumaczę. Różnice w spadkach napięć na przewodach zerowych. Mówi ci to
    > coś? ;) Inaczej prądy wyrównawcze.

    Jakbyś nie był laikiem i wiedział jak działa RCD to również wiedziałbyś,
    że RCD nie stosuje się w instalacjach TN-C

  • 20. Data: 2009-02-11 11:25:41
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Po przyłączeniu przewodu
    > antentowego działa wyłącznik różnicowoprądowy. Sprawdziłem instalację - okazało
    > się, że "elektryk" zastosował RCD w instalacji dwuprzewodowej. Domyślam się, że
    > działanie RCD jest spowodowane rozpływem prądu pomiędzy PEN i uziemiony ekran
    > anteny.

    Gniazdko też pewnie masz z bolcem?

    Powiedz dla tego pseudo elektryka który zakładał ci RCD, że wyłączników
    różnicowoprądowych nie stosuje się w instalacjach TN-C. Ekrany kabli
    antenowych w kablówkach są uziemione. Gdy włączasz kabel antenowy do
    telewizora to łączysz ziemię z przewodem PEN i masz bardzo ładną
    upływność do ziemi i RCD musi zadziałać. Poza tym kabel PEN nie może być
    rozłączany. W wykonaniu które masz jest jak najbardziej. Może to grozić
    porażeniem prądem.